TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Bėgiojant gerai pasirengus išvengiama traumų ir skausmo

2013 09 14 6:00
Bėgiojant svarbu saikas ir geras pasirengimas. LŽ archyvo nuotrauka

Daugėjant bėgimą praktikuojančiųjų, gausėja ir skeptikų, įsitikinusių, kad šis sportas kenkia žmogaus kūnui. Tačiau gydytojo ortopedo traumatologo Eduardo Bartkevičiaus nuomone, bėgimas yra ne tik maloni, bet ir viena saugiausių sportinių veiklų.

Pasak E.Bartkevičiaus, viskas, kas daroma saikingai, negali kenkti kūnui. "Jei žmogus sportuoja įsiklausydamas į savo organizmą, problemų neturėtų kilti. Juk mūsų kūnas skirtas judėti, o ne gulėti ar sėdėti", – įsitikinęs E.Bartkevičius.

Šį savaitgalį vyks "Danske Bank Vilniaus maratonas". Į jau dešimtą kartą vyksiančią bėgimo šventę registravosi tūkstančiai bėgikų, pasiryžusių įveikti įvairius atstumus.

Pasak mediko, norintieji įveikti šį maratoną ar bent jo dalį turėjo pradėti pratinti kūną prie distancijų mažiausiai prieš pusę metų. Tai būtina, kad kūnas spėtų priprasti prie krūvio ir taptų ištvermingesnis. "Bėgti ilgas distancijas tinkamai nepasirengus – labai pavojinga. Dėl to gali ištikti traumos, prasidėti skausmai", – perspėjo E.Bartkevičius.

Svarbu apšilimas

Gydytojas įsitikinęs, kad skausmų priežastis bėgant nebūtinai susijusi su pačiu bėgimu. Kartais žmonės tiesiog nežino, kokių jie turi negalavimų, ir pajutę diskomfortą, kaltę verčia sportui.

"Dažniausios traumos bėgant susijusios ne su pačiu bėgimu, bet su šalutiniais dalykais – žmogus paslydo, krito, pasitempė koją. Todėl pirminis pasirengimas ir yra labai svarbus", – pabrėžė E.Bartkevičius.

Jis patarė prieš kiekvieną sporto užsiėmimą, taip pat ir prieš bėgimą, būtinai daryti apšilimą. Bėgant didžiausią krūvį jaučia galūnių, klubų sąnariai, pėdos, keliai. Prieš bėgimą būtina juos išmankštinti, išjudinti, kad traumų rizika sumažėtų iki minimumo.

Žmogaus kremzlės neturi jas maitinančios kraujotakos, jos "sutepamos" judant sąnarių skysčiams. Apšilimas padeda tą judėjimą aktyvinti.

Klausytis savo organizmo

Pradedantieji bėgikai daug dėmesio turi skirti specialiai avalynei. Ją rekomenduojama įsigyti specializuotose sporto prekių parduotuvėse. Ne mažiau svarbu įvertinti savo galimybes: jei nesportavęs žmogus užsispirs nubėgti ilgą distanciją, gal ir pasieks tikslą, bet taip pat gali labai pakenkti savo kūnui. Gerų rezultatų galima pasiekti tik po truputį didinant krūvį.

E.Bartkevičius ir pats dažnai bėgioja. "Kai buvau kiek jaunesnis, maniau, jog tai gana nuobodus sportas, bet laikui bėgant supratau, kad būtent ši sporto šaka tenkina mano besikeičiančio kūno fizinio krūvio poreikius", – prisipažino jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"