Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
SPORTAS

Lewisas Hamiltonas ir „Mercedes“ pagaliau sulaukė konkurentų

 
Arši kova dėl "Formulės-1" čempiono titulo vyks tarp Lewiso Hamiltono (kairėje) ir Sebastiano Vettelio.
Arši kova dėl "Formulės-1" čempiono titulo vyks tarp Lewiso Hamiltono (kairėje) ir Sebastiano Vettelio. Reuters/Scanpix nuotrauka

Kai sportininko karjerą netikėtai baigė praėjusių metų „Formulės-1“ čempionas Nico Rosbergas, aiškiu šio sezono favoritu laikytas britas Lewisas Hamiltonas. Specialistai neabejojo, kad „Mercedes“ narys susigrąžins titulą ir pasaulio čempionu taps ketvirtą kartą.

Tačiau pirmosios šių metų lenktynės Melburne parodė, kad L. Hamiltonas turės labai rimtą konkurentą – vokietį Sebastianą Vettelį iš „Ferrari“ komandos. Būtent jis nugalėjo Melburne, po sėkmingo taktinio manevro L. Hamiltoną palikdamas užnugaryje.

Skundėsi padangomis

Australijos Didžiojo prizo varžybose L. Hamiltonas laimėjo kvalifikacinius važiavimus, o lenktynėse pirmavo nuo pirmo rato. Bet vėliau brito tempas ėmė lėtėti keliomis šimtosiomis sekundės dalimis kiekviename rate. Netikėtai anksti – 18 rate – „Marcedes“ inžinieriai pakvietė savo pilotą pasikeisti padangų. Grįžęs į trasą L. Hamiltonas užstrigo už lėtesnių varžovų. Tuo metu trasoje ilgiau užsilikęs S. Vettelis palaipsniui didino tempą, o pasikeitęs padangas spėjo sugrįžti į lenktynes priešais L. Hamiltono nosį.

Kokia skaudi nesėkmė tai buvo „Mercedes“, buvo galima įsitikinti pamačius šios komandos vadovo Toto Wolffo reakciją. Kai S. Vettelis sėkmingai sustojo ir sugrįžo į turėtą poziciją, T. Wolffas komandos garaže du kartus kumščiu tvojo per stalą.

Šis epizodas reiškė „Mercedes“ pralaimėjimą Australijoje. Iki varžybų pabaigos L. Hamiltonas taip ir nepriartėjo prie S. Vettelio tokiu atstumu, kad galėtų paruošti lenkimo manevrą. Finiše juos skyrė 9,975 sekundės.

L. Hamiltonas teisinosi, kad sustoti anksčiau jį privertė netikėtai greitai dilti ėmusios padangos ir suprastėjęs sukibimas su trasos danga.

„Turėjome problemų ne tik dėl padangų. Mums trūko greičio, – atviravo T. Wolffas. – Norėdamas laimėti lenktynes viską turi atlikti geriausiai. Mes to nepadarėme. Akivaizdu, kad šį sezoną kentės visi, kurie netinkamai naudos padangas. Reikia įsidėmėti tai.“

Tuo metu „Ferrari“ ir S. Vetteliui šis sezonas po pernykščių nusivylimų gali tapti atgimimo metais. Pernai „Ferrari“ per visą sezoną taip ir neturėjo progos džiaugtis pergale, bendrojoje įskaitoje S. Vettelis liko ketvirtas, o Kimi Raikkonenas – šeštas.

„Ferrari“ bolidų progresas buvo juntamas dar žiemos bandymų metu. Tačiau akivaizdu, kad toks konkurentų greitis nustebino „Mercedes“ komandą, kurios laukia labai rimtas iššūkis. Vokiečių „Sidabrinės strėlės“ (taip vadinami „Mercedes“ – red.) pralaimėti nepratusios. Komandų įskaitoje „Mercedes“ tris sezonus neturėjo lygių, o pernai antroje vietoje likusius „Red Bull“ sutriuškino 297 taškų persvara

Ta diena atėjo

Po niukso Melburne „Mercedes“ strategams teks pasistengti siekiant revanšo per antrąsias šio sezono lenktynes balandžio 9-ąją Kinijoje. Formula1.com duotame interviu T. Wolffas pripažino, kad atsirado labai rimtas konkurentas, o kova dėl čempiono titulo tęsis visą sezoną, visas 20 lenktynių.

– Ar pripažįstate, kad Melburne padarėte strateginę klaidą?

– Tą dieną „Ferrari“ buvo tiesiog greitesni. Mane labai nustebino, kaip atkakliai S. Vettelis spaudė ir neleido L. Hamiltonui atsiplėšti. Mėgindami sumažinti rizikos faktorius, nurodėme Lewisui sustoti anksčiau. Bet į trasą jis grįžo už Maxo Verstappeno ir gaišo brangų laiką. Taip mes pralaimėjome.

– Priimdami šį sprendimą tarėtės su L. Hamiltonu? Jis neatrodė patenkintas.

– Įvertinome visus bolido technikos parametrus, ratų sukibimo su trasa lygį, padangų temperatūrą. Dabar manau, kad paskubėjome. Bet tai nebuvo vieno žmogaus sprendimas. Šios padangos nuo pernykščių skiriasi savo kalibravimu, sunkiau išlaikyti palankų balansą.

– Tai pirmos lenktynės nuo 2015-ųjų etapo Singapūre, kai „Mercedes“ pralaimėjo dėl greičio stokos. Kaip jums šis faktas?

