TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Dakaro ralyje – favorito drama

2015 01 06 6:00
Automobilio gedimas sužlugdė Nani Romos viltis kovoti dėl aukštumų Dakaro ralyje. Reuters/Scanpix nuotrauka

Pietų Amerikoje prasidėjo tradicinis Dakaro ralio maratonas, kuriame lenktynininkai per dvi savaites nuvažiuos daugiau nei 9 tūkst. kilometrų.

Pirmąją varžybų dieną sekmadienį lenktynininkai turėjo įveikti 170 km greičio ruožą iš Argentinos sostinės Buenos Airių į Vilja Karlos Pasą. Abu Lietuvos ekipažai sėkmingai pasiekė finišą, o praėjusio Dakaro ralio nugalėtojas Nani Roma susidūrė su rimtomis problemomis.

Optimizmas neišblėso

Ambicijų pakovoti dėl vietos pirmame dvidešimtuke turintis Benediktas Vanagas su "Toyota Hilux" visureigiu 170 km nuvažiavo per 1 val. 26 min. 37 sek. ir buvo klasifikuotas 36 vietoje tarp 135 finišavusių bolidų. B. Vanagas skundėsi, kad lėkti didesniu greičiu jam trukdė Argentinos žvyrkeliuose sukeltos lėtesnių lenktynininkų dulkės.

"Liūdna, kad dėl to turėjome važiuoti atsargiai. Vietose, kur galėjome lėkti 200 km/h greičiu, judėjome tris kartus lėčiau", - apgailestavo B. Vanagas.

Antanas Juknevičius su "Mebar" automobiliu važiavo lėčiau. Jo laikas - 1:43:59 - leido užimti 85 poziciją.

Nepaisant kuklesnio nei tikėjosi pirmojo starto, abu lietuvių lenktynininkai neprarado optimizmo ir tikino, kad per kitas 13 ralio dienų dar nutiks visko. Ypač dykumose, kur rezultatus lems ne mašinų greitis, o vairuotojų meistriškumas.

"Su automobiliu - kaip su moterimi, susipažįstama palaipsniui. Tikiu, kad su savuoju "Mebar" greitai susidraugausime", - sakė A. Juknevičius.

Ispano fiasko

Po pirmojo etapo finišo plačiausiai šypsojosi katarietis Nasseras Al-Attiyah, vairuojantis "Mini". Antrojo triumfo Dakaro ralyje siekiantis atletas finišavo pirmas. Tačiau vėliau teisėjai skyrė jam 2 min. baudą už tai, kad pervažiavimo į stovyklą metu gyvenvietėje viršijo greitį 18 km/h. Tad "Mini" ekipažas smuktelėjo į 7 poziciją.

Nubaudus N. Al-Attiyah, automobilių klasės lyderiu tapo argentinietis Orlando Terranova, taip pat vairuojantis "Mini". Jis 42 sek. lenkė amerikietį Robby Gordoną ("Hummer") ir 50 sek. - pietų afrikietį Ginielį De Villiersą ("Toyota Hilux").

Bet N. Al-Attiyah problemos buvo niekingi rūpesčiai palyginti su tuo, kad nutiko pernykščio ralio nugalėtojui N. Romai.

Už dar vieno "Mini" vairo sėdintis ispanas pakiliai pradėjo lenktynes, bet sustojo nuvažiavus vos 10 km. Jo automobilyje ženkliai sumažėjo tepalo slėgis, tad variklis nepasiekdavo aukštų apsukų. N. Roma riedėjo vos 40 km/h greičiu, kai varžovai pro jį švilpė 3-4 kartus greičiau. Galiausiai ispano mašina sustojo ir į finišą buvo nutempta lydinčio mechanikų sunkvežimio. N. Roma už tai gavo 1 val. baudos, iš viso trasoje sugaišo pusdevintos valandos ir nusirito į paskutinę, 135 poziciją. Nuo lyderio O. Terranovos ispanas atsiliko net 7 val. 25 min.

"Mašina dirbo nepriekaištingai tik pirmuosius 3 kilometrus. Po to elektronika ėmė signalizuoti apie problemas su tepalu. Nieko negalėjome padaryti, nors su šturmanu Micheliu Perinu bandėme atrasti problemą", - sakė N. Roma.

Nors ir susikrimtęs, ispanas žadėjo daryti viską, kad liktų ralyje, tačiau tapo akivaizdu, kad vilčių kovoti dėl aukštų pozicijų jam nebeliko. N. Roma įsitikino, kad Dakaro ralis negailestingas net jo herojams - 19-ose lenktynėse dalyvaujantis ispanas laimėjo šį maratoną 2004 ir 2014 metais.

Vakar ralio dalyviai iš Vilja Karlos Paso važiavo į San Chuaną. Jiems teko įveikti net 518 km ilgio greičio ruožą. Šiandien karavanas iš San Chuano pajudės į Čilesitą (greičio ruožas - 284 km).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"