TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

B. Vanagas artėja prie aukščiausio lietuvių pasiekimo Dakaro istorijoje

2015 01 17 18:16
Elijaus Kniežausko nuotrauka

Sunkiausios planetoje ištvermės lenktynės artėja pabaigos link. Benediktas Vanagas, padedamas šturmano iš Baltarusijos Andrejaus Rudnickio, po dvi savaites trukusios pragariškai sunkios odisėjos preliminariai finišavo 24-oje bendros įskaitos vietoje. Tai aukščiausias lietuvių pasiekimas per visą Dakaro ralio istoriją. 

„Teigti, kad Dakaro finišas pasiektas, dar negalime. Iki tol mes turime nuvažiuoti nemažai kilometrų. Nors greičio ruožų jau nebus, bet dar laukia tam tikros procedūros ir tik pravažiavus pro finišo arką, gali sakyti, jog finišavai Dakare, – iškart po paskutinio greičio ruožo kalbėjo B. Vanagas. – Man labai smagu, kad finišavome visuose Dakaro greičio ruožuose. Noriu padaryti viską, kad kaip galima greičiau atsidurtume Buenos Airėse ir ten jau tikrai pakalbėsime apie tai, kaip jaučiamės ir ką galvojame apie savo pasirodymą.“

Paskutiniame, tryliktame, greičio ruože vietoje planuotų 174 km automobilių lenktynininkams teko įveikti tik 34 km. Dakaro organizatoriai sutrumpino trasą dėl smarkių liūčių, užtvindžiusių nemažą dalį greičio ruožo. Vietomis susikaupusio vandens lygis siekė beveik metrą ir daugiau, o pažliugęs purvas tapo nebepravažiuojamas.

„Iš tiesų tai buvo vienas keisčiausių greičio ruožų mano gyvenime – labai siauri ganyklų keliukai, o abiejuose jų šonuose telkšantys vandens pilni grioviai. Visur įmirkęs molis. Įsivaizduokite, jei mes važiuojame 40 kilometrų per valandą greičiu ir nuspaudus akceleratoriaus pedalą šešta pavara ima prasisukinėti ratai, tai reiškia, kad buvo slidžiau nei ant ledo, – įspūdžiais dalijosi B. Vanagas. – Pirmuose kilometruose aplenkėm keletą dalyvių, o tuomet priešakyje pamatėme gal dvidešimties automobilių koloną, kuriai kelią užtvėrė priekyje paslydęs ir išsikapstyti bandantis ekipažas. Šitaip vorele ir pravažiavome likusius trisdešimt kilometrų, turbūt 20-30 kilometrų per valandą greičiu. Žinoma, tai jokiu būdu nėra lenktyniavimas. Tiesiog kai kuriais atvejais tampi situacijos įkaitu ir turi su tuo susitaikyti.“

Per vakarykštę avariją gerokai apgadintas B. Vanago pilotuojamas „Toyota Hilux“ į paskutinį šių metų Dakaro startą išriedėjo puikiai parengtas lemiamam etapui. Apsukrūs komandos mechanikai per naktį sutvarkė automobilio techninius ir kosmetinius trūkumus.

„Automobilis buvo pažeistas išoriškai, bet visos jo funkcijos veikė, išskyrus tai, kad buvome netekę variklio galios. Mechanikai greitai išsiaiškino priežastį ir atlaisvino užspaustą variklio oro paėmimo angą, atliko visą reikiamą kosmetinį remontą, tad dabar viskas yra puiku. Automobilis tik atrodė nelabai gražiai, bet iš tikrųjų nieko baisaus jam nebuvo nutikę“, – sakė lenktynininkas.

Ir šilto, ir šalto šių metų dykumų maratone patyrę „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos pilotai paskutinę lenktynių dieną pradėjo iš starto rikiuotės galo – 68-i, o finišą pasiekė gerokai aukščiau – 40-oje vietoje.

Tryliktame etape nugalėjo amerikietis Robby Gordon, sutrumpintą greičio ruožą nuvažiavęs per 13 min. ir 16 sek. B. Vanagas su A. Rudnickiu finalinę lenktynių distanciją įveikė per 39 min. 27 sek. Visus trylika greičio ruožų (beveik 4500 km) „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas nuvažiavo per 51 val. 42 min. 18 sek.

2015-ųjų Dakaro čempionu automobilių klasėje tapo nuo pat lenktynių pradžios vienvaldžio lyderio pozicijas užėmęs lenktynininkas iš Kataro Nasser Al-Attiyah. Vienuoliktą kartą dykumų maratone dalyvavęs veteranas pakartojo 2011 m. pasiektą pergalę ir Dakaro nugalėtojo laurais pasipuošė antrą kartą.

36-ą kartą rengiamas Dakaro ralis šeštadienio pavakarę iškilmingai finišuos Argentinos sostinės Buenos Airių priemiestyje įsikūrusiame „Technopolio“ parke. Sausio 4-ąją ten pat startavo daugiau kaip 400 skirtingų transporto priemonių – 161 motociklai, 45 keturračiai, 63 sunkvežimiai ir 137 automobiliai. Tik pusė jų artėja prie visų taip geidžiamos finišo arkos su garbės pakyla.

Trečią kartą per savo karjerą dykumų maratoną Pietų Amerikoje įveikęs B. Vanagas pasiekimų kartelę Lietuvos atstovams Dakare pakėlė į naują lygį. Mūsų šalies istorinį herbą Vytį atkakliai nešęs lietuvis atskiruose greičio ruožuose net keturis kartus pabuvojo tarp dvidešimties greičiausiųjų. Vienąkart pasiekta 20-a, dukart – 15-a, sykį iškovota 14-a vieta ir galiausiai – rekordinis finišas 4-oje pozicijoje.

Po penkių etapų Lietuvos atstovų ekipažas puikavosi aukščiausioje, 16-oje, bendros įskaitos vietoje. Toliau juos pristabdė technikos gedimas ir apmaudi varžovo sukelta avarija. Be to, antrąją savo šiųmetės odisėjos Dakare dalį lietuvis įveikė lūžusia ranka. Iš trylikos etapų sudarytos lenktynės daugiau kaip 9000 km driekėsi Argentinos, Čilės ir Bolivijos keliais bei bekele. Pusę šio atstumo sudarė greičio ruožai.

B. Vanago pasiekimai neabejotinai paliks ryškų pėdsaką ir Lietuvos automobilių sporto istorijoje. Iki šiol aukščiausią 25-ą vietą Dakaro maratone 2009 metais iškovojo Aurelijus Petraitis su tuomet šturmano pozicijoje buvusiu Antanu Juknevičium.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"