TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Ne visi lyderiai atlaikė pačių padiktuotą spartą

2013 05 26 15:37
Algimanto Brazai2io nuotrauka

Pasibaigus raliui „Vilnius 2013“ įvykusioje spaudos konferencijoje su žiniasklaida bendravo ne kaip įprasta lenktynių nugalėtojai ir prizininkai, o šalies automobilių sporto ir ralį rengiančio Lietuvos automobilių klubo vadovai. LASF ir LAK prezidentai Gintaras Jonas Furmanavičius ir Rolandas Dovidaitis, ralio komisaras Algis Bilevičius ir kiti pirmiausia perdavė nuoširdžią užuojautą ralyje žuvusios žiūrovės Kristinos iš Kauno šeimai ir artimiesiems.

Skaudi nelaimė įvyko šeštadienio rytą, prieš devintą valandą trečiajame greičio ruože Pusnė – Fauga, kai ne ralio įskaitoje, o vadinamųjų nulinukų grupėje važiuojančių Arūno Majausko ir Luko Pečeliūno „Subaru Impreza STI“ po tramplino nuskriejo į šalikelę ir mirtinai traumavo 33 moterį.

Iškart po avarijos ralio komisarai sustabdė renginį, kurį vėliau nutarė tęsti, tačiau atšaukė varžybas šiame greičio ruože, kuriame įvyko skaudi nelaimė ir dėl kurios pradėtas ikiteisminis tyrimas.

„Šiandieną dar negalime konkrečiai nurodyti kaltininkų, tačiau ši skaudi nelaimė dar kartą įspėja visus, jog automobilių sportas – pavojingas, - kalbėjo G. J. Furmanavičius. – Pirmiausia tuos organizatorius, kurie dejuoja ir kaltina mus stagnacija ir kitomis nebūtomis nuodėmėmis, kai atsisakome suteikti licenciją organizuoti varžybas“.

O prasidėjo ralis „Vilnius 2013“, kuris kartu yra ir Lietuvos automobilių ralio šių metų čempionato trečiasis etapas, Molėtų rajone, Videniškiuose, daug žadančiai ir itin atkaklia, bekompromisine kova, masinančia žiūrovus.

Prie ralio starto linijos išsirikiavo 49 ekipažai arba 3 mažiau, nei buvo pateikę paraiškas. Ralio išvakarėse techninių problemų turėjusiam Modestui Jakui techninė komisija dalyvauti ralyje neleido, o iš Rusijos ir Lenkijos neatvyko po po vieną ekipažą.

Pirmąjį 8,35 kilometro ilgio greičio ruožą Videniškiai 1- KIA greičiausiai nuvažaivo čempionato lyderiai, po dviejų etapų turintys 23 taškus, Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius, greičio ruožą įveikę dideliu, net 134,38 km/val. vidutiniu greičiu.

Tačiau ir kiti nesnaudė. Antrąją rezultatą pasiekę Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku nuo lyderių atsiliko tik puse sekundės, o trečiąjį rezultatą užfiksavę Rokas Kvaraciejus su Mindaugu Čepuliu lyderiams čia pralaimėjo 9,8 sek.

Visi trys ekipažai vairavo vienodus „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilius.

Ir antrajame 12,75 km ilgio greičio ruože Tolučiai 1 – Compensa vienas su kitu įnirtingai kovėsi D. Butvilas su V. Švedu, o jų trapusavio dvikovą ir vėl lygiai 1 sekundės persvara laimėjo Dominykas, kurio vidutinis greitis čia kiek sumažėjo – iki 125,66 km/val.

O štai į trečiąją vietą, pranokęs R. Kvaraciejų, išsiveržė Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas su „Mitsubishi Evo Lancer IX“, nuo etapo laimėtojo atsilikęs 13,8 sek.

Tačiau tai buvo tik pradžia. Permainingas ir kaip reta kovingas ralis pareikalavo daug netekčių. Jame užteko ir avarijų, ir techninių nesekmių, kurios tarsi dalgiu retino lyderių gretas. Todėl netenka stebėtis, kad finišą pasiekė tik 28 ekipažai arba šiek tiek daugiau nei pusė, pradėjusių šį ralį.

