TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

R. Milevičius: ankstesni etapai tebuvo tarsi buriavimas Kauno marių uostelyje

2015 03 27 18:37
Stefano Cooperio nuotraukos

Jachtų lenktynių aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“ buriuotojams Pietų vandenynas demonstruoja bjauriąją savo veido pusę. „Vėjo greičio matuoklis praėjusią naktį nenusileido žemiau 18 m/s. Visas laivas girgžda. Nė viena iš mano nuotraukų ar vaizdo įrašų nepajėgtų perteikti nė dalelės tos vandenyno jėgos, kurią čia patiriame,” - iš jachtos praneša olandų „Team Brunel“ komandos reporteris Stefanas Cooperis. 

Jam antrina ir vienintelis lenktynėse plaukiantis lietuvis Rokas Milevičius, pripažindamas, jog sąlygos yra itin sudėtingos, o visus ankstesnius etapus penktojo kontekste prilygina pasiburiavimui Kauno marių uostelyje.

Vis tik atšiaurus vėjas ir iš priekio pliekiančios milžiniškos bangos nėra vienintelis buriuotojų galvos (tiksliau, skrandžio) skausmas. Jachtų maršrutą nuolat koreguoja Pietų vandenyne plūduriuojantys ledkalniai. Vyrai žino – jie plaukia per „niekieno žemę“, toliausiai nuo bet kokios civilizacijos nutolusią Žemės rutulio vietą. Jei kas nutiks laivui, vienintelė viltis sulaukti pagalbos – kiti varžovai.

Ledkalniai ir kitos Pietų vandenyno staigmenos

Pastarąją parą didžiąją dalį „Volvo Ocean Race” komandų taktinių sprendimų diktuoja organizatorių brėžiama „ledkalnių linijos riba”, už kurios – didelė grėsmė susidurti su vandenyne plūduriuojančiais ledkalniais. Varžybų organizatoriai intensyviai stebi penktojo etapo maršrutą ir nuolat keičia virtualiai brėžiamos „ledkalnių linijos” koordinates, priklausomai nuo ledkalnių judėjimo.

Didžiąją dalį penktojo etapo pirmavusi „Team Brunel” komanda pastarosiomis dienomis dėl to prarado užtikrintos lyderės poziciją, tačiau ne optimizmą. R. Milevičius permainingos komandos pozicijos nesureikšmina ir tvirtina, kad šis etapas turėtų jiems būti palankus.

„Situaciją kontroliuojame, per ateinančią parą galime šiek tiek pralošti piečiau esančioms komandoms, tačiau tai tik laikinai. Šis etapas mūsų!,” – rašė lietuvis.

Arčiausi žmonės – astronautai Tarptautinėje kosminėje stotyje

Sudėtingos buriavimo sąlygos neabejotinai kelia nerimą dėl laivo pajėgumo atlaikyti jam tenkantį spaudimą. Atsakomybę ir įtampą didina tai, jog įgulos buriuoja labiausiai nuo bet kokios žemės nutolusiuose vandenyse. Artimiausia žemė – už daugiau nei 2 tūkst. kilometrų. Tiesa, pastaroji – menka paguoda, mat tai tėra vos dviejų kilometrų skersmens negyvenama salelė.

Buriuojantiems tai reiškia viena: ištikus nelaimei, padėti galėtų nebent varžovų komandos. Šiame taške kitos arčiausiai esančios žmogiškosios būtybės – tik astronautai Tarptautinėje Kosminėje Stotyje. Būtent dėl to įgulos didelį dėmesį skiriama tam, kad rastų „aukso vidurį” – balansą tarp greičio tokios atšiauriomis sąlygomis ir rizikos sulaužyti laivą.

Kad grėsmė labai reali, rodo ir trijų „Team Brunel” komandos varžovų patirtis. Prieš keletą dienų moterų komanda „Team SCA, kinų „Dongfend Race Team” ir ispanų „MAPFRE” patyrė savaiminius halsus, vadinamus „Chinese gybe“ – netikėtą ir staigų pagrindinės burės perėjimą, likusiai apatinei laivo daliai su kyliu pasiliekant savo pusėje. Tai itin pavojinga situacija, per kurią radikaliai pavirsta laivas ir gali plyšti burės, sulūžti jachtos įranga ar už borto iškristi žmogus.

„Tą akimirką pasijaučiau kaip „Titanike“. Pirma atėjusi mintis – šitai tikrai baigsis labai blogai,“ – apie savaiminį halsą pasakojo „Dongfeng Race Team” komandos narys Blackas.

Laimei, tiek kinų, tiek kitos komandos atsipirko tik minimaliais nuostoliais ir prarastom jūrmylėm mėginant atstatyti ir sutvarkyti laivą.

Priimdamos visus iššūkius ir įveikdamos visas kliūtis komandos nenumaldomai artėja prie buriuotojų Everestu vadinamo Horno iškyšulio – piečiausio Pietų Amerikai priklausančios Ugnies Žemės kyšulio. Stiprūs vėjai jūrmyles tirpdo greičiau nei tikėtasi. Dar greičiau jos turėtų tirpti, kai „ledo linijos riba” leis komandoms pasukti tiesiau Horno iškyšulio link, mat tuomet jachtos turėtų sutikti dar stipresnius ateinančius vėjus.

„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų birželio. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių. Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"