TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Centro poliklinika: novatoriškumas, pozityvumas ir susiklausymas

2012 12 21 11:41
Poliklinikos dešimtmečio proga susirinko visi Lukiškių filialo darbuotojai.

Žmogus laimingas tada, kai rytais su džiaugsmu skuba į darbą, o vakare - namo, žinodamas, kad jo laukia supratingi artimieji ir namų židinio šiluma. Yra daug laimės formulių, tačiau ši, matyt, geriausiai atspindi daugelio mūsų lūkesčius - darbe įgyvendinti kūrybines ambicijas ir būti laimingam šeimoje.

"Nė nepastebime, kaip pralekia diena, - sako Centro poliklinikos vadovas dr. Kęstutis Štaras. - Atrodo, tik valandėlę stabtelėjome pasidžiaugti įvykdytu projektu - jau laukia kitas, o trečio idėja tiesiog tvyro ore ir ragina paskubėti. Tenka atlikti labai daug įvairių darbų ir kasdien tenka gerai pamąstyti, kaip paskirstyti jėgas bei išteklius, kad įgyvendintume geriausius sumanymus." Novatoriškų idėjų - apstu. Centro poliklinikoje klesti jau prieš gerą dešimtmetį išlaisvinta kūrybos dvasia ir niekada netrūksta nei sumanymų, nei noro juos įgyvendinti.

Dešimtmetis - tik nedidelis žmogaus gyvenimo tarpsnis. O poliklinikai, turinčiai per 134 tūkst. pacientų, tai prasmingas didelių pokyčių ir brandos laikotarpis.

Stiprių asmenybių komanda

Vilniečiai prisimena, kad prieš dešimtmetį nusprendus sujungti septynias poliklinikas į vieną centrą buvo daug aštrių diskusijų, netgi protestų. "Tokios, kokią dabar turime, Centro poliklinikos pradžia yra momentas, kai nusprendėme, kad kursime modernų Diagnostikos centrą, kur įdiegta naujausia aparatūra ir komunikacijos priemonės, o filialuose paliksime pirminės sveikatos priežiūros lygmenį - šeimos gydytojus, vidaus ligų gydytojus, psichiatrus ir pan." - teigia dr. K.Štaras.

Laikas nebuvo labai palankus... Rusijos krizė, mažiausios iš visų Vilniaus poliklinikų antrinio lygio sveikatos priežiūros paslaugų kvotos, nušiurusios, remontuotinos patalpos, didelės ne tik šildymo, bet ir valdymo išlaidos, skolos, tad taisyti tokią padėtį, kuri neatitiko nei darbuotojų, nei pacientų lūkesčių, buvo būtina. Reikėjo ne tik tikėjimo, bet ir nemažai pastangų - įveikti išorinį pasipriešinimą, įtikinti filialų darbuotojus, kad neįgyvendinę pokyčių tiesiog neturime perspektyvos pacientams teikti tikrai kokybiškų paslaugų, pritraukti investicijų. Nustatyti svarbiausi prioritetai, tarp kurių - europinio lygio laboratorijos ir elektroninės sveikatos projekto diegimas, tai padėjo išvaduoti gydytojus nuo begalinio popierinių formų pildymo, taip pat ir poliklinikos valdymo sistemos modernizavimas. "Svarbiausia - pavyko suburti puikią komandą. Žmonės - tikras aukso fondas, - tvirtina direktorius. - Poliklinika, neturinti specialistų - gydytojų, slaugytojų, valytojų - kad ir kokia graži ji būtų, tiesiog netektų savo vertės. Mūsų poliklinikos darbuotojai - profesionalai, jie gerbia savo darbo vietą, noriai kelia kvalifikaciją, maloniai bendrauja su pacientais. Naujų idėjų, kokias dar paslaugas teikti, kyla ne tik vadovams, bet ir padalinių darbuotojams, nes nuolat atsižvelgiama į pacientų poreikius. Viską stengiamės numatyti keletą metų į priekį."

