TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Į ralio odisėją leidžiasi trys ekipažai

2015 12 30 6:00
Antanas Juknevičius (kairėje) ir Benediktas Vanagas sieks kuo aukštesnių pozicijų, Vaidoto Žalos (dešinėje) tikslas - pasiekti finišą. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Sekmadienį Pietų Amerikoje startuoja tradicinis 37-asis Dakaro dykumų ralio maratonas. Per dvi savaites truksiančią ralio odisėją lenktynių entuziastai Argentinoje ir Bolivijoje mėgins nuvažiuoti daugiau nei 9 tūkst. kilometrų.

Pirmą kartą Lietuvai atstovaus net trys automobilių ekipažai. Tai Benediktas Vanagas („Toyota Hilux“, šturmanas Sebastianas Rozwadowskis), Antanas Juknevičius („Toyota Hilux“, šturmanas Mindaugas Slapšys) ir Vaidotas Žala („Seat Leon Bee“, šturmanas Saulius Jurgelėnas).

„Sveikinu visus tris ekipažus, suradusius finansinių išteklių, nes vien tik su fizinėmis jėgomis Dakare nėra ką veikti. Šio ralio dalyviai primena narkomanus – sukrapšto dozei ir lekia ten tarsi nepagydomi“, – juokėsi Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas.

Pakeitė šturmaną

B. Vanagas mėgins finišuoti jau ketvirtame Dakaro ralyje iš eilės. Kasmet jis sparčiai progresuoja. 2013 metais B. Vanagas finišą pasiekė 65-as, po metų buvo jau 35-as. O praėjusiame ralyje 2015-ųjų pradžioje jis užėmė 24 vietą. Tai geriausia Lietuvos lenktynininkų užimta vieta šiame ralyje.

Dabar B. Vanagas neslepia ambicijų dar labiau pagerinti savo poziciją, nors apie konkrečius tikslus kalba atsargiai. Pasak lenktynininko, svarbiausia – nedaryti klaidų, tuomet ir rezultatas bus geras. Į Argentiną jis išvyko su 12 padėjėjų komanda.

„Anksčiau daugiausia dėmesio skyrėme tik lenktynių automobiliui. Bet vėliau supratome, kad be komandą aptarnaujančių žmonių ir įrangos neturėtume galimybių užimti aukštos vietos“, – sakė B. Vanagas.

Jis atskleidė, kad ralio organizatoriai lenktynininkams yra paruošę nemalonių staigmenų: „Varžybų direktorius sakė, kad apie antrąją ralio dalį kalbėsime dar ilgai, pilotai neva turėtų netgi prisiminti, kas yra vyriškos ašaros. Tačiau šiemet esame labiau patyrę, geriau pasiruošę. Suprantama, didžiausias blogis – tai itin birus ir smulkus smėlis. Pirmieji automobiliai dar lekia kieta jo pluta. Vėliau situacija tik blogėja, paskutiniai vargšai nuolat įklimpsta šiuose „miltuose“, išvažiuoti iš jų prireikia labai daug pastangų. Todėl turėsime stengtis važiuoti greičiau, arti pirmaujančiųjų, kad neįklimptume šiuose spąstuose.“

Artėjančiame ralyje greta B. Vanago sėdės naujas šturmanas – baltarusį Andrejų Rudnickį pakeitė lenkas Sebastianas Rozwadowskis. Pernai jis tapo Lenkijos ralio čempionu, kai talkino lenktynininkui Wojciechui Chuchalai.

„Man patinka, kad B. Vanagas su privačia komanda vos per trejus metus pateko į elitinį Dakaro ralio klubą, užimdamas aukštą 24 vietą. Sutikau jam padėti. Jei išvengsime techninių nesklandumų ir klaidų, mūsų būsimoji vieta tenkins visus, – įsitikinęs lenkas. – Nors mudu kalbame skirtingomis kalbomis, ekipažo viduje vienas kitą puikiai suprantame. Jis tikras profesionalas, reiklus sau ir kitiems. Aš – degu noru lenktyniauti.“

S. Rozwadowskis rimtai rengėsi artėjančiam iššūkiui. Jis mėnesį treniravosi Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir miegojo specialioje palapinėje, kur oras išretėjęs.

Praėjusiame Dakaro ralyje dominavo katarietis Nasseras Al-Attiyah su "Mini"./AFP/Scanpix nuotrauka

Įsigijo geresnę mašiną

Kitas Lietuvos lenktynininkas A. Juknevičius gali save vadinti Dakaro ralio veteranu. Šį maratoną kaip vairuotojas jis įveikė 4 kartus, dar 5 sykius ten dalyvavo kaip šturmanas ar komandos vadovas. Tad šį sportininką kuo nors nustebinti būtų sudėtinga.

2015-ųjų ralyje A. Juknevičius su nuolat gendančiu ir besiožiuojančiu „Mebar“ visureigiu vargais negalais pasiekė finišą 60-as. Per metus lenktynininkui pavyko gerokai padidinti komandos biudžetą ir įsigyti 400 tūkst. eurų vertės patikimesnį „Toyota Hilux“ visureigį. Su šia mašina jis viliasi pagerinti B. Vanago rezultatą ir finišuoti aukštesnėje nei 24 vietoje.

