TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

Žalvarinis ekipažas turi daug privalumų

2013 12 30 6:00
„Žalvaris–Dakar“ komandos lenktynininkui A.Juknevičiui (dešinėje) ir šturmanui V.Obolevičiui svarbiausia – finišuoti. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Jau penktą kartą sunkiausiose pasaulyje lenktynėse – Dakaro ralyje – važiuosiantis Antanas Juknevičius apgailestauja, kad 2014-ųjų maratone bus mažai kopų, kuriose jis jaučiasi stiprus. Tačiau lenktynininkas ketina pasinaudoti savo šturmano Vytauto Obolevičiaus, kuris padėjo Dakare triumfuoti trims čempionams, gabumais.

Sekmadienio rytą Vilniaus oro uoste sėdę į lėktuvą šįryt sportininkai turėjo išsilaipinti Buenos Airėse ir keliauti atsiimti jau gerokai anksčiau atplukdyto „Toyota FJ Cruiser“ automobilio.

Prailgo laukti

„Džiugu, kad jau išskrendame. Prailgo laukti. Mašina jau Argentinoje, tad mėnesį kaip ir nieko neveikėme. Dabar prasidės veiksmas, – prieš išskrisdamas sostinės oro uoste kalbėjo „Žalvaris–Dakar“ komandos lenktynininkas A.Juknevičius. – Bet kokiu atveju Naujuosius metus sutiksime jau turėdami automobilį. Patikrinsime, ar jo neužpuolė rūdys. Mašinos gabenamos atviruose dokuose, todėl Atlanto vandenynas savo padaro – jos būna parūdijusios. Reikės peržiūrėti visus varžtus.“

Sausio 3 dieną komisija apžiūrės Lietuvos ekipažo automobilį ir, jei viskas bus gerai, duos leidimą lenktyniauti.

Šeštą kartą rengiamas Pietų Amerikos žemyne Dakaras aprėps 9000 kilometrų maršrutą, iš kurių 5000 kilometrų drieksis greičio ruožuose. Varžybų dalyviai važiuos per tris valstybes: Argentiną, Boliviją ir Čilę. Sausio 5 dieną Dakaro startas bus duotas Argentinoje, Rosario mieste, o sausio 18 dieną dalyviai finišuos Čilėje Valparaiso mieste.

2014 metų Dakaro lenktynėse iš viso dalyvaus 196 motociklai, 48 keturračiai, 154 lengvieji automobiliai ir 76 sunkvežimiai.

Lietuvos garbę prestižiniame ralyje gins ir „General Financing–Autopaslauga“ ekipažo lenktynininkas Benediktas Vanagas su šturmanu Andrejumi Rudnickiu.

„Žalvaris–Dakar“

Vienas laubiausiai patyrusių ir tituluočiausių Lietuvos dykumų ralių lenktynininkų A.Juknevičius Dakare startuos jau penktą kartą. 2009 metais kartu su Aurelijumi Petraičiu jis užėmė 25 vietą. Tai aukščiausias rezultatas, kurį yra pasiekę lietuviai šiose sekinančiose lenktynėse. 2003 metais A.Juknevičius Dakare finišavo 52-as, dar du mėginimai nebuvo sėkmingi: sykį Dakaro ralis nebaigtas dėl gedimo, kitą – nutraukus lenktynes dėl teroristinių išpuolių.

A.Juknevičiaus šturmanu būsiantis V.Obolevičius anksčiau Dakare su gamyklos „Volkswagen“ komanda dirbo tik kaip mechanikas. Vytautui tai bus devintasis Dakaras, tačiau pirmasis – šturmano kėdėje. Prieš tai jis 8 kartus buvo atsakingas už lenktynių lyderių automobilių techninę priežiūrą.

A.Juknevičius viliasi, kad V.Obolevičiaus daugiametė Dakaro patirtis, įgyta „Volkswagen“ komandoje, pasitarnaus tiek serviso zonoje, tiek trasoje.

Nors Vytautas pirmą kartą Dakare dalyvaus kaip šturmanas, Antanas ramus ir žadėjo pasidalyti visomis šturmanavimo žiniomis.