Pradžioje nebuvo lengva, tačiau darbuotojai mumis pasitikėjo ir sutiko palaukti geresnių laikų bei didesnių atlyginimų. Kai žmonės pamatė, kaip keičiasi poliklinikos darbo sąlygos, paslaugų kokybė ir žmonių aptarnavimo kultūra, kai pajuto, kad vis daugiau vilniečių nori tapti Centro poliklinikos pacientais, pokyčių naudą pripažino net ir jais abejojusieji.

Poliklinikoje diegiamos modernios technologijos, perkama naujausia diagnostikos aparatūra. Kas iš to, kad šiandien kokį nors prietaisą pavyks įsigyti pigiau, jis ir veiks trumpiau, ir neatitiks aukštų kokybės reikalavimų. Net ir taip šeimininkiškai tvarkantis, dar ne visuomet pavyksta išvengti įvairaus lygio pasipriešinimo, dažniausiai - iš išorės. "Taip gyventi įdomiau, - tvirtina direktorius ir vėl grįžta prie minties apie žmones. - Mano įsitikinimu, geriausia tai, kad poliklinikoje išaugo didelis būrys puikių specialistų, kūrybingų asmenybių. Dauguma komandos narių galėtų šauniai dirbti ne tik savo pozicijose, bet ir kai kuriose kitose, galėtų būti ir puikūs vadovai."

Kūrybingumas padeda siekti kokybės

Kas stiprias asmenybes suburia į komandą? Direktoriaus pavaduotojos Audronės Juodaitės-Račkauskienės nuomone, visus suvienija bendro tikslo siekimas. "Žmonės visada džiaugiasi, kad turi galimybę atskleisti savo gebėjimus ir siekius, išreikšti save, - sako ji. - Juo labiau kad kiekvienas gali ateiti pas direktorių pasidalyti savo mintimis ar sumanymais, nes žino, kad bus išklausytas ir įvertintas. O direktorius yra tas variklis, kuris geba matyti perspektyvą, nustatyti prioritetus ir nebijo rizikuoti, sudaro sąlygas žmonėms atsiskleisti. Tokie dalykai kiekvienam leidžia pasijusti komandos, siekiančios bendro tikslo, dalimi. Mano nuomone, svarbiausias vadovo bruožas - gebėjimas išklausyti žmones ir įžvelgti geriausias jų savybes, tada tampa akivaizdu, kurioje srityje kiekvienas geriausiai gali pritaikyti savo gebėjimus."

"Esame įpratę, kad poliklinikoje visada diegiamos naujovės ir jos visada sveikintinos. Kiekviename padalinyje nuolat mąstoma, kaip pateisinti pacientų lūkesčius. Taip atsirado e. registratūra, densitometrijos (kaulų tankio matavimo) prietaisas, diabetinės pėdos kabinetas, dietologo konsultacijos. Smagiausia, kad per susirinkimus darbuotojai klausia, kada pradėsime teikti vieną ar kitą naują paslaugą, kada turėsime elektroninį receptą. Visų galvos prikimštos idėjų ir noro kuo greičiau jas įgyvendinti, - sako Centro poliklinikos direktoriaus patarėja Sandra Šileikaitė. - Kai iniciatyva kyla iš pačių darbuotojų, administracijai lieka tik ieškoti galimybių tas idėjas įgyvendinti. Kai kada net juokaujame, kad niekam neįdomu, kiek laiko užtrunka pirkti, derinti, gauti leidimus. Svarbu, kad darbuotojai džiaugiasi naujovėmis, dėl kurių gali pacientams teikti kokybiškas paslaugas. Tarkime, į polikliniką kreipiasi vis daugiau užsieniečių. Nemažai darbuotojų pageidavo tobulinti užsienio kalbos įgūdžius. Administracija nusprendė, kad poliklinikoje dirbs užsienio kalbos specialistas, kuris padės šią spragą užlopyti."

