TV programa

Horoskopai

SEKITE MUS Registruotiems varototojams
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Mėsainių gausa kanojininkams nepakenkė

2009 08 20 0:00
Medalininkų trijulė: pasaulio čempionai R.Labuckas (kairėje) ir T.Gadeikis (viduryje) bei bronzą pelnęs J.Šuklinas.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Amerikietiškas maistas iš ryto, per pietus ir vakare. Taip maitindamiesi Lietuvos kanojininkai nepalūžo ir pasaulio čempionate iškovojo aukso bei bronzos medalius.

Kanados miestas Halifaksas pasaulio baidarių ir kanojų irklavimo čempionato dalyvius sutiko nesvetingai. Gyvenimo sąlygos prastos, maitinimas vienodas. Tačiau Lietuvos sportininkai nepasidavė. Dvivietės kanojos irkluotojai 25-erių Raimundas Labuckas ir 24-erių Tomas Gadeikis 200 m distancijoje iškovojo pasaulio čempionų titulus, o 23 metų vienvietininkas Jevgenijus Šuklinas tokiame pat nuotolyje pelnė bronzą. Olimpinėje 500 m distancijoje minėtas duetas užėmė 4 vietą.

Nujautė pergalę

Vėlų antradienio vakarą iš Kanados grįžę pasaulio čempionai R.Labuckas ir T.Gadeikis, pasitikusiesiems pademonstravę tauriausio metalo apdovanojimus, prisipažino nujautę, kad 200 m nuotolyje bus nepavejami.

"Ką planavome, tą įvykdėme, - teigė T.Gadeikis. - Gerai pasirodėme ir 500 m distancijoje - vylėmės patekti į šeštuką, o buvome ketvirti. 200 m nuotolį laimėjome, nes šioje distancijoje galvojome tik apie auksą. Jau varžybų pradžioje Raimundas sakė: pamatysi, auksas bus mūsų. Jautėme, kad viskas vyksta neblogai."

Iš kur toks užtikrintumas? "Matyt, gerai pasirengę buvome", - užkimusiu balsu svarstė R.Labuckas. "Sprintas - mūsų koziris", - didžiavosi T.Gadeikis.

Trūksta ištvermės

Pasak čempionų, šį sezoną Kanadoje jie pasiekė geriausią sportinę formą.

"Piką pasiekėme ne prieš čempionatą, o jau per varžybas. Sulig kiekvienu startu plaukėme vis greičiau. Europos čempionate to nebuvo", - pasakojo T.Gadeikis.

Auksinis duetas šiemet tapo ir Europos čempionais. "Šie metai pagal rezultatus geriausi", - laimėjimais džiaugėsi kanojininkai. Jie teigė girdėję, kad 200 m distancija taps olimpine rungtimi: "Bet kol kas tai tik kalbos, oficialiai niekas nepatvirtinta."

Ko trūksta iki medalių 500 m nuotolyje? "Gal ištvermės", - svarstė R.Labuckas.

Pasak jo, pasaulio čempionate Kanadoje 500 m distancijos neplaukė pajėgūs varžovai iš Kinijos, tačiau geriau pasirodyti lietuviai vis tiek negalėjo. "Mums tiesiog pasisekė, kad atplaukėme ketvirti", - rezultatu džiaugėsi R.Labuckas.

Dvivietę jau daugiau nei penkerius metus kartu irkluojantys sportininkai, paklausti, kiek prireiks metų, kad čempionais taptų ir 500 m nuotolyje, atsakė: "Gali tik dvejus metus kartu treniruotis ir laimėti auksą. Bet dažnai daug lemia įvairūs niuansai."

Medikai gelbėjo vaistais

Kiek liūdnesnis už kolegas sostinės oro uoste buvo bronzinis vienvietininkas iš Visagino J.Šuklinas.

"Galėjau ir geriau plaukti 200 m, buvau tam pasirengęs. Tačiau viską pagadino sveikatos problemos", - apmaudo neslėpė sportininkas.

Pasak jo, į Kanadą Lietuvos rinktinė atvyko anksčiau, kad spėtų surengti stovyklą.

"Ežeras mažas, treniruotis susirinko daug sportininkų, tai sukėlė didelį bangavimą, o sėdint kanojoje reikėdavo išlaikyti balansą. - prisiminė J.Šuklinas. - Taip per vieną treniruotę pasitempiau nugarą. Po pirmojo starto ir skaudėti ją pradėjo."

Po pirmosios dienos Jevgenijus bandė susitaikyti su mintimi, kad pirmenybės jam jau baigėsi.

"Dėkoju medikams - jie leido man vaistų, darė viską, kad galėčiau tęsti varžybas."

Sportininkas neslėpė, kad į kiekvieną čempionatą vyksta su viena mintimi - nugalėti. "Per Europos čempionatą 500 m nuotolyje buvau antras, Kanadoje irgi troškau medalio, bet atplaukiau tik šeštas", - atsiduso sportininkas.

Prasta vieta pirmenybėms

Šalies kanojininkai vieningai pripažino, kad šios pirmenybės jiems įsimins kaip vienos prasčiausiai organizuotų.

"Viskas buvo blogai: ir gyvenimas, ir maitinimas, ir sportinė bazė, - vardijo T.Gadeikis. - Yra daug geresnių kanalų, kur galima rengti pasaulio čempionatą."

"Ežeras neparuoštas varžyboms, nebuvo plaukimo kanalo, kur galima apšilti, - antrino J.Šuklinas. - Finale plauki per bangas. Taip negali būti per pasaulio čempionatus!"

Visi sportininkai gyvenome studentų bendrabutyje po vieną kambaryje. Karštis siekė 30 laipsnių, o apie kondicionierius galėjai tik pasvajoti. "Kaip kalėjime", - juokėsi T.Gadeikis.

Su šypsena kanojininkai apibūdina ir maitinimą: "Maistas amerikietiškas: mėsainiai, bulvytės ir kokakola. Kasdien. Iš ryto, per pietus ir vakare. Kanadoje praleidome dvi savaites, tad kasdien po mėsainį tikrai suvalgydavome."

DALINKIS:
SPORTAS
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"