Jau antrojo greičio ruožo pabaigoje po skaudžios avarijos ginklus sudėjo Vaidotas Žala su Dainiumi Alekna.

Ne ką toliau tenuvažiavo ir Benediktas Vanagas su Greta Germanavičiūte. B. Vanagas, startavęs nauja juoda matine spalva papuoštu „Subaru Impreza WRC“ automobiliu, neišvengė jam regis gerai pažįstamos ralio pakelių klastos. Antrojo greičio sankryžoje netoli Tolučių kaimo jis nulėkė nuo kelio ir nors sugebėjo išsikapstyti bei prieš trečiojo greičio ruožo startą jau buvo vietoje, tai buvo paskutinis jo įveiktas ruožas. Sulūžus galiniam diferencialiui ir neseniai perrinktoje pavarų dėžėje dingus tepalo slėgiui, ekipažas buvo priverstas pasitraukti iš lenktynių.

Kiek vėliau analogiška nesekmė ištiko ir D. Butvilą su R. Vaitkevičiumi, o R. Kvaraciejus su M. Čepuliu ralio trasas paliko dėl išmušto rato.

Ketvirtajame greičio ruože įpūdingą tempą išvystęs V. Švedas aplenkė D. Butvilą. Nors skirtumas tarp dviejų ralio favoritų išliko minimalus – vos 2,4 sek., tačiau Vytautas jau nebepaleido sėkmės paukštės, nors penktajame greičio ruože vėl buvo priverstas pripažinti D. Butvilo pranašumą. Tačiau tai buvo viskas, ką Dominykas sugebėjo padaryti, nes itin atkakliai dviejų greičiausių Vilniaus ralio lenktynininkų kovai iki varžybų pabaigos nebuvo lemta tęstis.

Iš trečiosios pakilęs į antrąją poziciją M. Samsonas tarsi įgijo antrąjį kvėpavimą ir mėgino vytis pirmaujantį V. Švedą, tačiau pastarasis lenktynes baigė be klaidų. Nors galutinėje rezultatų lentelėje šiuos du ekipažus skyrė vos 7,1 sek., tačiau V. Švedas su Ž. Sakalausku džiaugėsi Vilniaus mero Artūro Zuoko taure, kurią jiems baigiamojo vakaro metu įteikė vicemeras Jaroslavas Kaminskas.

Puikią trečiąją bendrosios įskaitos vietą iškovojo nuosekliai aukštyn kopęs Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas su „Mitsubishi Lancer Evo IX“, kurie nugalėtojams pralaimėjo 2 min. 47,1 sek.

Po dvejų metų pertraukos į ralio trasas sugrįžusio Remigijaus Dermanto ir Irinos Jankovskajos devintoji vieta – irgi puikus, daugeliui gal net kiek nelauktas rezultatas.

Komandų įskaitą laimėjo ir pereinamąją Leontijaus Potapčiko taurę iškovojo „Juta Racing“ ekipa, pelniusi 27,5 taško. Ji pranoko antroje vietoje likusią „Autoralio“ komandą (25,5 taško) ir trečiuosius prizininkus „Kalba. Lt Baltic Racing Team“ ekipą, trečiajame čempionato etape pelniusią 21 tašką.

1;2;;2 Mitsubishi Lancer EVO X;;115.66 km/h;

2;11;;3 Mitsubishi Lancer EVO IX;+00:07.1;115.33 km/h +00:07.1;

3;5;;3 Mitsubishi Lancer EVO IX;+02:40.0;108.33 km/h +02:47.1;

4;14;;3 Mitsubishi Lancer EVO IX;+00:09.4;107.95 km/h +02:56.5;

5;6;;2 Mitsubishi Lancer EVO X;+00:46.1;106.10 km/h +03:42.6;

6;10;;2 Mitsubishi Lancer EVO IX;+01:05.8;103.57 km/h +04:48.4;

7;12;;3 Subaru Impreza N11;+00:26.6;102.58 km/h +05:15.0;

8;29;;3 Subaru Impreza WRX STI Spec;+00:14.6;102.04 km/h +05:29.6;

9;31;;3 Mitsubishi Lancer EVO VI;+00:15.5;101.48 km/h +05:45.1;

10;27;;3 Mitsubishi Lancer EVO VIII;+00:07.6;101.21 km/h +05:52.7;

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"