"Darbuotojai mąsto, ką daryti, kad pacientams būtų kuo geriau, - sako Klinikinės laboratorijos vedėja Laima Skrickienė. - Direktorius užsuko tą mechanizmą, ir jis veikia, nes yra varomas gerų paskatų. Darbuotojai yra motyvuojami stengtis ir jaustis poliklinikos komandos nariais. Tarkime, vyko kompetencijos vertinimas. Daug kas jaudinosi, manė, kad tai gali nulemti, ar liksi savo darbo vietoje, ar ne. Tačiau nusiramino pamatę, kad tai buvo individualūs pokalbiai su kiekvienu specialistu apie tai, ką jis norėtų keisti savo darbo vietoje, ko siekti, mokytis ir pan. Kompetencijos vertinimas kaip tik sustiprino daugelio pozicijas ir padidino tarpusavio pasitikėjimą. Kai žmogus yra geranoriškas, geba matyti ir jausti esantįjį šalia, vienokių ar kitokių žinių trūkumą nesunku užpildyti. Svarbiausia - žmogiškosios vertybės."

Antrinės asmens sveikatos priežiūros vyriausioji slaugos administratorė A.Žalienė, laboratorijos vedėja L.Skrickienė ir antrinės asmens sveikatos priežiūros administratorė gydytoja kardiologė D.Pentiokinienė.

Centro poliklinikoje gali pajusti darbuotojų pasitempimą, energingą veiklos ritmą, bet ne nervingą skubėjimą, tarpusavio pagarbą ir supratimą, bet ne įtampą dėl bekompromisės hierarchijos. "Rengdamasi šventiniam darbuotojų susitikimui perverčiau praėjusių metų sveikinimus. Ne vienas darbuotojas sakė: "Čia juk mūsų namai." Prisiminiau, važiavome iš konferencijos. Klausiu: "Kur važiuosime?" Laima Skrickienė sako: "Važiuokim namo." - "Į kieno namus?"- "Taigi namo - į polikliniką." Einu į darbą su džiaugsmu, nes malonu ir žmones sutikti, ir darbus dirbti. Mes ir tarpusavyje kalbame, kad kuriame gėrį. Atvyko užsieniečių, juos reikėjo sutikti gal jau po vidurnakčio. Juokiamės: jeigu budinčio gydytojo tarnyba poliklinikoje dirba visą naktį, tai nieko nuostabaus, kad ir mums tenka. Man patinka ta šilta atmosfera, kai žmonės nejaučia nepagrįsto nerimo. Tuomet daugybę darbų galima nuveikti nejaučiant bereikalingos įtampos. Pagal ES projektus įvairiuose mokymuose dalyvavo apie 800 poliklinikos darbuotojų. Vienų kursų metu mūsų darbuotojų komandos atskirose sekcijose pateikė savo įstaigos viziją. Kai susumavome rezultatus, paaiškėjo, jog tai - mūsų poliklinikos vizija. Planuojama, kad ateinančiais metais pradės veikti Slaugos ir paliatyviosios pagalbos stacionaras. Kalbame apie tai su vadovais, specialistais, kitais darbuotojais. Vairuotojas klausia: "O ką darysime su automobiliais? Juk reikės ir nevaikštantį, lovoje gulintį žmogų atsivežti. Kai yra bendraminčių komanda, kurioje visi vienas kitą papildo, tikrai galima kalnus nuversti."

