TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Lietuvių laukia pragariškas ralis

2015 01 03 6:00
Ralio senbuvis Antanas Juknevičius (dešinėje), padedamas šturmano Edvardo Duobos, važiuos „Mebar“ mašina. LŽ archyvo nuotrauka

Sausio 4-ąją Pietų Amerikos dykumose startuoja jau 36 kartą rengiamas tradicinis Dakaro ralio maratonas, kuriame savo laimę mėgins ir du ekipažai iš Lietuvos.

Trečiame ralyje iš eilės dalyvaus Benediktas Vanagas. Jis drauge su šturmanu iš Baltarusijos Andrejumi Rudnickiu vairuos „Toyota Hilux“ visureigį. Ralio senbuvis Antanas Juknevičius, padedamas šturmano Edvardo Duobos, važiuos „Mebar“ mašina, kurią lietuvių mechanikai sukonstravo Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Lenktynininkų automobiliai iš Prancūzijos Havro uosto į Pietų Ameriką išplaukė dar lapkričio pabaigoje. Patys ralio dalyviai į varžybų vietą atvyko Naujųjų išvakarėse ir 2015-uosius pasitiko Argentinos sostinėje Buenos Airėse.

Trečiame ralyje iš eilės dalyvaus Benediktas Vanagas (dešinėje). Jam talkins šturmanas iš Baltarusijos Andrejus Rudnickis./Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Ambicingi tikslai

B. Vanagas Dakare debiutavo 2013 metais. Tuomet jis su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu ralio metu stipriai aplamdė „OSCar“ visureigį, bet pasiekė finišą ir užėmė 65 vietą tarp 90 dalyvių. Po metų B. Vanagui kelio knygą skaitė A. Rudnickis. Duetas kiek patobulintu „OSCar“ finišo liniją kirto 35-as tarp 62 maratoną įveikusių dalyvių. Pasirodyti geriau sutrukdė dėl karščio nuolat užvirdavę degalai.

Prieš naują iššūkį B. Vanagas "pasikinkė" dar galingesnį žvėrį – modifikuotą „Toyota Hilux“ automobilį. Jame tūno 5 litrų darbinio tūrio 8 cilindrų variklis, pasiekiantis 390 arklio galių. Tokia mašina B. Vanago komandai kainavo 400 tūkst. eurų.

B. Vanagas pripažįsta, kad pirmajame savo Dakaro ralyje 2013-aisiais važiavo „siaubingai prastai“. Po metų lietuvis jau pasinaudojo sukaupta patirtimi ir varžėsi sėkmingiau. Šiemet jis puoselėja dar ambicingesnius planus. „Esu tikras, kad galime patekti į pirmą penkioliktuką, o lydint sėkmei – ir į dešimtuką. Turime greitą bolidą ir gerą komandą, tačiau šiose varžybose reikia ir sėkmės“, – sakė lenktynininkas.

Tik šiek tiek kuklesnį apetitą demonstruoja A. Juknevičiaus ir E. Duobos duetas. Jų „Mebar“ prototipas pagamintas „Toyota Hilux“ pagrindu ir kainavo bemaž 4 kartus mažiau nei B. Vanago ir A. Rudnickio bolidas.

A. Juknevičių galima vadinti Dakaro ralio veteranu. Anksčiau lenktynėse jis dalyvavo kaip vairuotojas, šturmanas, kazachų komandos „Astana“ vadovas, o šis ralis jam bus jau dešimtas. Įsimintinos buvo lenktynės 2009 metais, kai A. Juknevičius, būdamas Aurelijaus Petraičio šturmanu, finišo liniją kirto 25-as. Tai aukščiausia lietuvių užimta vieta Dakaro ralyje. Šiemet A. Juknevičius tikisi pakartoti šį rezultatą. Pernai jis su šturmanu Vytautu Obolevičiumi užėmė 56 vietą.

Dakaro maratono dalyviams tenka kovoti ne tik su varžovais, bet ir su karščiu. Sausį Pietų Amerikoje termometro stulpelis pašoka iki 35 laipsnių karščio, o automobilio viduje temperatūra įkaista net iki 60 laipsnių.

Favoritai nuspėjami

Dykumų lenktynės startuos sausio 4 dieną, sekmadienį. Per 13 ralio dienų automobilių klasės dalyviai Argentinos, Bolivijos ir Čilės dykumomis įveiks 9,1 tūkst. kilometrų, pusę iš jų sudarys specialūs greičio ruožai. Ralis startuos ir finišuos Argentinos sostinėje Buenos Airėse.

2015 metų ralyje varžysis 414 ekipažų: 138 automobilių ir 64 sunkvežimių, taip pat 164 motociklininkai, 48 keturračių vairuotojai.

Jauniausiam ralio dalyviui argentiniečių motociklininkui Jorgee Lacunzai – vos 18-a. Vyriausias lenktynininkas – sunkvežimio vairuotojas iš Japonijos 73-ejų Yoshimasa Sugawara. Jam tai bus 33-ias Dykumų ralis.

