Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
SPORTAS

Dakaras vėl šaukia Lietuvos ekipažus

 
2017 09 14 12:04
Vaidotas Žala apie bolido galimybes: „Neturiu žodžių, visiškas žvėris.“„Agrorodeo“ komandos nuotrauka
Vaidotas Žala apie bolido galimybes: „Neturiu žodžių, visiškas žvėris.“„Agrorodeo“ komandos nuotrauka

2018 metų Dakaro ralio maratonas, kaip ir kasmet, prasidės pirmosiomis sausio dienomis ir truks dvi savaites. Kol kas savo dalyvavimą ten patvirtino du iš trijų lietuviškų ekipažų.

Pirmasis rugsėjo pradžioje savo kortas atskleidė „Agrorodeo“ komandos duetas Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Dvejus metus iš eilės startavę Lietuvoje kurtu prototipu šįkart jie nusprendė pakeisti bolidą ir į sunkiausių pasaulio lenktynių startą stos su „Toyota Hillux“.

Trečiadienį po ilgos tylos prabilo ir Benediktas Vanagas. Senajame sostinės taksi parke jis pareiškė, jog mažiausiai dvejus metus su lenkų šturmanu Sebastianu Rozwadowskiu dalyvaus Dakare ir važiuos kiek prastesniu nei šiemet automobiliu „Toyota Hillux“.

Be lenktynių negali

Tuo metu trečio lietuvių ekipažo – Antano Juknevičiaus ir šturmano Dariaus Vaičiulio – stovykloje kol kas tylu. Tačiau nėra abejonių, kad jie taip pat intensyviai rengiasi kitų metų maratono išbandymui, juolab šiais metais jie pasirodė geriausiai iš visų lietuvių Dakaro ralio istorijoje – užėmė 21 vietą. Ten jie važiavo 2012 metų laidos sportiniu automobiliu „Toyota Hilux Overdrive“.

Nors per metus bolidas pasens, po istorinio finišo A. Juknevičius prasitarė, kad 2018-aisiais ketina važiuoti ta pačia „Toyota“.

„Dar neišnaudojau visų šio automobilio galimybių. Sakoma, kad kai batai susidėvi, tampa per maži ir ima spausti kojų pirštus. Tuomet juos reikia keisti. Šis automobilis dar nesudėvėtas, yra geras ir patikimas. Žinau, kad po metų Dakaro ralio lyderiai išsitrauks naujesnę techniką, ir mums bus sunku net pakartoti šių metų laimėjimą, bet nieko nekeisime“, – sausio viduryje „Lietuvos žinioms“ sakė A. Juknevičius.

Sunkiausių pasaulio lenktynių maratone jis dalyvavo aštuonis kartus (finišą pasiekė 7 sykius), todėl be Dakaro ralio, kaip pats prisipažino, gyventi jis negalįs.

„Parako statinėje dar yra. Tai buvo ne paskutinis Dakaras – eisiu toliau. Negaliu pažadėti, kad po metų dar pagerinsiu savo poziciją. Bet ten dalyvausiu. Kol mane traukia ši Dakaro aistra, kuria gyvenau daugybę metų, tol ir važiuosiu“, – teigė A. Juknevičius.

Jubiliejiniame ralyje dalyvauti privalu

Kitų metų Dakaro ralis bus jubiliejinis, keturiasdešimtasis, be to, dešimtą kartą jis vyks Pietų Amerikoje. Todėl V. Žala su S. Jurgelėnu nusprendė, kad dalyvauti šiame ralyje kaip niekad privalu.

„Agrorodeo“ komanda šiemet pasirinko automobilį, kuris gali pasigirti net trimis finišais Dakare, todėl tikimasi sėkmingą seriją pratęsti.

Paklaustas, koks likimas ištiko dvejus metus finišo Dakare ryžtingai siekusią „Bitutę“ („Seat Leon Dakar“), V. Žala buvo konkretus: „Bitės projektas sulauks patobulinimų, tačiau tam reikia laiko, todėl nusprendėme į lenktynes leistis kitu automobiliu. Sprendimą teko priimti operatyviai, todėl pasirinkome išbandytą visureigį.“

Po pirmųjų naujojo automobilio testų Pagirių karjere pilotas V. Žala bolido galimybes apibūdino trumpai: „Neturiu žodžių, visiškas žvėris.“

Jubiliejiniam dykumų maratonui organizatoriai ruošia labiau Afriką primenančią trasą.

