TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

„Seat Leone“ suteiktas FIA sportinis pasas

2015 06 26 9:05
A. Lauciaus nuotrauka

Liepos pirmą savaitę vyksiančiame bekelės maratone „4x4 Perimetras“ prie visiems žinomų automobilių pavadinimų kaip „Toyota Land Cruiser“, „Jeep Grand Cherokee“, „Nissan Patrol“ ar „Land Rover Discovery“ bus galima išvysti ir vieną, girdėtą nedaugeliui – „Seat Leone“. Jo pavadinime gramatinė klaida nepadaryta – tai ne „Seat Leon“.

„Seat Leone“ – lietuvio Dariaus Biesevičiaus dvylika mėnesių konstruotas visureigis, skirtas bekelės maratonams ir „Rally-raid“ tipo varžyboms. Prototipas jau išbandytas „Baja Belarus“ ralio reide, o šį savaitgalį bus bandomas Italijos „Baja“ varžybose, kur jo ekipažą sudarys Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.

Atnešė džiugių žinių

Ketvirtadienį prasidėjusi „Italian baja“ varžybų techninė komisija V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažui atnešė džiugių žinių. Dariaus Biesevičiaus dvylika mėnesių konstruotas sukonstruotam visureigiui varžybų teisėjai patvirtino tarptautinį FIA automobilio sportinį pasą. Lietuviai startuos išskirtinėje T3 grupėje. „Tai lyg įšventinimas. Dabar kiekvienose lenktynėse techninė komisija bus lyg formalumas. Darius automobilį parengė nepriekaištingai ir kompetetingai atsakė į visus teisėjų klausimus. Grubios klaidos kaina būtų draudimas startuoti, o smulkesnės klaidos galėjo nublokšti mus į T1 grupę, t.y. kitą svorio kategiją, kaip pasakytų imtynininkai”, - paaiškino šturmanas S. Jurgelėnas.

Neįprasto dizaino “Seat Leon Dakar” automobilis traukė ne vieno smalsuolio dėmesį. Kai kurie tesėjai prašė leidimo paveiksluoti techninius sprendinius, kurie slepiasi po kėbulu. „Nekantriai laukiau šios akimirkos, o dabar nekantriai laukiu vaikinų starto. Noriu pamatyti kaip pasirodys automobilis trasoje rimtoje konkurencinėje kovoje”, – savo jausmais dalijosi konstruktorius Darius Biesevičius.

„Be abejonės didžiausias nuopelnas tenka projekto autoriui D. Biesevičiui, kuriam šiandien teko iš peties padirbėti, kad teisėjai palaimintų visureigio klasifikaciją. Galime sakyti, kad pusė darbo jau atlikta, o kitą pusę turėsim atlikti mes su Saulium – pasiekti finišą“ – sakė V.Žala.

„Seat Leone“ prioritetas – ne galia

Nors išoriškai lietuviškas visureigis šiek tiek primena „Seat Leon“, identiškų detalių ispaniškam automobiliui yra vos kelios – ženkliukas ir žibintai. Visureigio važiuoklė yra unikali, projektuota D. Biesevičiaus, o kėbulo apdailos detalės – iš stiklo pluošto.

Konstruktorius džiaugėsi, kad pavyko pasiekti puikų svorio paskirstymą tarp priekinės ir užpakalinės ašių – tai turėtų pagerinti automobilio valdymo savybes.

„Seat Leone“ neturi galingo variklio – po jo variklio dangčiu tūno 1,9 l darbinio tūrio dyzelinė TDI jėgainė, išvystanti apie 200 AG.

D. Biesevičius atskleidė paprastą priežastį, kodėl pasirinko tokį mažą variklį – svoris. Pagal Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) reglamentą, kuo didesnio darbinio tūrio variklis, tuo didesnis yra minimalus leistinas automobilio svoris. Nedaug sveriantis „Seat Leone“ dėl silpno variklio nebus lygiavertis konkurentas kitiems varžovams greitose atkarpose, tačiau lėtose, smėlingose vietose, turėtų išryškėti visi jo privalumai.

Be to, 1,9 l dyzelinio variklio degalų sąnaudos yra labai mažos: teoriškai jos turėtų būti bent dvigubai mažesnės nei kitų „Rally raid“ dalyvių automobilių – tai vėlgi įtakoja bendrą automobilio svorį. Dėl šių niuansų „Seat Leone“ patenka į mažai dalyvių turinčią T3 klasę.

Po Italijos – „4x4 Perimetras“

„Aspektai, kodėl „Baja Italia“ varžyboms rinkomės šį automobilį, o ne padarytą gamykloje, yra du. Pirmas – „SEAT Leone“ atitinka labai greitos T3 klasės reikalavimus, kai dauguma prototipų priklauso T1 arba T2 klasėms. Kita – Biesas turi nemažai patirties sukaupęs, dalyvavęs daugelyje dykumų maratonų. Ir jis yra geras konstruktorius“, - priežastis, kodėl į „Rally raid“ varžybas Italijoje važiuos su lietuvišku visureigiu, vardijo V. Žala.

Lietuvos automobilių klasikinio ralio gerbėjams geriau žinomas lenktynininkas sakė, kad „SEAT Leone“ automobiliu yra įveikęs apie 50 kilometrų – tai nėra daug, tačiau ir „Baja Italia“ varžybose jis neturi tikslo būti pirmas. Tai – tik treniruotė prieš rimtesnius išbandymus. Tuo pačiu – ir automobilio išbandymas.

„Kol kas „ant popieriaus“ yra Italija, o rugpjūčio gale gal į Lenkiją važiuosim – geografinis išdėstymas stipriai įtakoja biudžetą. Vėliau – gal kur nors rimčiau“, – visų planų neatskleidė vairuotojas, šiuo metu užimantis trečią vietą Lietuvos ralio čempionato įskaitoje.

V. Žalos manymu, „Seat Leone“ turėtų puikiai tikti „4x4 Perimetro“ varžyboms. Čia nėra ypatingai greitų atkarpų, o unikalaus visureigio manevringumas nei mažas svoris palengvins vairuotojo darbą ne vienoje situacijoje.

„4x4 Perimetras“ nebus pirmas išbandymas – buvo ir varžybos Baltarusijoje, Italijoje. „4x4 Perimetras“ bus visiškai kitokio tipo varžybos, kurios bandymams labai naudingos – po jų nuolatos kažką reikia keisti ir tobulinti. Kuo testų daugiau, tuo geriau“, – kalbėjo R. Bičenovas.

Varžybose startuos 112 dalyvių iš 25 valstybių, tarp jų Dakaro nugalėtojas Nasseras Al-Attiyah iš Kataro, rusas V. Vasiljevas, lenkas M.Dambrovskis ir kiti. Dalyvių sąraše užsiregistravo ir legendinis ralio lenktynininkas, dukart pasaulio ralio čempionas Miki Biasonas, kuris vairuos Tecnosport VM paruoštą bolidą. T3 grupėje paraiškas pateikė šeši ekipažai. Vieną iš automobilių pilotuos legendinė lenktyninkė Andrea Mayer. Juokaujama, kad ji yra vairavusi viską, kas turi ratus ir variklį. A. Mayer ne kartą yra įveikusi Dakaro maratoną motociklu, automobiliu ir sunkvežimiu.

Penktadienį ekipažų laukia 11,6 kilometrų ilgio pirmasis greičio ruožas, kurio rezultatai lems startinę tvarką varžybose. Šeštadienį ir sekmadienį sportininkams teks įveikti 400 kilometrų greičio ruožų Pordenone regiono apylinkėse.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"