TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Ralio baigtis buvo sprendžiama už durų

Savaitgalį snieguotais Žemaitijos keliais burzgė ralio automobiliai - Plungės apylinkėse pirmą kartą surengtas žiemos ralis. Jį laimėjo WRC klasės automobilį vairavęs Sauliaus Girdausko ekipažas.

Vienas labiausiai patyrusių Lietuvos ralio lenktynininkų su šturmanu ukrainiečiu Adrianu Aftanazivu važiavo "Škoda Fabia WRC" automobiliu. Jie lyderiais tapo nuo pat lenktynių pradžios ir iki lenktynių pabaigos, dešimtojo greičio ruožo finišo, įgijo net 1 min. ir 15,3 sek. persvarą prieš artimiausius persekiotojus.

Antrąją vietą varžybose užėmė bėdų ir klaidų išvengę Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas su "Mitsubishi Lancer EVO IX", o trečioji absoliučios įskaitos vieta atiteko Vytautui Švedui, šįkart startavusiam su šturmanu Audriumi Šošu. 

Svarstė, kas galima

Šis ekipažas nuo lyderio atsiliko 1.50,4 min., bet jo rezultatas po finišo pasikeitė. V.Švedas didžiąją varžybų dalį važiavo turėdamas labai "brangią" 5 minučių baudą, bet iš karto po varžybų ji buvo panaikinta. Tik dėl tokios varžybų komisarų "nuolaidos" jis šoktelėjo į trečiąją vietą, tačiau kilus sportininkų pasipiktinimui bauda V.Švedui vėl buvo patvirtinta ir į trečiąją vietą pakilo Benediktas Vanagas su Irina Kolomeytseva, važiavę "Subaru Impreza" ir 1.55,7 min. atsilikę nuo nugalėtojų. 

V.Švedui bauda skirta tada, kai jo ekipažas po trečiojo greičio ruožo uždarame parke pasikeitė automobilio ratą. Pagal taisykles uždarame parke tai daryti griežtai draudžiama, bet sportininkai tikino gavę teisėjų leidimą pasikeisti padilusią, bet neprakiurusią padangą.

Vis dėlto pirmosios varžybų dienos vakare komisarai ekipažui skyrė baudą, todėl antrąją dieną varžovai nebesistengė palaikyti itin didelio tempo. Tik varžyboms pasibaigus buvo pranešta, kad bauda V.Švedui panaikinama, todėl jis netikėtai tapo ralio prizininku. Toks netikėtumas papiktino daugelį lenktynininkų, trasose skaičiavusių kiekvieną sekundę, todėl atitinkamai ketvirtojoje ir penktojoje vietose likę B.Vanagas ir Dominykas Butvilas parašė protestą dėl tokios rezultatų korekcijos. Nors bauda V.Švedui buvo grąžinta, šis įvykis padalijo sportininkus bei gerbėjus į dvi stovyklas. Vieni teisybės ieškojusius lenktynininkus vadino skundikais ir dėl nesusipratimo kaltino teisėjus, o kiti pabrėžė taisyklių ir vienodų sąlygų visiems svarbą.

Moteriškas akcentas

Intriguojančiame ralyje startavo iš viso 45 ekipažai, finišą pasiekė 36. Nors buvo laukta, kad naujuose ir sportininkams nepažįstamuose greičio ruožuose bus daug avarijų, lenktynininkai su šiais išbandymais susidorojo ir varžybas pabaigė kaip niekad didelė dalis startavusiųjų. 

Pirmąją lenktynių dieną sportininkams reikėjo įveikti šešis greičio ruožus. Varžybos baigėsi jau sutemus, kai ekipažams reikėjo du kartus įveikti patį ilgiausią ralyje 21 km greičio ruožą. Vakare jie turėjo įveikti neįskaitinį greičio ruožą Rietavo centre.

Rietavo mero Antano Černeckio taurę iškovojo D.Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas su "Mitsubishi Lancer EVO X", kuris tik nedideliu skirtumu sugebėjo aplenkti viešnių iš Rusijos Inesos Tuškanovos ir Natalijos Potapovos ekipažą. Šis buvo vienas iš dviejų moteriškų tandemų, startavusių "Žemaitijos" žiemos ralyje. Antrasis ekipažas lietuviškas, tai Joana Survilaitė ir Vesta Survilienė. Rožiniu "Mitsubishi Evo IX" važiuojantis mamos ir dukters ekipažas neseniai prisidėjo prie AVON "Rožinio kaspino" fondo veiklos ir vyrų teritorijoje sieks priminti apie vieną iš klastingiausių moterų onkologinių ligų - krūties vėžį.

Ilgai laukta pergalė

Dar vieną specialų prizą už geriausią rezultatą "Žemaitijos" automobilių ir motociklų sporto komplekse pelnė V.Švedas. Tačiau abu specialių prizų laimėtojai nedėjo jokių vilčių pavyti ralio nugalėtoją. V.Švedui koją pakišo nesusipratimas keičiant padangą, o D.Butvilas pačioje ralio pradžioje buvo išlėkęs iš trasos ir praradęs apie dvi minutes. 

Kitas favoritų ekipažas, Rokas Lipeikis ir Inga Lipeikytė ("Mitsubishi Lancer EVO VIII"), "Žemaitijos" kroso trasoje keitėsi sulankstytą ratlankį, todėl prarado apie penkias minutes ir liko vienuoliktas. Tarp dviem ratais varomą techniką pasirinkusių ekipažų greičiausiai važiavo Paulius ir Ramūnas Nanartavičiai ("Renault Clio"). Šis ekipažas bendrojoje įskaitoje užėmė keturioliktąją vietą. 

Ralio laimėtoju tapęs S.Girdauskas po finišo neslėpė džiaugsmo - lenktynininkas ralį paskutinį kartą buvo laimėjęs 2009 metų pradžioje, kai buvo greičiausias žiemos ralio trasoje: "Viskas gerai, esame patenkinti. Automobilis didesnių problemų nekėlė, nors negaliu teigti, kad viskas buvo labai gerai. Su nauju šturmanu puikiai sutarėme: jis savo srities profesionalas, be to, labai šiltas ir malonus žmogus. Ar drauge su juo važiuosime ir toliau, dar negaliu pasakyti, bet pergale tikrai džiaugiuosi, geras jausmas", - sakė ralio "Žemaitija" nugalėtojas S. Girdauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"