TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Rusiški kamazai – nepavejami

2015 01 16 6:00
Rusiški kamazai Dakaro ralio dykumose problemų neturi. AFP/Scanpix nuotrauka

Dakaro ralio lenktynių maratono sunkvežimių įskaitoje pergalės link tiesiausiu keliu skrieja rusiška "Kamaz" komanda.

Po 10 ralio etapų beveik nekyla abejonių, kad "Kamaz" užims visą prizininkų garbės pakylą. Bendrojoje įskaitoje pirmaujantis Airatas Merdejevas turi 13 min. 21 sek. pranašumą prieš Eduardą Nikolajevą ir 42 min. 46 sek. - prieš Andrejų Karginovą.

Ketvirtojoje pozicijoje esantis čekas Alešas Lopraisas su MAN lyderiui pralaimi net 1 val. 22 minutes.

Nauja širdis

Iš 12 pastarųjų Dakaro ralių sunkvežimių įskaitoje "Kamaz" triumfavo net 10 kartų.

Kai 1988 metais olandas Theo van de Rijtas DAF sunkvežimiu lėkdamas 180 km/h greičiu patyrė kraupią avariją, per kurią žuvo jo šturmanas, lenktynių rengėjai įvedė apribojimus. Dabar sunkvežimiai negali pasiekti didesnio nei 140 km/h greičio.

Tačiau net ir toks kamazams yra per mažas. Pagal kai kurių etapų rezultatus jų užfiksuotas laikas pretenduoja net į automobilių įskaitos dešimtuką.

"Raliui rengiamės visus metus. Mūsų taktika elementari - važiuoti kaip įmanoma greičiau. Todėl negalime sau leisti pradurti padangos ir keičiant ją prarasti brangių minučių", - sakė komandos vadovas Vladimiras Čiaginas, ralį laimėjęs septynis kartus.

Pasikeitus techniniams reikalavimams, "Kamaz" vadovai prieš šių metų lenktynes vietoj įprastų "Yamz" variklių sunkvežimyje turėjo sumontuoti 16,5 l darbinio tūrio vokiškus "Liebherr" variklius. Rusai nerimavo, kaip seksis susidraugauti su nauju motoru, tad ištisus metus atliko bandymus Maroko dykumose.

"Nesklandumų buvo, bet visus juos išsprendėme per bandymus", - sakė E. Nikolajevas.

"Mašinos širdis pasikeitė, bet dvasia liko, - tvirtino A. Karginovas. - Be to, patobulinome važiuoklę. Ji tapo lankstesnė ir padeda kopas bei tramplinus įveikti didesniu greičiu."

Čempionas apvirto

Automobilių įskaitos 10 etape iš Kalamos į Saltą (359 km) Benediktas Vanagas su Andrejumi Rudnickiu ("Toyota Hilux") vėl važiavo dideliu greičiu. Distanciją jie įveikė per 4 val. 3 min., finišavo 15 vietoje ir tik 13 min. atsiliko nuo etapo nugalėtojo katariečio Nassero Al-Attiyah ("Mini").

Problemos vėl neaplenkė Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos ("Mebar") ekipažo. Priešpaskutiniame kontrolės punkte jie buvo 49-i, tačiau netrukus sulūžo "Mebar" pakabą tvirtinantis varžtas. Pakeisti jį trunka pusvalandį, bet lietuviai reikiamos detalės neturėjo. Pagalbos teko laukti net 5 valandas. Galiausiai pašalinus gedimą, A. Juknevičius finišą pasiekė paryčiais.

Bendrojoje įskaitoje B. Vanagas išliko 24-as, o A. Juknevičius smuktelėjo į 68 poziciją.

10 etape nepasisekė praėjusių metų lenktynių nugalėtojui Nani Romai ("Mini"), buvusiam 25 vietoje. Ispanas padarė klaidą ir kelis kartus vertėsi. Laimei, lenktynininkas su šturmanu nenukentėjo. Su viltimis apginti nugalėtojo titulą N. Roma atsisveikino dar pirmajame etape, kai dėl tepalų sistemos gedimo prarado net 7 valandas.

"Tai keisčiausias Dakaro ralis mano karjeroje", - tvirtino N. Roma, prestižinėse lenktynėse dalyvaujantis jau 19 kartą.

Bendrosios įskaitos lyderis N. Al-Attiyah po 10 etapo dar labiau padidino savo persvarą prieš antrojoje vietoje esantį PAR lenktynininką Ginielį de Villiersą ("Toyota"). Vakar abu lenktynininkus skyrė 28 min. 22 sekundės.

11 lenktynių etape iš Saltos į Termas de Rio Ondą (Argentina) lenktynių dalyviams vakar teko įveikti 194 kilometrus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"