„Dakaro ralyje norisi būti konkurencingiems. Nusibodo trasoje nuolat taisyti automobilį. Dabar pavyko įsigyti patikimesnį bolidą, todėl atskaitos tašku laikysime B. Vanago iškovotą 24 vietą. Jis pagerino mūsų prieš šešerius metus pasiektą 25 poziciją, tad dabar mes norime padaryti tą patį. Mūsų tikslas yra bent jau 23 vieta. Svarbiausia, kad jaučiamės tinkamai pasirengę šiam dykumų iššūkiui“, – tikslus atskleidė A. Juknevičius.

Vis dėlto jis nežada aklai lenktyniauti su B. Vanagu. A. Juknevičius sako, kad tokiose lenktynėse svarbu nepamesti galvos ir rasti bendrą kalbą su šturmanu.

Tikisi finišuoti

B. Vanagas su A. Juknevičiumi žada konkuruoti dėl vietos dvidešimtuke, o trečio lietuvio Dakaro ralyje V. Žalos tikslas – saugiai pasiekti finišą. Juolab kad jo perdaryto „Seat“ visureigio vertė 200 tūkst. eurų – perpus mažesnė nei tautiečių ralio monstrų.

„Dakaro ralyje daug nežinomybės. Tačiau esu ramus, nes mums pasiruošti padėjo garsus mechanikas Darius Biesevičius. Kol kas visi jo konstruoti automobiliai Dakare pasiekdavo finišą. Be to, turėsiu patyrusį ir patikimą šturmaną S. Jurgelėną. Tai nuteikia optimistiškai ir tikiu, kad ant finišo pakylos užvažiuosime“, – pasakojo V. Žala.

Ralio maratono naujokas žino, kad per sekinančias dvi savaites organizmui teks milžiniškas krūvis – aukštikalnėse deguonies stygius paveikia psichiką, alina skysčių stygius.

S. Jurgelėnas atskleidė, kad per vieną varžybų dieną lenktynininkas ir šturmanas gali išgerti iki 10 litrų vandens. Pagal taisykles, kiekvienas dalyvis automobilyje turi turėti bent po 6,5 litro skysčių.

V. Žalos ekipažas Dakaro ralyje varžysis ir T3 klasėje – tai lengvesnių automobilių, kurių greitis ribojamas, įskaita. Jų „Seat“ visureigis taip pat bus varomas ekologišku dyzelinu.

Favoritas – katarietis

2016 metų Dakaro ralio žemėlapyje neliko Čilės ir Peru, o lenktynininkai važiuos Argentinos ir Bolivijos keliais bei dykumomis. Sekmadienį varžybos prasidės Buenos Airėse. Per dvi savaites ralio meistrai turės nuvažiuoti 9,2 tūkst. km, iš jų 4,6 tūkst. km sudarys specialieji greičio ruožai. Ralio trasa drieksis Atakamos dykuma, o Bolivijoje lenktynių dalyviams teks pakilti net 4,5 km virš jūros lygio.

Lenktynių inžinierių teigimu, varžybų dalyvių laukia nemažai etapų, kurie primins klasikinio ralio ruožus. Per juos lenktynininkams teks pademonstruoti techninius mašinų valdymo įgūdžius. Taip pat nestigs etapų ir kalnuotomis vietovėmis bei smėlio kopomis.

Pagrindiniu Dakaro ralio favoritu automobilių įskaitoje ir vėl laikomas Kataro lenktynininkas Nasseras Al-Attiyah („Mini“). Jam didžiausią konkurenciją turėtų sudaryti prancūzas Stephane'as Peterhanselis („Mini“), ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“), Pietų Afrikos Respublikos lenktynininkas Ginielis de Villiersas („Toyota“), Yaheezas Al Rajhi iš Saudo Arabijos („Toyota“), taip pat ispanas Nani Roma („Mini“). Šiemet lenktynėse debiutuos ir daugkartinis pasaulio ralio etapų nugalėtojas suomis Mikko Hirvonenas („Mini“).

Praėjusio Dakaro ralio nugalėtoju automobilių įskaitoje antrą kartą karjeroje tapo N. Al-Attiyah. Jis jau antrame etape išsiveržė į priekį ir kasdien didino savo persvarą. Katarietis antrojoje vietoje likusi G. de Villiersą aplenkė 35 min. 34 sekundėmis.

2016 metų ralyje startuos net 354 ekipažai: 143 motociklai, 46 keturračiai, 110 automobilių ir 55 sunkvežimiai. Manoma, kad finišą pasieks tik pusė jų.

Ralio tvarkaraštis

EtapasDataMaršrutasIlgisSpec. ruožas
I01.03Buenos Airės – Vilja Karlosas662 km258 km
II01.04Vilja Krlosas – Rio Ondas858 km521 km
III01.05Rio Ondas – San Salvadoras663 km314 km
IV01.06San Salvadoras – San Salvadoras629 km429 km
V01.07San Salvadoras – Ujūnis624 km327 km
VI01.08Ujūnis – Ujūnis723 km542 km
VII01.09Ujūnis – Salta793 km353 km
VIII01.11Salta – Belenas766 km393 km
IX01.12Belenas – Belenas396 km285 km
X01.13Belenas – La Riocha763 km278 km
XI01.14La Riocha – San Chuanas712 km431 km
XII01.15San Chuanas – Vilja Karlosas866 km267 km
XIII01.16Vilja Karlosas – Rosarijus699 km180 km
DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"