TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Skambi kosminio greičio simfonija Moncoje

2012 10 04 6:03
Techninės priežiūros juostoje "Williams" komanda nepailsdama repetuoja sustojimus./Algimanto Murzos nuotraukos

Monca - mažas, jaukus miestukas Italijoje. Kartą per metus jo ramybę sudrumsčia tūkstančio sužeistų lokių riaumojimą primenantys garsai, sklindantys iš "Autodromo Nationale" trasos. Kasmet čia suplaukia minios žmonių, kad pamatytų "Formulės-1" (F-1) lenktynes.

Autorius - Algimantas MURZA

Šiemet tokia laimė teko ir šių eilučių autoriui. Idėją apsilankyti F-1 lenktynėse brandinau maždaug trejus metus. Ilgus svarstymus nutraukė interneto forume pastebėta tema: keli žmonės tarėsi rugsėjį važiuoti į F-1 lenktynes Moncoje. Kodėl gi ne, pamaniau. Legendinė trasa, graži šalis ir, tikėtina, geras oras.

Skubėk lėtai

Ir štai jau sėdime "Boeing 737", skrodžiančiame orą beveik 1000 km/h greičiu Italijos kryptimi. Nusileidę Milane, Bergamo oro uoste, automobilių nuomos punkte sutvarkome formalumus ir mūsų ištikimu draugu šioje kelionėje tapusiu "Peugeot 508 SW" lekiame Moncos link.

Atvykę į miestelį susiradome kempingą. 84 eurai iš kiekvieno - ir gauname teisę pasistatyti palapinę.

Taip prasidėjo pirmoji mūsų diena Moncoje. Buvo rugsėjo 5-oji, trečiadienis. F-1 važiavimai dar nevyko, tad turėjome laiko pasižvalgyti po apylinkes. Mūsų džiaugsmui netoli trasos aptikome "Lidl" prekybos centrą! Sočiai pavalgyti ir atsigerti alaus čia įmanoma vos už 3-4 eurus.

Bilietų kasa tą dieną jau dirbo. Taigi nusprendėme nueiti bent pažiūrėti, kaip ta "biglietteria" (taip italai vadina vietas, kur parduodami bilietai) atrodo. Pasivaikščioję po gražų bėgikų ir dviratininkų pamėgtą parkelį, parkelio gale radome, ko ieškojome. Išsiaiškinę kainas ir pagauti azarto trys iš mūsų kompanijos (tarp jų ir aš) nusprendėme "netempti gumos". Už trijų dienų bilietus suplojome po 200 eurų ir nė neįtardami, kaip toks skubėjimas vėliau atsirūgs, laimingi grįžome į kempingą.

Šiemet Moncoje triumfavo britas L.Hamiltonas (dešinėje, kairėje - trečiąją vietą užėmęs ispanas fernando Alonso)./Reuters/Scanpix nuotrauka

"Rojaus" vartai

Antrą viešnagės Italijoje dieną iš pat ryto jau buvome trasoje. Šiek tiek pasėdėjome tribūnose priešais techninės priežiūros zoną, pažiūrėjome kaip lenktynėms ruošiasi komandos, kaip spėriai bėgioja mechanikai (labai pravertė žiūronai). Tada nutarėme patikrinti įsigytas vietas tribūnose. Priešingai nei tikėjomės, šansų iš ten įžiūrėti S formos posūkių nebuvo. Visą vaizdą užstojo medžiai ir statinys iš stiklo ir geležies. Bet ši nesėkmė nuotaikos per daug nesugadino. Juk priešaky svarbiausia dienos dalis - pasivaikščiojimas po techninės priežiūros juostą ir autografų medžioklė!

Mes jau prie vartų į "rojų". Valandėlė laukimo ir... su minia įbėgu ten, kur patekti svajoja kiekvienas šio sporto gerbėjas. Apsidairau - šalia garažai, bolidai, padangos, zujantys mechanikai. Aš tikrai esu boksuose. Tai - ne sapnas!

"Red Bull" atvirumas

Perėjęs visą techninės priežiūros zoną atsidūriau prie 2011 metų čempionės "Red Bull" komandos garažo ir priešais jį, kitoje pusėje,  esančio komandos vadovų tiltelio. Štai čia "Red Bull" nustebino: niekas nedraudė užlipti ten, kur važiavimų metu sėdi komandos "grietinėlė". Leista apžiūrėti viską - telemetrijos, orų radarų ekranus, aerodinamikos guru Adriano Newey, komandos vadovo Christiano Hornerio ir kitų aukštus ir atsakingus postus komandoje užimančių žmonių darbo vietas. Galėjau net paspausti kurios nors klaviatūros mygtuką ar pajudinti kompiuterio pelę. Deja, jokia kita ekipa nedrįso įsileisti F-1 aistruolių ant vadovų tiltelio.

Nusprendęs dar sykį apeiti visus garažus, šį kartą atidžiau stebėjau komandų darbą. Ypač sudomino treniruotės techninės priežiūros juostoje. Davus startą iš garažo išbėga mechanikai, nešini padangomis ir ratų atsukimo/užsukimo prietaisais. Čia pat į sustojimo vietą įstumiamas bolidas. Jame sėdintis mechanikas nuspaudžia stabdžius. Ratai atsukami ir prisukami per 2-3 sekundes. Bolidas nustumiamas į šoną, mechanikai grįžta į garažą. Tada vėl duodamas startas, ir visa procedūra kartojama iš naujo. Taip 20-30 kartų.

