TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Ralio „Aplink Lietuvą 2015“ dalyviams – 1140 km maratonas

2015 09 10 13:41
Algimanto Brazaičio nuotraukos

Rugsėjo 18-20 dienomis vyks tradicinis ralis „Aplink Lietuvą 2015“, kurį nuo pat pradžių rengia 1926 metais įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK) ir kurio dalyviai varžosi dėl  garbingiausio šių lenktynių trofėjaus – Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės taurės. Ralio finiše sostinės S. Daukanto aikštėje ji bus įteikta bendrosios automobilių įskaitos absoliutiems nugalėtojams.

Seniausios Lietuvoje

Raliai „Aplink Lietuvą“ - seniausios automobilių lenktynės Lietuvoje. Neatsitiktinai šalies automobilių sporto federacija (LASF) oficialia automobilių sporto pradžia šalyje laiko 1931m. liepos 24-ąją, kai pirmą kartą buvo duotas startas pirmajam raliui „Aplink Lietuvą“, kurio dalyviams pagrindinį prizą tada įsteigė Lietuvos Respublikos Prezidentas Antanas Smetona.

„Mums tai didžiulė garbė, o kartu ir ne menkesnis įpareigojimas ir toliau tęsti bei turtinti garbingas seniausių šalyje automobilių lenktynių tradicijas, kurios garsina Lietuvą, - ketvirtadienį vykusioje ralio spaudos konferencijoje kalbėjo LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. - Nors planuota šiuos ralius rengti kasmet, tačiau prieškaryje įvyko tik keturi -1931, 1932, 1937 ir 1938 metais“.

Tiesa, dėl paskutiniojo, 1938 m. surengto ralio tebėra dar daug nežinomųjų. Nežinia, kodėl ant gražuolės taurės, kurią prezidentas A. Smetona skyrė ralio laimėtojams ir kurią nukaldino Vokietijos juvelyrai, nėra išgraviruota ketvirtųjų lenktynių nugalėtojo pavardė, nors pirmųjų trijų ralių laimėtojai įamžinti. Daugelis tų įvykių liudininkų tvirtino, jog ketvirtojo ralio nugalėtojui M. Salevskiui išvis nebuvo įteikta Prezidento taurė, tačiau archyvuose pavyko rasti nuotraukų, kuriose užfiksuotas 1938 m. ralio nugalėtojas, be kitų apdovanojimų rankose laikantis ir pagrindinį varžybų trofėjų.

Dėl šių aplinkybių ilgai buvo tvirtinama, kad ikikarinėje Lietuvoje vyko tik trys raliai „Aplink Lietuvą“, tačiau ir paskutiniojo, ketvirtojo, surengto 1938 m., nederėtų ignoruoti.

Pokario metais dėl visiems gerai suprantamų priežasčių garsieji raliai Prezidento taurei laimėti buvo ilgam pamiršti.

Atgaivinti po 65 metų

Prestižiniai raliai „Aplink Lietuvą“ buvo atgaivinti tik 1996 m., - lygiai po 65 metų, prabėgusių nuo pirmojo.

„Tai tapo įmanoma tik atstačius šalies nepriklausomybę ir suaktyvinus savo veiklą atsikūrusiam Lietuvos automobilių klubui, padedant aukščiausiems šalies vadovams, Lietuvos ir užsienio diplomatams bei gausiam būriui entuziastingų automobilių sporto gerbėjų“, - istorinį momentą prisimena itin daug pastangų atgaivinant Lietuvos automobilių klubą – tikrąjį FIA narį, tuomet įdėjęs LAK garbės prezidentas, Seimo narys Stasys Brundza.

1996 m. atgimė ir šio klubo rengiami raliai „Aplink Lietuvą”, kurių dalyviai, kaip ir prieškario Lietuvoje, vėl varžėsi dėl garbingiausio apdovanojimo – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės.

Tais metais pirmą kartą drauge su sportininkais profesionalais bei mėgėjais ralyje išbandė jėgas ir žmonės su negalia. Tai buvo negirdėtas Europoje, o gal ir visame pasaulyje įvykis, informacija apie kurį netrukus pasiekė ir patį FIA prezidentą, kuris visapusiškai palaikė ir žavėjosi šia lietuvių idėja.

Taigi, šiemetinis ralis jo organizatoriams ir dalyviams - neeilinis. Jo trasose bus paminėtas 1996 m. atgaivinto ralio „Aplink Lietuvą“ 20-ečio jubiliejus. Turint omenyje ir keturis prieškario metais įvykusius ralius „Aplink Lietuvą“, tai bus jau 24-osios lenktynės, kurių nugalėtojai džiaugsis svarbiausiu jų kolekcijoje trofėjumi.

Šiemetinis ralis „Aplink Lietuvą“ kartu bus ir Lietuvos automobilininkų sąjungos rengiamų „LAS taurės 2015“ lenktynių šeštojo etapo varžybos.

Iki finišo – 1140 kilometrų

Šiemetinio ralio dalyviams iki lenktynių finišo teks įveikti net 1140 kilometrų maršrutą, besidriekiantį vaizdingiausiomis Lietuvos vietovėmis per šalies miestus ir miestelius, kaimus ir gyvenvietes.

Tai bus antras pagal distancijos ilgį iš visų jau įvykusių ralių „Aplink Lietuvą“. Dvidešimčia kilometrų daugiau teko sukarti tik antrojo ralio, vykusio 1932 m., dalyviams.

