TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Bosas diktuoja Dakaro ralio sąlygas

2016 01 09 6:00
Sebastienas Loebas labai greitai adaptavosi Dakaro ralyje. AFP/Scanpix nuotrauka

Šiemet Dakaro ralio maratoną automobilių įskaitoje pasiryžo įveikti 110 sportininkų, o bene garsiausias iš jų – 41 metų prancūzas Sebastienas Loebas.

Michaelis Schumacheris yra tituluočiausias visų laikų „Formulės-1“ lenktynininkas – jo kolekcijoje net septyni pasaulio čempiono titulai. Tuo metu S. Loebas laikomas klasikinio ralio karaliumi. Pasaulio ralio čempionu jis tapo net 9 kartus, ir visus – iš eilės (2004–2012 m.).

S. Loebas visuomet atrodo santūrus, nedemonstruoja emocijų, kalba apgalvodamas kiekvieną žodį. Prancūzas teigia, jog sportiniame automobilyje jaučiasi taip pat gerai kaip savo namuose. Dėl ramybės ir šaltakraujiškumo Prancūzijoje jis pramintas „Le Patron“ – Bosu.

Baigęs karjerą S. Loebas ilgai dvejojo, kol nusprendė pasekti kitų ralio meistrų keliu ir išbandyti jėgas garsiajame Dakaro dykumų maratone. Jį pakvietė prancūzų komanda „Peugeot“. Kol kas debiutantui puikiai sekasi. Po 5 etapų Bosas pirmavo, buvo pralenkęs ir savo komandos draugus – tautietį Stephane'ą Peterhanselį (+7:48) bei ispaną Carlosą Sainzą (+13:26).

Dakaro ralyje S. Loebas važiuoja drauge su ilgamečiu savo šturmanu Danieliu Elena, padėjusiu jam užimti pasaulio ralio čempiono sostą.

– Kaip jaučiatės Dakaro ralio automobilyje? – paklausė žurnalistai S. Loebo.

– Kiekviename sportiniame automobilyje jaučiuosi lyg savo namuose, bet Dakaro ralio bolidas – kitoks. Juo nesisaugodamas gali skrieti per duobes ir kalvas. Čia šturmano nurodymai nėra tokie intensyvūs, vairuotojui pačiam tenka daugiau improvizuoti, numatyti galimus keliukus ar išvažiavimus iš dykynių.

Dakaras labai skiriasi nuo šiuolaikinių lenktynių. Šiame maratone būtina didelė ištvermė. Kai praėjusį birželį su „Peugeot“ atlikau pirmus bandymus, man tai paliko neišdildomą įspūdį. Netikėjau, kad mane dar galima kuo nors nustebinti. O Dakaro ralyje turiu tikslą nugalėti. Galbūt šiemet.

– Kas jums kelia didžiausią nerimą?

– Kad dėl menkiausios navigacijos klaidelės gali pasiklysti nepažįstamoje vietovėje. Vairavimo klaidų šis ralis taip pat neatleidžia. Ilgi nuotoliai reikalauja gero fizinio pasirengimo, nes automobilio viduje tvyro didžiulis karštis. Dar niekada per dvi savaites neteko nuvažiuoti 9 tūkst. kilometrų, todėl man tai – neatrastų nuotykių ir įspūdžių šaltinis. Tiesa, čia nesijaučiu svetimas. Argentinos ralį laimėjau 8 kartus, šiek tiek esu susipažinęs su šiomis apylinkėmis.

– Ką jums reiškia 9 pasaulio ralio čempiono titulai?

– Esu laimingas, kad pavyko aplenkti patį M. Schumacherį. Žinau, jog nelogiška lyginti, nes jis važiavo „Formulėje-1“, o aš ralyje, tačiau žmonės tik ir kalbėjo apie mūsų laimėjimus, svarstė, kuris pelnys daugiau titulų.

Jaučiau didžiulę aistrą automobilių sportui, todėl ir pradėjau dalyvauti ralyje. Anksti patekau į profesionalų komandą. Man labai patiko vairuoti. Visuomet buvau itin motyvuotas. Nors kasmet laimėdavau po titulą, vienodai mėgavausi kiekvienu raliu.

– Ar per tuos metus pasaulio ralio čempionatas pasikeitė?

– Tik tiek, kad per dešimtmetį tapau senesnis (juokiasi). Techniniai dalykai nesikeitė, bet atsirado daugiau reklamos ir populiarumo. Viešųjų ryšių specialistai gerai padirbėjo.

– „Formulės-1“ lenktynininkas Kimi Raikkonenas prieš keletą metų dviem sezonams persikėlė į ralio varžybas. Ar jūs galėtumėte pasielgti panašiai ir persėsti į „Formulės-1“ bolidą?

– Nemanau, jog tai paprasta, nes labai skiriasi varžybų pobūdis. Perėjimas nuo vienos disciplinos prie kitos – sudėtingas procesas. K. Raikkonenas nustebino, jis šaunuolis. Tam reikia daug ryžto, taip pat – gero šturmano.

– Ar įsivaizduojate save kur nors kitur, ne automobilių sporte?

– Su šia sritimi sieju visą likusį gyvenimą. Tai – mano aistra, ir nežinau, ar ji turi ribas. Neseniai atidariau sportinio vairavimo mokyklą. Noriu padėti pradedantiems talentingiems lenktynininkams.

– Ir dėl to delegavote savo komandą į pasaulio jaunimo ralio čempionatą?

– Tai natūralus mano sprendimas. Aš pats prieš pereidamas į suaugusiųjų sportą 2002 metais tapau ralio jaunimo čempionu. Tokios varžybos suteikia labai daug entuziazmo ir parengia jaunimą jo laukiančiai atsakomybei.

– Esate vadinamas pasaulio ralio legenda.

– Padedamas šturmano D. Elenos laimėjau devynis čempionatus. O kalbant apie legendas... nežinau. Esu tas, kas esu.

Lietuvių sunkumai

Po 5-ojo Dakaro ralio etapo tarp lietuvių į viršų šovė Benediktas Vanagas (šturmanas – Sebastianas Rozwadowskis). 320 km greičio ruože jis 13 min. 14 sek. atsiliko nuo S. Loebo, užėmė 21 vietą ir bendrojoje įskaitoje pakilo į 30-ąją poziciją.

Daug brangaus laiko įveikdami ruožą prarado Antanas Juknevičius su šturmanu Mindaugu Slapčiu. Lietuvių automobilyje „Toyota Overdrive“ sugedo vairo stiprintuvas. Jie vargais negalais 72-i pasiekė finišą, o bendrojoje įskaitoje nusmuko į 49-ąją poziciją.

Per 5-ąjį etapą ralis vos nesibaigė šių varžybų debiutantui Vaidotui Žalai ir šturmanui Sauliui Jurgelėnui. Lietuvos mechanikų kurtas „Seat Leon“ visureigis Bolivijos aukštikalnėse paprasčiausiai užgeso. Lenktynininkai sugaišo daug laiko ieškodami gedimo ir telefonu konsultuodamiesi su komandos mechanikais. Galiausiai buvo nustatyta, kad sugedo degalų filtras. Jį pakeitę lietuviai finišavo tik naktį. Prieš 6-ojo etapo startą V. Žala su šturmanu S. Jurgelėnu buvo reitinguojami paskutinėje, 97-ojoje, automobilių įskaitos vietoje.

Parengė VILMANTAS REMEIKA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"