Kuklus biudžetas

– Kurią vietą turite užimti, kad grįžęs pasakytumėte – mes tai padarėme? – LŽ pasiteiravo „Žalvaris–Dakar“ komandos piloto Antano Juknevičiaus.

– Norisi kuo aukštesnės vietos. Bet svarbiausia – finišuoti. Ne viskas priklauso nuo mūsų. Sporte daug lemia sėkmė. Niekas nėra apdraustas nuo mašinos gedimo. Net ir gamyklų automobiliai.

Blogiausias scenarijus – mašinos gedimas. O kitiems atvejams esame pasirengę. Jei nebus gedimų, jei važiuosime normaliai, manau, ir rezultatas gali būti neblogas.

Bet mano automobilis nėra brangus, juo važiuojant sunku konkuruoti dėl aukštų vietų. Pirmas tikslas – pasiekti finišą ir parodyti, ką galima išspausti turint labai nedidelį biudžetą.

– Koks jūsų biudžetas?

– 200 tūks. litų. Netgi kiek mažiau. Kuklus. Pavyzdžiui, kito Lietuvos ekipažo – B.Vanago ir šturmano A.Rudnickio – biudžetas, kaip jie sako, pusantro milijono litų.

Įprastai gamyklų automobilių biudžetai labai dideli. Mūsų draugas iš Rusijos nuomojasi mašiną iš BMW gamyklos. Vien Dakaro lenktynėms automobilio nuoma kainuoja milijoną eurų. Jei automobilį laužysi ir daužysi, papildomai sumokėsi už kiekvieną sugadintą detalę.

Mūsų ekipažo biudžetas nedidelis, nedaug Dakare bus tokių, kaip mes. Bet mažesnis biudžetas jau ir neįmanomas. Nors kadaise, 2003-iaisiais, su A.Petraičiu Dakare startavome turėdami 40 tūks. dolerių biudžetą.

Tačiau ne viską lemia pinigai. Maratone tu turi nubėgti iki finišo. Jei žinai, ką darai ir jei lydi sėkmė, rezultatas gali būti geresnis nei galingų komandų.

Norėtų daugiau smėlio

– Neabejojame, kad atidžiai išstudijavote maršrutą. Kokie didžiausi pavojai tyko?

– Šiemet yra daug ilgų greičio ruožų. Per kelias pastarąsias Dakaro lenktynes susirinkdavo daug dalyvių, todėl tradiciškai pusė ekipažų turėdavo važiuoti jau sutemus. Naktis dažniausiai užklumpa kalnuose arba kopose, ir tu negali greitai važiuoti. Privalai tik atsargiai riedėti, kad pasiektumei finišą. Naktiniai greičio ruožai pavojingi ir tuo, kad lenktynininkai būna pavargę ir gali sudaužyti mašiną.

2014-ųjų lenktynėse kopų ir smėlio bus nedaug, nors man parankiau – važiuoti kopomis, tam turiu pakankamai patirties.

135 kilogramai

– Kiek sportininkai numeta kilogramų per lenktynes?

– Per Dakaro lenktynes sportininkai netenka mažiausiai 5 kg. Bet mes viršsvorio neturime. Šturmanas Vytas sveria 65, aš – 70 kilogramų. Kiti kolegos juokiasi, sako, nelygiomis sąlygomis važiuojame – mus abu sudėjus sveriame tiek, kiek vienas normalus lenktynininkas (šypsosi). Sako, jums automatiškai lengviau – automobilis sveria 100 kg mažiau.

– Jūsų ekipažo privalumas – mažas svoris?

– Taip. Kitas privalumas – gera nuotaika (juokiasi). Be abejo, svarbiausias privalumas – didelės patirties turintis mano šturmanas Vytautas. Anksčiau jis buvo gamyklinių komandų mechanikas, aptarnavo garsiausius Dakaro lenktynininkus. Jis buvo 2009 metais maratoną laimėjusio Pietų Afrikos atstovo Ginielio de Villierso, 2010-aisiais Dakare triumfavusio ispano Carloso Sainzo ir 2011 metais nugalėjusio Kataro lenktynininko Nassero Al-Attiyah pagrindinis mechanikas!

Jei kokie varžtai važiuojant atsisuks, nelabai bijosiu. Gal metas ir man išnaudoti V.Obolevičiaus patirtį? (Juokiasi).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"