„Vien jau pirmos keturios lenktynių dienos bus dykumoje. Pirmoji trasos dalis labai primena 2013 metų Dakarą, todėl žinau, kad bus nelengva, – įžvalgomis dalijosi ekipažo šturmanas S. Jurgelėnas. – Kita vertus, smėlynuose yra pakankamai vietos lenkimams ir pirmieji greičio ruožai parodys, kas yra kas. Intrigos tikrai netrūks.“

Gailisi pardavęs automobilį

Benediktas Vanagas (dešinėje) tikino, kad ir šiuo prastesniu automobiliu ekipažas yra įgalus Dakare pasikandžioti.Jurgitos Anusauskienės nuotrauka
Benediktas Vanagas (dešinėje) tikino, kad ir šiuo prastesniu automobiliu ekipažas yra įgalus Dakare pasikandžioti.Jurgitos Anusauskienės nuotrauka

„General Financing team Pitlane“ ekipažas (B. Vanagas ir S. Rozwadowskis), trečiadienį pristatydamas savo planus, sakė: „Praėjęs Dakaras baigtas ne ta nata, kuria norėjome (finišo nepasiekė – red.). Pamokas išmokome. Tad 2018 metų pradžios planas toks: mes dalyvausime Dakare. Tikrai dvejus metus dar važiuosime šiose lenktynėse, o galbūt ir 2020-aisiais“.

Viena, dėl ko B. Vanagas nėra toks pakylėtas, – automobilis, kuriuo teks važiuoti. „Toyota Hilux Gazoo Racing“ senesnis už tą, kuriuo ekipažas lenktyniavo 2017-aisiais.

„Sakoma, kad vairuotojas džiaugiasi du kartus – pardavęs ir nusipirkęs automobilį. Šiemet džiaugiausi pardavęs savo automobilį. Pasirodo, be reikalo. Nes dabartinis yra dar žemesnės evoliucijos, nei turėjome. Jis yra kitoks, nei tikėjomės, bet manome, kad ir su juo galime būti greiti“, – teigė lenktynininkas.

– Kodėl nepavyko įsigyti geresnio automobilio? – paklausėme Benedikto Vanago.

– Gegužės mėnesį buvome sukirtę rankomis dėl naujo automobilio, kuriuo buvo važiuota šių metų Dakare. Tačiau dabar supratau, kad pasaulis yra be galio didelis – atgimsta Kinijos rinka. Mes net ir būdami klientai – nupirkę du automobilius ir išleidę nemažai pinigų – stipresnių rinkų buvome nustumti į šoną. Turime su tuo susitaikyti. Jaučiu, kad padarėme klaidą pardavę ankstesnį automobilį. Šiuo metu pagal automobilio kokybę nulipome laipteliu žemyn, bet vis tiek galime būti konkurencingi.

Šis „Toyota Hilux“ automobilis pagamintas 2013 metais. Palyginus su automobiliu, kuriuo Dakare važiavome šiemet, pagrindinis skirtumas yra toks: yra kitaip išdėstytas svoris. Senajame visi trys atsarginiai ratai buvo įtaisyti tarp automobilio ašių. Dabartiniame jie įtvirtinti už galinės ašies, ir tai nesuteikia gero stabilumo važiuojant. Tai techniniai dalykai, bet jie ypač svarbūs lenktynėse, kur turi įveikti apie 5000 km greičio ruožą. Įdomus faktas: šį automobilį pirkome iš žmogaus, kuriam pardavėme savo ankstesnį, geresnį.

– Ar šiemet komandos biudžetas bus didesnis?

– Nepriimkite to kaip guodimosi ar skundimosi. Tiksliai jo dar nežinau, bet šią akimirką jis yra mažiausias per penkerius metus. Tai mūsų nedžiugina, bet dar turime šiek tiek laiko.

Tikiu, kad bus klausimų, kokią vietą norime užimti. Dabar apie vietą negaliu kalbėti, nes nežinome, kokie bus mūsų konkurentai. Lapkričio 20 dieną bus paskelbtas dalyvių sąrašas. Kai su juo susipažinsime, galėsime pasakyti apie planuojamą vietą. Mūsų komanda nusiteikusi rimtai, turime per penkerius metus sukaupę nemažai patirties ir esame įgalūs pasikandžioti.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"