TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Dykumose - ir du lietuvių ekipažai

2014 01 04 6:00
Solidesnę komandą šiemet surinkęs B.Vanagas tikisi nekartoti pernykščių klaidų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Sekmadienį Pietų Amerikoje startuoja 35-asis Dakaro ralio maratonas. Motociklų, automobilių bei sunkvežimių vairuotojai per dvi savaites Argentinos, Bolivijos, Čilės keliais ir dykumomis turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų.

Automobilių klasėje šiemet išvysime du lietuviškus ekipažus - įveikti alinančią trasą pasiryžo lenktynininkai Benediktas Vanagas ir Antanas Juknevičius. Iš viso Dakare varžysis 474 ekipažai - 196 motociklai, 48 keturračiai, 154 automobiliai ir 76 sunkvežimiai.

Išvykdamas į Pietų Ameriką B.Vanagas bandė paaiškinti, kas yra Dakaro ralis. Pasak lenktynininko, tai - žodžio "išbandymas" sinonimas.

Važiuos ramiau

B.Vanagas drauge su šturmanu iš Baltarusijos Andrejumi Rudnickiu pilotuos komandos "General Financing-Autopaslauga" visureigį "OSCar 03". Pernai debiutuodamas Dakare B.Vanagas su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu užėmė 65 vietą. Šiemet "OSCar 03" įgulos biudžetas yra 1,5 mln. litų, todėl komanda tikisi pasirodyti sėkmingiau. B.Vanagas džiaugėsi nauju visureigio varikliu ir dėl pažeminto variklio dangčio gerokai pagerėjusiu matomumu.

"50 vieta tikrai nėra rezultatas, dėl kurio vyktume į Pietų Ameriką. Esame verti daugiau", - įsitikinęs lenktynininkas.

B.Vanagui orientuotis dykumose padės didelę patirtį sukaupęs šturmanas. A.Rudnickis Dakaro ralyje net 8 metus tas pačias pareigas ėjo sėdėdamas šalia ruso Leonido Navickio. Pernai šis duetas maratoną baigė užimdamas trečiąją vietą. Pagaliau iškovojęs prizinę vietą, L.Navickis šiemet panoro pailsėti, o A.Rudnickis nedvejojo sulaukęs B.Vanago kvietimo.

B.Vanagas prieš metus nelengvai skynėsi kelią prestižinių lenktynių finišo link. Sykį jis vertėsi trasoje, paskui sudaužė priekinį automobilio stiklą ir buvo priverstas ryti dulkes, vėliau vos nebaigė savo pasirodymo, kai užpakaliniais ratais pakibo ant skardžio.

"Šį kartą važiuosime ramiau. Stengsiuosi Benediktui padėti, kad nereikėtų skubėti ir rizikuoti, - ramiai dėstė A.Rudnickis. - Antra vertus, jei bijai ekstremalaus vairavimo, geriau į tokį automobilį nesėsk. Ketverius metus dalyvauju varžybose su Rusijos klasikinio ralio čempionu Aleksandru Želudovu, todėl mane išgąsdinti sunku."

Nauji amplua

Kitas lietuviškas ekipažas Antanas Juknevičius su šturmanu Vytautu Obolevičiumi atstovaudami komandai "Žalvaris-Dakar" vairuos visureigį "Toyota FJ Cruiser".

Abu "Žalvario-Dakar" atstovai šiame ralyje toli gražu ne naujokai, tačiau prie vairo sėdės A.Juknevičius, o V.Obolevičius šturmanu dirbs pirmą kartą.

2009 metais A.Juknevičius buvo Aurelijaus Petraičio šturmanas, jiedu Dakare finišavo 25-i. Tai - aukščiausias lietuvių iškovojimas šiose varžybose. 2003-iaisiais duetas lenktynes baigė 52-as.

V.Obolevičius net 8 metus dirbo gamyklinės "Volkswagen" komandos mechaniku. Lietuvis savo rankomis prisidėjo prie "Volkswagen" lyderių - Pietų Afrikos Respublikos atstovo Ginielio de Villierso (2009 m.), ispano Carloso Sainzo (2010 m.) ir katariečio Nassero Al-Attiyah (2011 m.) - triumfo Dakare.

"Norisi užimti kuo aukštesnę vietą, bet mums svarbiausia finišuoti. Dakare daug lemia sėkmė, net gamyklų komandos nėra apdraustos nuo rimtų gedimų. Mūsų "Toyota" nėra brangi, su ja bus sunku kovoti dėl aukštų vietų", - prisipažino A.Juknevičius.

"Žalvario-Dakar" biudžetas gerokai mažesnis už kitos lietuvių komandos, jis siekia apie 200 tūkst. litų.

"Didžiausią nerimą kelia ilgi greičio ruožai. Kadangi dalyvių daug, žemesnį reitingą turintys lenktynininkai startuoja vėliau. Kai kopose užklumpa naktis, privalai važiuoti lėtai ir atsargiai. Be to, pavargsti ir gali sudaužyti mašiną. Tamsos lenktynėse geriau išvengti", - atviravo A.Juknevičius.

V.Obolevičius tikino, kad jam prireiks laiko apsiprasti nauju amplua: "Lenktynėse nesu važiavęs kaip šturmanas. Yra nepasitikėjimas savimi, bet per pirmąsias dvi tris dienas apsiprasiu. Svarbiausia - nepradėti panikuoti."