„Nors esu senas, bet vis dar geros formos. Šioms lenktynėms savo „Hino“ sunkvežimiui gavau naują galingesnį variklį. Todėl turiu tikslą aplenkti sūnų Teruhito“, – šypsojosi japonų veteranas.

Sunkvežimių įskaitoje dėl nugalėtojų vardo tradiciškai turėtų konkuruoti rusų koncernas „KamAZ“ ir italų „Iveco“. Motociklų klasėje visi tikisi įprasto austrų įmonės KTM dominavimo.

Nesunku nuspėti ir automobilių įskaitos favoritą. 2014-ųjų ralyje visą prizininkų pakylą užėmė britų gamintojas „Mini“. O pirmame dešimtuke buvo net aštuonios šios kompanijos mašinos.

Dakaro ralio gerbėjams belieka viltis, kad neišvys praėjusių lenktynių farso, kai paskutiniame etape „Mini“ vadovai užtikrintai pirmavusiam prancūzui Stephane'ui Peterhanseliui nurodė į priekį praleisti ispaną Nani Romą.

Įsigyti „Mini“ visureigį svajojo ir B. Vanagas, tačiau ketinimų atsisakė sužinojęs, kad toks automobilis kainuoja 1 mln. eurų.

Po 7 metų pertraukos šiemet į Dakarą sugrįžta prancūzų gamintojas „Peugeot“. Jį vairuos ralio legenda, 11 lenktynių laimėtojas S. Peterhanselis. Bet 49-erių prancūzas didelių ambicijų kol kas nepuoselėja.

„Visuomet laukiau „Peugeot“ sugrįžimo į Dakarą, todėl kvietimą prisijungti prie komandos priėmiau nedvejodamas. Suprantu, kad bus sunku, nes nesame išnagrinėję mašinos patikimumo. „Peugeot“ sugrįžimas gali virsti nusivylimu, bet komanda sunkiai dirba, kad kuo greičiau atsidurtų tarp lyderių“, – aiškino S. Peterhanselis.

Mirtys ir pavojai

Nors prestižiškiausios dykumų ralio lenktynės vadinamos Senegalo sostinės vardu, jau septintą kartą iš eilės jos vyks Pietų Amerikos dykumose.

Ralio įkūrėjo prancūzo Thierry Sabine sumanymu pirmosios lenktynės 1979 metais prasidėjo Paryžiuje ir finišavo Dakare. Todėl varžybos ilgainiui buvo pavadintos Senegalo sostinės vardu.

Tačiau visus organizatorių planus sujaukė 2008 metais kilęs incidentas. Tai turėjo būti 30-asis Dakaro ralis, bet jis buvo atšauktas gavus informacijos, kad Mauritanijoje teroristai planuoja išpuolius prieš varžybų dalyvius. Tais metais lenktynės apskritai neįvyko, o po metų persikėlė už Atlanto, ten vyksta iki šiol.

Dykumų maratone tyko ir kitokie pavojai. Per lenktynių istoriją yra žuvę 27 lenktynininkai. Paskutine auka praėjusiame ralyje tapo belgų motociklininkas Ericas Palante. 50-metis penkių vaikų tėvas penktajame etape dingo iš radarų. Po kurio laiko organizatoriai rado jį nebegyvą viduryje dykumos – belgui sušlubavo sveikata.

Tą pačią nelemtą penktojo etapo dieną nuo skardžio nuvirtus visureigiui žuvo ir du Argentinos žurnalistai – Agustinas Ignacio Mina ir Danielis Eduardo Ambrosio.

Vokietė Jutta Kleinschmidt – vienintelė moteris, nugalėjusi Dakaro ralyje./Užsienio spaudos nuotrauka

Į kovą veržiasi moterys

Kiekvienais metais sudėtingą dykumų maratoną ryžtasi įveikti ir keliolika ryžtingų moterų.

Neabejotinai garsiausia visų laikų Dakaro ralio dalyvė yra vokietė Jutta Kleinschmidt. 2001-ųjų ralyje ji, būdama 38-erių, vairuodama „Mitsubishi“ visureigį su šturmanu Andreasu Schulzu buvo nepralenkiama ir tapo pirmąja bei kol kas vienintele moterimi, nugalėjusia šiose lenktynėse.

Vokietė pasižymėjo tvirtu charakteriu. Paklausta, kas įkvėpė siekti pergalės tokiame ralyje, tuomet ji atšovė: „Niekas. Pati puikiai žinojau, kad noriu laimėti ir siekiau šio tikslo.“

Dakaro ralio karščio bei dulkių du kartus ragavo ir viena Lietuvos atstovė. 2003 metais Milda Čijunskaitė buvo Ginto Petraus šturmanė. Mišrus duetas ralyje užėmė 55 vietą tarp 61 finišavusio ekipažo. Pora ryžosi dar vienam išbandymui 2007-aisiais. Tačiau tuomet G. Petrui ir M. Čijunskaitei nepasisekė – jie nebaigė varžybų dėl techninių gedimų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"