Prie Imolos trasos - paminklas 1994 m. tragiškai čia žuvusiam Ayrtonui Sennai.

Autografų rinkimo ypatumai

Eidamas pro šalį staiga pastebiu sujudimą prie "Lotus" garažo. Fanų klyksmas "Kimi-Kimi-Kimi-Kimi-Kimi-Kimi...!" neleidžia suabejoti, kas vyksta. Kimi Raikkonenas yra čia, ir aš galiu gauti jo autografą! Šiaip taip alkūnėmis prasigrūdu, pro akis šmėsteli "Lotus" kepuraitė ir Kimi įvaizdžio dalimi tapę juodi akiniai. Spėju pakišti užrašų knygutę - ir autografą turiu!

Po tokios sėkmės nužygiavau prie "Force India" garažo. Čia kažkoks vaikinukas irgi dalijo autografus. Be didelio ažiotažo. Priėjęs arčiau pažinau prancūzą Jules'į Bianchi, komandos "Force India" atsarginį pilotą. Užrašų knygutės duoti nereikėjo. Julesis turėjo autografams skirtas korteles su savo atvaizdu, jas čia pat pasirašinėjo ir dalijo F-1 aistruoliams. 23-ejų pilotas labai stengėsi dėl savo gerbėjų. Kam nors surikus jo vardą tuoj pat atsisukdavo, nusišypsodavo ir įteikdavo kortelę su ką tik suraitytu autografu.

Pačiu laiku spėjau prie vienos mėgstamiausių savo komandų "Sauber" garažo. Čia irgi teko pasidarbuoti alkūnėmis. Laimikis - pagrindinių pilotų - Kamui Kobayashi ir Sergio Perezo kortelės su jų parašais.

Likusį laiką leidau vaikščiodamas po techninės priežiūros zoną ir mėgaudamasis vaizdais: kaip komandos tempia bolidus į teisėjų garažus ir atgal, kaip nepailsdamos repetuoja bolido sustojimo boksuose procedūrą ir kaip iki akinamo blizgesio šveičiamas saugos automobilis. Tiesa, šis buvo išvažiavęs iš garažo. Visi norintieji galėjo nusifotografuoti šalia šio gražuolio ir išgirsti nuostabų "Mercedes-Benz SLS AMG" vokalą, skleidžiamą V8 variklio.

Garso galia

Penktadienis. Pagaliau komandos pabudino savo bolidus iš miego ir išvarė dirbti į trasą. Vyko pirmosios ir antrosios F-1 treniruotės. Tądien tribūną ir vietą joje galėjome pasirinkti. Taigi viską stebėjome iš tribūnos priešais nelemtuosius S formos posūkius. Kartais vienas kitas pilotas neteisingai pasirinkdavo stabdymo momentą ir vietoj posūkio nuvairuodavo tiesiai. Kiekvieną tokią klaidą mūsų tribūna sveikindavo džiaugsmingu šūksniu, nes pilotas turėdavo lėtai pravažiuoti pro pat mus.

Šeštadienį jau teko pėdinti į tribūnas, už kurias buvome susimokėję. Bolidai prazvimbdavo pro mus, net nepradėję stabdyti. Todėl tiek šeštadienį (per kvalifikaciją), tiek sekmadienį (pagrindinių lenktynių dieną) svarbiausius įvykius stebėjome priešais tribūną esančiame ekrane. Vienintelis dalykas, kurį matėme iš savo vietų, buvo lenktynių startas. Garsas - neįtikimas. Būtent tada ir yra vienintelė proga išgirsti visus 24 pro tave važiuojančius bolidus. Vėliau jie išsisklaido po trasą ir jų garsas nebesprogdina ausų būgnelių.

Po "podiumo ceremonijos" (šiemet Moncoje triumfavo "McLaren" komandai atstovaujantis britas Lewisas Hamiltonas) žiūrovai galėjo iki soties vaikščioti po trasą, fotografuotis ir dairytis suvenyrų (pavyzdžiui, atskilusių bolidų dalių).

Penkios dienos Moncoje buvo vienos nuostabiausių. Be puikių įspūdžių, į Lietuvą parsivežiau ir naudingos patirties, kuri labai pravers planuojant keliones į kitus F-1 etapus.

Vienas gražiausių Ferrari muziejaus eksponatų - 1958-ųjų "Ferrari 250 GT Coupe".

F-1 monumentai

Pasibaigus lenktynėms dar nuvykome į Imolos trasą - aplankėme vieno geriausių visų laikų F-1 pilotų brazilo Ayrtono Sennos paminklą. 1994 metų gegužės 1-ąją A.Senna tragiškai žuvo Imolos trasoje per San Marino "Grand Prix" lenktynes. Jam buvo 34-eri... Tai buvo paskutinė piloto gyvybės pareikalavusi avarija F-1 lenktynėse. Po šios tragedijos itin susirūpinta sportininkų saugumu.

Į mūsų kelionės planą buvo įtrauktas ir apsilankymas Maranelo miestelyje esančiame "Ferrari" muziejuje. Ten, be senų ir naujausių šios markės automobilių, eksponuojama nemažai "Ferrari" F-1 bolidams naudotų variklių, įvairių šiai komandai F-1 lenktynėse atstovavusių pilotų (tarp jų - Alaino Prosto ir Niki Laudos) kostiumai bei šalmai. Išvydome bene vienintelį 1953 metais "Ferrari" pagamintą katerį su 500 arklio galių ir V12 varikliu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"