Startas - rytoj

Ispanė Laia Sanz Dakaro trasą šturmuos motociklu. / Reuters/Scanpix nuotrauka

Likus kelioms dienoms iki ralio pradžios lenktynininkai atsiėmė savo techniką. Europiečių automobiliai beveik tris savaites laivais keliavo Atlanto vandenynu į Buenos Aires. Po ilgos kelionės kai kurių ralio dalyvių laukė netikėtumai. Pavyzdžiui, B.Vanago "OSCar 03" visureigyje išsikrovė akumuliatorius. Spėjama, kad taip nutiko dėl to, kad organizatoriai mašinoje neišjungė degimo.

Penktadienį lenktynių dalyvių mašinas patikrino techninė komisija ir prasidėjo lenktynių laukimas.

"Turime sąrašą dvidešimties smulkmenų, kurias reikia sutvarkyti. Tuomet būsime visiškai pasirengę", - užvakar kalbėjo B.Vanagas.

Startas ralio maratonui bus duotas rytoj, sportininkai turės nuvažiuoti 809 km iš Rosarijaus į San Luisą. Didžioji trasos dalis drieksis siaurais žvyrkeliais. Todėl čia svarbu kuo aukštesnis starto numeris. Automobilių klasėje B.Vanagas startuos 373 numeriu. Vadinasi, jis pajudės 73-ias, pirmas startuos praėjusių lenktynių nugalėtojas prancūzas Stephane'as Peterhanselis (Nr. 300). A.Juknevičiaus starto numeris 409-as (109-as tarp automobilių).

Dvi savaites truksiantis ralis finišuos sausio 18-ąją Čilės mieste Valparaise. Šiemet varžybų trasa pirmą kartą drieksis ir Bolivijos teritorija.

Favoritai ir lyderiai

Ralio favoritė automobilių klasėje yra "X-Raid" komanda su 11 "Mini" visureigių. Tokia mašina vėl važiuos pastarųjų dvejų lenktynių nugalėtojas S.Peterhanselis. Prancūzas šiemet sieks 12-ojo Dakaro čempiono titulo - 5 kartus jis triumfavo automobilių įskaitoje, 6 - motociklų. Prancūzui rimtą konkurenciją sudarys taip pat "X-Raid" mini visureigiu važiuosiantis katarietis N.Al-Attiyah. Naujos kartos "Hummer" visureigiu į Argentiną atvyko amerikietis Robby Gordonas, prie favoritų priskiriami ir ispanas C.Sainzas ("Haval SMG" bagis) bei afrikietis G.de Villiersas ("Toyota").

Motociklų klasėje vėl yra du aiškūs favoritai: 2005, 2007, 2010, 2012 ir 2013 metų varžybų laimėtojas prancūzas Cyrilas Despres bei 2006, 2009 ir 2011 metų laureatas ispanas Marcas Coma. Abu valdys plieninius KTM žirgus.

Sunkvežimių kategorijoje favorite laikoma rusiška "Kamaz" komanda. Tokiu sunkvežimiu titulą gins rusas Eduardas Nikolajevas. Jam iššūkį mes olandas Gerardas de Roy su "Iveco", šis lenktynininkas Dakare triumfavo užpernai.

DAKARO ISTORIJA

* Sumanymas rengti šias dykumų ištvermės lenktynes 1978 metais kilo prancūzui Thierry Sabine'as. Kartą Sacharos ralio metu jis pasiklydo ir nutarė, kad dykumos - puiki galimybė rengti keliolikos dienų ralio maratoną.

* Ralis iš pradžių jungė Prancūzijos ir Senegalo sostines Paryžių bei Dakarą (iš čia ir kilo varžybų pavadinimas). Tačiau vėliau ralio maršrutas keitėsi bene kasmet. 1992 metais įvyko ilgiausios lenktynės - iš Paryžiaus į Keiptauną (PAR), trasa driekėsi net 12,5 tūkst. km.

* 2008-aisiais Dakaro ralyje nutikęs incidentas tapo istoriniu lenktynių lūžiu. Varžybų dalyviai jau buvo pasirengę startuoti Lisabonoje, bet dėl didžiulės terorizmo grėsmės lenktynes nutarta atšaukti. Nuspręsta, kad dalyvių saugumas yra svarbiausia. Manyta, kad legendinės lenktynės sužlugs, bet jau po metų jos atgijo Pietų Amerikoje, išsaugodamos Dakaro pavadinimą.

* Dakaras reikalauja ne tik ištvermės. Jis labai pavojingas. Per visą ralio istoriją žuvo 26 lenktynininkai ir 39 varžybų teisėjai, personalo darbuotojai ar žiūrovai. Tragiškas likimas ištiko ir ralio sumanytoją T.Sabine'as. 1986 metais jis žuvo skrisdamas sraigtasparniu, kai ankstų rytą, kilus smėlio audrai, orlaivis prarado kontrolę ir trenkėsi į aukštą kopą. Užsimušė visa penkių žmonių įgula.

* Dykumas ir kopas sutramdyti ryžtasi ne tik vyrai. 2001 metais vokietė Jutta Kleinschmidt tapo pirmąją moterimi, laimėjusia Dakaro lenktynes. J.Kleinschmidt vairavo "Mitsubisgi Pajero", jos šturmanas buvo Andreasas Schulzas.

* Organizatoriai rūpinasi televizijos žiūrovais. Kiekvienos varžybų dienos pabaigoje visame pasaulyje transliuojama 26 minutes trunkanti ralio apžvalga. Lenktynės filmuojamos 13 kamerų, 4 iš jų būna įtaisytos sraigtasparniuose. Per dvi lenktynių savaites sukaupiama per 1 000 valandų filmuotos medžiagos - beveik 42 paros įrašų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"