„Tiek ralio „Aplink Lietuvą 2015“ dalyvių, tiek jų technikos didžiausi išbandymai laukia pirmąją ir antrąją lenktynių dienomis, per kurias sportininkams teks įveikti liūto dalį distancijos - apie 1000 km., - teigia varžybų vadovas Donatas Liesis. – Pagrindinės rungtys drieksis asfalto trasomis, nors lenktynininkams teks išbandyti ir žvyrą“.

Iškart po iškilmingo lenktynių atidarymo, rugsėjo 18 d. (penktadienį) 10 val. rengiamo Kauno Rotušės aikštėje, sportinių automobilių kolona pasuks į Kačerginę, kurios „Nemuno žiedo“ trasoje ir jos prieigose ralio dalyviai jėgas išbandys slalomo, žiedinėse ir ralio-kroso rungtyse.

Iš Kačerginės ralistų maršrutai pasuks į Alytų, kurio tradiciškai neaplenkia nė vienas ralis „Aplink Lietuvą“. Šįkart sportininkai Dzūkijos sostinėje varžysis greituminio slalomo rungtyse, vyksiančiose Raudonkalnio gatvėje ir Dainų slėnyje.

Toliau per Marijampolę, Kazlų Rūdą, Jurbarką, išbandydami jo gerai žinomą „Karjero“ kroso trasą, sportininkai pasieks Tauragę, garsėjančią čia vykstančiomis įdomiomis gatvių lenktynėmis. Iš Tauragės sportininkai pasuks į Vilkyčius, kur jų laukia dar viena ralio-kroso trasa, vėliau - į Gargždus (krosas) ir per Melnragę (greituminis slalomas) pasieks pirmosios nakvynės vietą Klaipėdoje.

Antrosios dienos sportines batalijas ralio dalyviai pradės netoli Plungės esančioje, prieš dešimtmetį žemaičių kraštą visoje Europoje garsinusios „Žemaitijos“ trasoje, kurioje dvejus metus paeiliui rungėsi ir žymiausi Senojo žemyno automobilių sporto meistrai.

Iš jos varžybų dalyvių maršrutas per Telšius nusidrieks į legendinio Tado Blindos Luokę, Mažeikius, Akmenę ir Naująją Akmenę.

„Svetingai ralio dalyvius žada pasitikti vienas seniausių šalies miestų Žagarė, kuri šiemet paskelbta šalies kultūros sostine. Miesto seniūnas Alvydas Urbonas kartu su vietos regioninio parko direktoriumi Mindaugu Balčiūnu svečiams pasiūlys ne tik pažintį su parku ir jame esančiais įspūdingais grafo Naryškino rūmais, bet ir paragauti garuojančių vietos medžiotojų gamybos žvėrienos kepsnių“, - suintrigavo LAK prezidentas R. Dovidaitis, nuoširdžiai padėkojęs ir renginio rėmėjai – bendrovei „Singenta“.

Lenktynininkai vėl atnaujins kovas Joniškio žemės ūkio mokyklos autodrome, iš kurio per Meškuičius, Šiaulius, Raudondvarį, Kupiškį, Anykščius, Ukmergę suks link šalies sostinės, kurią pasieks tik vėlyvą naktį.

Užtat trečiąją varžybų dieną ralio dalyviai galės vadinti lengvu atokvėpiu. Ryte jų dar laukia slalomo varžybos, kuriose bus sudėlioti visi taškai ir po kurių paaiškės ralio „Aplink Lietuvą 2015“ nugalėtojai ir prizininkai.

Laukia ne tik Prezidentės taurė

Be svarbiausiojo trofėjaus – Lietuvos Respublikos Prezidentės taurės – ralio „Aplink Lietuvą 2015“ nugalėtojų ir prizininkų laukia – Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo, Susisiekimo, Krašto apsaugos ir šiemet pirmą kartą savo taurę įsteigusios Žemės ūkio ministerijų, LASF, LAS, Kūno kultūros ir sporto departamento, rajonų ir miestų savivaldybių taurės ekipažams, pasiekusiems geriausių rezultatų jų teritorijoje, ir kiti įspūdingi prizai.

Neliks nepastebėti ir neįvertinti vyriausias pagal amžių (sudėjus abiejų ekipažo narių metus), o taip pat jauniausias lenktynių dalyviai, kurių laukia vienų iš tituluočiausių šalies ralio meistrų Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimo, LAK garbės prezidento S. Brundzos, ralio organizatoriaus – Lietuvos automobilių klubo taurės ir kitos dovanos.

Didžiausias dėmesys - saugumui

Ralio „Aplink Lietuvą 2015” organizacinis komitetas ir jo vadovas, Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis, itin didelį dėmesį skiria varžybų dalyvių ir renginį aptarnaujančių žmonių, o taip pat žiūrovų saugumui užtikrinti.

Renginio organizatoriai, norėdami išvengti nelaimių, prašo žiūrovų niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ar šalia trajektorijos, kur automobilis gali slysti pravažiavęs posūkį ar šokdamas nuo tramplino. Taip pat prašoma griežtai laikytis policijos pareigūnų, saugos darbuotojų, teisėjų ir kitų oficialių varžybų asmenų nurodymų.

Juk automobilių sportas – ne tik žavus, užkrečiantis reginys, bet ir pavojingas. Todėl ralio organizatoriai, linkėdami gražaus ir turiningo renginio, dar kartą prašo būti atidiems, besąlygiškai paklusti teisėjų ir kitų tarnybų reikalavimams, kad visų bendros šventės neaptemdytų nelaimingų atsitikimų kartėlis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"