Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
SPORTAS

Valdo Ivanausko iššūkis Tolimuosiuose Rytuose

 
2017 06 15 15:00
Po poros metų pertraukos Valdas Ivanauskas vėl dirbs rytinėje Rusijos dalyje.
Po poros metų pertraukos Valdas Ivanauskas vėl dirbs rytinėje Rusijos dalyje. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Futbolo treneris Valdas Ivanauskas kitą sezoną turėtų pradėti egzotiškame krašte – netoli Kinijos ir Šiaurės Korėjos sienos įsikūrusiame Rusijos mieste Vladivostoke.

Skelbiama, kad 50 metų lietuvis priėmė pasiūlymą treniruoti Vladivostoko fubolo klubą „Luč-Energija“, kuris rungtyniauja antrame pagal pajėgumą Rusijos divizione. Praėjusį sezoną jame „Luč-Energijos“ futbolininkai užėmė 16-ąją vietą ir pagal varžybų nuostatus turėjo kristi į žemesnį divizioną. Tačiau, restruktūrizavus čempionato sistemą, Vladivostoko klubas išsaugojo vietą šiame divizione, kitaip vadinamame FNL lyga.

Atstumai nebaugina

Nepaisydami to, „Luč-Energijos“ vadovai po sezono nutarė atsisveikinti su vyriausiuoju treneriu Sergejumi Perednia. Galimais jo įpėdiniais buvo minimi ir keli garsūs specialistai, tarp jų – lietuvių kilmės ukrainietis Andrejus Kančelskis. Tačiau Vladivostoko klubo vadovai šiuos gandus paneigė, o galiausiai kreipėsi į V. Ivanauską, kuris praėjusį sezoną dirbo Kipro klube Achnos „Ethnikos“.

Susisiekti su pačiu treneriu vakar nepavyko, tačiau apie savo apsisprendimą jis jau informavo Rusijos žiniasklaidą.

„Susitikome su klubo vykdomuoju direktoriumi Aleksandru Golubčikovu, susipažinome ir aptarėme visas bendradarbiavimo detales“, – portalui Matchtv.ru pasakojo V. Ivanauskas. Pasak jo, sutartis turėtų būti pasirašyta per artimiausias dvi dienas.

Vladivostokas yra gerokai nutolęs į rytus nuo žemyninės Europos. Šį miestą ir Vilnių skiria net septynios laiko juostos. O nuo Vladivostoko iki Maskvos – 6,5 tūkst. kilometrų oro keliu.

Tačiau V. Ivanauskas patikino, kad laiko skirtumas ir ilgi skrydžiai jo negąsdina. Šios patirties treneris jau pasisėmė, kai 2013–2015 metais treniravo kaimyninio Vladivostoko miesto Chabarovsko komandą „SKA-Energija“.

Nebaugina lietuvio ir dabartinė padėtis „Luč-Energijoje“. Klubo vadovai nusprendė iš pagrindų reformuoti komandą, todėl šiuo metu joje liko tik septyni sutartis turintys žaidėjai.

„Be abejo, reikia skubiai surinkti komandą. Tačiau aš pasiruošęs pradėti šį procesą“, – sakė treneris.

Rengtis naujam Rusijos antrojo diviziono sezonui „Luč-Energija“ atskrido į Baltarusijos sostinę Minską. Ten V. Ivanauskas ir prisidės prie komandos.

Dirbo ir B. Zelkevičius

Kandidatų pasirinkimą naujoje komandoje V. Ivanauskas turės didelį. „Luč-Energija“ pranešė, kad į peržiūrą stovykloje pakvietė 35 potencialius ekipos naujokus.

Skrydžiai iš Maskvos iki Vladivostoko trunka net 9 valandas, be to, tenka adaptuotis prie šešių laiko juostų skirtumo.

Baltarusijos sostinėje „Luč-Energija“ stovyklaus iki liepos 7 dienos, per tą laiką sužais 6–7 kontrolines rungtynes.

1958-aisiais įkurtas Vladivostoko klubas kitais metais minės savo 60 metų sukaktį. Jokių titulų klubas iki šiol neiškovojo, daugiausia sezonų praleido žemesniuose Rusijos ir SSRS pirmenybių divizionuose.

1993 metais „Luč-Energija“ debiutavo aukščiausiojoje Rusijos lygoje, tačiau vietos neišsaugojo ir tais pačiais metais krito žemyn. 2005-aisiais Tolimųjų Rytų klubas vėl sugrįžo į elitą ir rusiškoje „Premier“ lygoje praleido tris sezonus. Bet 2008-aisiais užėmė paskutinę 16 vietą ir vėl nusileido į antrąjį divizioną.

Iš karto po to, 2009-ųjų pradžioje, sutartį su „Luč-Energija“ pasirašė žinomas Lietuvos treneris Benjaminas Zelkevičius. Jam buvo iškeltas tikslas grąžinti komandą į aukščiausiąją lygą, tačiau treneris pasitraukė vos po keturių mėnesių darbo. Tuo metu Vladivostoko klubas susidūrė su finansiniais sunkumais ir buvo priverstas parduoti geriausius savo žaidėjus, kad išvengtų bankroto.

Kelionės virsta iššūkiais

Kadangi Vladivostokas smarkiai nutolęs nuo kitų Rusijos miestų, „Luč-Energijos“ varžovams kelionės žaisti rungtynių į rytus tampa rimtu išbandymu. Skrydžiai iš Maskvos iki čia trunka net 9 valandas, be to, tenka adaptuotis prie šešių laiko juostų skirtumo.

Todėl Vladivostoko stadione klumpa ir galingiausi Rusijos klubai. Kartą čia net 0:4 pralaimėjusios CSKA komandos vartininkas Igoris Akinfejevas pareiškė, kad „Luč-Energija“ turėtų žaisti ne Rusijos, o Japonijos lygoje. Netgi Vladivostoko „Dynamo“ stadionas yra vos per 100 metrų nuo Japonijos jūros krantų.

Vladivostoko ekipos atstovai atšauna, kad varžovai neturėtų skųstis, nes toks išbandymas jiems tenka tik kartą per sezoną. Tuo metu „Luč-Energija“ į tolimas išvykas vakarų kryptimi leidžiasi kas antrą savaitę, o tai smarkiai išsekina žaidėjų organizmą.

Su rungtynėmis Vladivostoke susijusi ir viena keista istorija. 2006 metais trys Sankt Peterburgo „Zenit“ aistruoliai ėmėsi avantiūros ir palaikyti savo komandos į Vladivostoką leidosi automobiliu. Per visą Rusiją jiems teko nuvažiuoti 15 tūkst. kilometrų.

Po tokios išvykos senutėlis 20 metų senumo sirgalių automobilis „Honda“ neatlaikė ir sugedo nepataisomai, o trys nuotykių ieškotojai į Sankt Peterburgą grįžo po savaitę trukusios kelionės traukiniu. „Zenit“ klubas įvertino ištikimiausių sirgalių atsidavimą ir padovanojo jiems naują automobilį. O subyrėjusią „Hondą“ šiuo metu galima pamatyti „Zenit“ klubo muziejuje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"