TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Lietuviams Dakaro nuotykiai nesibaigia

2015 01 13 6:00
Nasseras Al-Attiyah niekam neužleidžia lyderio pozicijos. Reuters/Scanpix nuotrauka

Dakaro dykumų ralio maratone Lietuvos lenktynininkams nepavyksta išvengti nemalonių nuotykių.

Vakar automobilių ir sunkvežimių įskaitos dalyviams buvo poilsio diena - galimybė atsikvėpti ir susiremontuoti techniką.

Tačiau Benediktas Vanagas likusius penkis ralio etapus turės įveikti lūžusia ranka. O Antanas Juknevičius viliasi, kad jį kasdien persekiojantys techniniai gedimai pagaliau baigsis.

Sugedo vairas

Puikų greitį 4 ir 5 etapo lenktynėse demonstravę B. Vanagas su šturmanu Andrejumi Rudnickiu ("Toyota Hilux") savaitgalį buvo priversti sulėtinti tempą. Penktadienį juos iš pirmo bendrosios įskaitos dvidešimtuko išstūmė prarastas laikas keičiant lūžusį automobilio pusašį.

Dar labiau ekipažui nepasisekė sekmadienį. 781 km ilgio 8-ojo etapo iš Ujūnio (Bolivija) į Ikikę (Čilė) pabaigoje sugedo "Toyota Hilux" vairo stiprintuvas. Galiausiai sunkus vairo mechanizmas traumavo B. Vanagui ranką. Medikams atlikus tyrimus paaiškėjo, kad vairuotojui lūžo riešo kaulas.

"Iki finišo likus maždaug 100 km sugedo vairo stiprintuvas. Vairuoti tapo labai sunku. Šiame automobilyje vairą be stiprintuvo vos įmanoma pasukti keliasdešimt laipsnių kampu. Pasiekus didesnį greitį jis ima sprūsti iš rankų. Sykį taip ir nutiko. Mano ranka įstrigo vairo mechanizme ir staiga pajutau baisų skausmą. Atlikę tyrimus medikai nustatė lūžį", - pasakojo B. Vanagas. Dabar jam teks nešioti specialų riešo įtvarą.

8 etapą B. Vanagas su A. Rudnickiu baigė 38-i, o bendrojoje įskaitoje užima 22-ąją poziciją. Nuo lyderio katariečio Nassero Al-Attiyah jie atsilieka 6 valandomis 1 minute. Nors ir patyrė traumą, B. Vanagas pasiryžęs važiuoti toliau: "Istorija tęsiasi. Suremontavus vairo mechanizmą automobilį valdyti bus paprasčiau, todėl kovosime toliau. Anot gydytojų, rankos lūžis "švarus", kaulo skeveldrų nėra, tad išgersiu skausmą malšinančių vaistų ir lenktyniausiu."

Rado upę

Antanas Juknevičius / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

8 etape aštrių potyrių nestigo ir A. Juknevičiui, kuris su šturmanu Edvardu Duoba važiuoja "Mebar" prototipu. Lietuviai beveik kasdien buvo priversti stoti keisti pusašio arba granatos, o sekmadienį patyrė kitokių nuotykių.

Apie tai pasiekęs finišą papasakojo pats A. Juknevičius: "Kalnuose po liūties važiavome išdžiūvusia upės vaga. Staiga mus pasivijo didžiulė vandens banga. Po liūčių kalnuose tokios srovės susiformuoja dažnai. Supratęs, kuo tai gali baigtis, užvažiavau ant nedidelio šlaito, bet paaiškėjo, kad tai tik susiformavusi sala. Tada nėrėme į vandenį ir šiaip ne taip pasiekėme seklesnę vietą."

Apsemtas automobilis užgeso ir niekaip nepasidavė vėl paleidžiamas. Lietuviams į pagalbą atskubėjo netoliese laukuose dirbęs vietinis traktorininkas. Jis lynu truktelėjo visureigį "Mebar" ir variklis pradėjo veikti. Tačiau bandant paleisti automobilį krūmynuose buvo nutrauktos stabdžių žarnelės. Todėl likusį greičio ruožo atstumą A. Juknevičius įveikė stabdydamas mašiną žemesne pavara. "Nieko ypatinga, juk stabdžius išrado bailiai", - juokavo lenktynininkas.

8 etapą lietuviai baigė 67-i, o bendrojoje įskaitoje yra 62-i. Dakaro ralyje beliko 72 automobilių ekipažai iš varžybas pradėjusių 137.

Skuba svajonės link

Automobilių įskaitos lyderis N. Al-Attiyah ("Mini") pastaruoju metu pašėlusio greičio nedemonstruoja, tačiau pagrindinį tikslą - palikti už nugaros Ginielį de Villiersą ("Toyota") iš Pietų Afrikos Respublikos - jis pasiekia.

Nuo antros varžybų dienos pirmaujantis N. Al-Attiyah po 8 etapų lenkia G. de Villiersą 8 minutėmis 27 sekundėmis. Trečiojoje pozicijoje esantis Yazeedas Alrajhi ("Toyota") iš Saudo Arabijos atsilieka 18 minučių 40 sekundžių. Ketvirtas yra lenkas Krzystofas Holowczycas ("Mini"), jo deficitas - 54 minutės 38 sekundės.

"Per ankstesnius etapus aukštikalnėse jaučiausi prastai. Man stigo deguonies, skaudėjo galvą, pykino. Sekmadienį viskas buvo gerai. Tiesa, prakirtome ratą. Kol jį pakeitėme, praradome kelias minutes, tad vėliau teko padidinti greitį", - aiškino N. Al-Attiyah. Jis ne sykį minėjo, kad svajoja antrą kartą laimėti Dakaro ralį. 2011 metais katarietis triumfavo važiuodamas automobiliu "Volkswagen".

Dakaro ralio dalyviai jau įveikė 5,8 tūkst. km iš numatytų 9,3 tūkstančio. Šiandien jie leisis į 9 etapą Čilėje. Greičio ruožo iš Ikikės į Kalamą ilgis - 451 kilometras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"