– (Juokiasi.) Tai tik grūdina komandą. Kartais laimi, kartais pralaimi. Trejus metus mums puikiai sekėsi, laimėjome didžiąją dalį lenktynių, o dabar esame priversti pripažinti konkurentų pranašumą. Bet ši nesėkmė mus pavers dar stipresniais. Dėsime visas pastangas, kad atsigriebtume.

– Kaip vertinate komandos naujoko Valtteri Botto formą?

– Jis susidūrė su panašiomis problemomis kaip ir L. Hamiltonas bei negalėjo pademonstruoti didžiausio tempo. Bet mes esame patenkinti V. Botto važiavimu. Nepamirškite, kad jis patiria didžiulį spaudimą, nes užėmė N. Rosbergo vietą.

– Kas smagiau: konkuruoti su kita komanda ar turėti du lenktynininkus, kurie dėl titulo pešasi vienas su kitu?

– Abu reiškiniai turi privalumų ir trūkumų. Manau, kad „Mercedes“ ir „Ferrari“ kova labiau jaudina sirgalius. Ir mums tai naujas iššūkis.

– Per lenktynes buvote piktas ir trenkėte į stalą, nors jūsų pilotai užėmė 2 ir 3 vietas. Pamiršote, kaip pralaimėti?

– Lenktynių metu aš visuomet būnu labai emocingas, nes noriu laimėti. Nors turėjome įsimintiną pergalių seriją, žinojome, jog tai negali tęstis amžinai. Kada nors turėjo ateiti ta diena, kai laimi kažkas kitas, pranašesnis už tave. Taip nutiko sekmadienį. Prieš sezoną „Ferrari“ gerai padirbėjo. Daug geriau nei mes.

– Jei varžybas stebėtumėte ne kaip emocingas komandos vadovas, o kaip „Formulės-1“ aistruolis – jums patiktų, ką matote dabar?

– Naujos modifikacijos bolidai man patinka. Ypač smagu stebėti transliacijas per piloto vietoje įtaisytą kamerą. Pirmosios lenktynės nedžiugino atkaklia kova, bet Melburno trasa ir nėra palanki lenkimams. Neabejoju, kad persikėlus į trasas, kur DRS sistemos nauda efektyvesnė, bus dar įdomiau.

Pagrindiniai 2017 metų taisyklių pakeitimai

– Bolidų padangos tapo ketvirtadaliu platesnės. Užpakalinių padangų plotis padidėjo nuo 325 iki 405 mm, priekinių – nuo 245 iki 305 milimetrų. Ratlankių skersmuo išliko nepakitęs – 13 colių.

– Po 20 metų pertraukos „Formulės-1“ bolidų plotis vėl siekia 2 metrus. Užpakalinių sparnų plotis padidintas iki 950 mm, priekinių – net iki 1800 milimetrų. Be to, jie tapo 200 mm ilgesni. Oro srautus reguliuojančių šoninių plokščių plotis bus 1600 milimetrų. Tai padidins mašinų prispaudžiamąją jėgą.

– Šiemet kiekvienas lenktynininkas per sezoną galės panaudoti keturis variklius (pernai – penkis). Jei už variklio ar jo dalių keitimą bus skiriama didesnė nei 20 starto pozicijų bauda, jos likutis nebus anuliuojamas prieš kito etapo lenktynes. Pavyzdžiui, jei lenktynininkui skirta 25 pozicijų bauda, jis startuos paskutinis, o kitas lenktynes pradės būdamas dar 5 vietomis žemiau.

– Manoma, kad techninės naujovės lenktynininkams leis važiuoti greičiau. Ši teorija pasitvirtino pirmosiose lenktynėse Australijoje, nes L. Hamiltonas kvalifikacijoje geriausią praėjusių metų rato įveikimo laiką pagerino 1,649 sekundės. Tačiau lenktynininkai neabejoja, kad dėl naujų techninių parametrų šiemet lenkimų varžybose bus mažiau.

„Formulės-1“ komandos

„Mercedes“. 44 nr. Lewisas Hamiltonas (32 m., Didžioji Britanija), 77 nr. Valtteri Bottas (27 m., Suomija). Variklis – „Marcedes“.

„Red Bull“. 3 nr. Danielis Ricciardo (27 m., Australija), 33 nr. Maxas Verstappenas (19 m., Olandija). Variklis – „Renault“.

„Ferrari“. 5 nr. Sebastianas Vettelis (29 m., Vokietija), 7 nr. Kimi Raikkonenas (37 m., Suomija). Variklis – „Ferrari“.

„Force India“. 11 nr. Sergio Perezas (27 m., Meksika), 31 nr. Estebanas Oconas (20 m., Prancūzija). Variklis – „Mercedes“.

„Williams“. 18 nr. Lance'as Strollas (18 m., Kanada), 19 nr. Felipe Massa (35 m., Brazilija). Variklis – „Mercedes“.

„McLaren“. 2 nr. Stoffelis Vandoorne'as (25 m., Belgija), 14 nr. Fernando Alonso (35 m., Ispanija). Variklis – „Honda“.

„Toro Rosso“. 26 nr. Danilas Kviatas (22 m., Rusija), 55 nr. Carlosas Sainzas (22 m., Ispanija). Variklis – „Renault“.

„Haas“. 8 nr. Romainas Grosjeanas (30 m., Prancūzija), 20 nr. Kevinas Magnussenas (24 m., Danija). Variklis – „Ferrari“.

„Renault“. 27 nr. Nico Hulkenbergas (29 m., Vokietija), 30 nr. Jolyonas Palmeris (26 m., Didžioji Britanija). Variklis – „Renault“.

„Sauber“. 9 nr. Marcusas Ericssonas (26 m., Švedija), 94 nr. Pascalis Wehrleinas (22 m., Vokietija). Variklis – „Ferrari“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"