Poliklinikos skambučių centras

Kompetencijos vertinimo metu daug dėmesio buvo skiriama registratūros darbuotojoms, nes registratūra perorganizuojama į skambučių centrą. Registratorės pačios pirmosios sutinka pacientus, kurių pasitaiko visokių - ne tik mandagių, bet ir nekantrių, netgi priekabių, suirzusių dėl to, kad reikia keletą minučių palaukti, blogai nusiteikusių, nes skauda, neturi kam pasiguosti, o gal namie nesulaukia užuojautos ir supratimo. Diagnostikos centro registratūros vyresnioji administratorė Rita Kepenytė teigia, kad registratūroje dirbančioms slaugytojoms reikia ne tik puikaus poliklinikos struktūros ir veiklos išmanymo, greitos orientacijos, bet ir gero psichologinio pasirengimo, bendravimo įgūdžių. Skambučių centras - didelis palengvinimas reguliuojant pacientų, kurių šioje poliklinikoje yra per 134 tūkst., srautą. "Tai labai patogu pacientams. Pakanka paskambinti į poliklinikos skambučių centrą, ir jie bus nusiųsti į tinkamą filialą, pas šeimos gydytoją, odontologą, ginekologą ar kitą reikalingą specialistą. Registratorėmis moterys dirba ilgus metus, tačiau kai kada net ir prityrusioms darbuotojoms po sunkaus pokalbio prireikia ne tik poilsio, bet ir relaksacijos, - sako S.Šileikaitė. - Sprendėme, kaip galėtume panaudoti poliklinikos galimybes. Nutarėme, kad ir mūsų darbuotojoms labai praverstų psichiatrijos dienos stacionaro psichologės pagalba ir patarimai. Dabar visos norinčios darbuotojos gali dalyvauti specialioje programoje - paskaitose ir meno terapijos - šokio, muzikos, dailės užsiėmimuose, kurių metu išmokstama bendrauti su konfliktiškais pacientais, geriau valdyti emocijas, atsipalaiduoti po sunkios darbo dienos."

R.Kepenytė, viena jauniausių šio centro darbuotojų, tvirtina esanti patenkinta darbu Centro poliklinikoje: "Džiaugiuosi, kad čia dirbu ir kad neteko nusivilti tais pažadais, kuriuos girdėjau ateidama į darbą. Čia tikrai geri ir malonūs žmonės, puikus bendravimas ir gražios šventės, kai norisi eiti į darbą ir daryti viską, kad ir pačiai, ir aplinkiniams būtų gera."

Elektroninės mažiausiųjų sveikatos istorijos

Centro poliklinikoje įdiegta ne tik išankstinės registracijos, pacientų srauto valdymo modeliai, skaitmeninių vaizdų saugojimo sistema. Svarbi naujovė šiais metais - struktūruota vaiko raidos elektroninė sveikatos istorija, kuri netolimoje ateityje visiškai pakeis popierinę vaiko sveikatos raidos istoriją. Jau dabar poliklinikoje yra per 1000 mažiausiųjų pacientų sveikatos istorijų, jų nuolat daugėja. "Elektroninėje vaiko sveikatos istorijoje suvedama konkreti informacija, kuri leidžia susidaryti tikrai išsamų ir objektyvų vaizdą apie kūdikio raidą, - pasakoja informacinių technologijų specialistas Tomas Vedlūga. - Labai svarbu, kad ta istorija bus prieinama ne tik gydytojams, bet ir vaikų tėvams, besidomintiems savo atžalos raida, esant reikalui - konsultuojantis su kitais specialistais. Ji bus prieinama ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Ateityje bus galima nuotoliniu būdu užsisakyti įvairių paslaugų, pažymų ir pan." Tokios elektroninės sveikatos istorijos bus kuriamos ir vyresniems vaikams, vėliau tokią galimybę įgis ir suaugę poliklinikos pacientai. Informacinės sistemos teikia labai didelių galimybių ne tik medikams, besirūpinantiems mažųjų pacientų sveikatos priežiūra, bet ir mokslininkams. Šias Centro poliklinikos teikiamas galimybes pasirengę išnaudoti Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto mokslininkai antropologai, vadovaujami prof. Janinos Tutkuvienės, tiriantys vaikų augimo tendencijas. Apdoroję ir apibendrinę duomenis, kurie bus sukaupti Centro poliklinikos duomenų bazėje, mokslininkai juos panaudos atnaujindami Lietuvos vaikų augimo standartus.

Informacinės sistemos tobulinimas lieka vienu svarbiausių Centro poliklinikos prioritetų. Antrinės asmens sveikatos priežiūros administratorė gydytoja kardiologė Daiva Pentiokinienė sako, jog elektroninė paciento sveikatos istorija tampa būtinybe ir dėl to, kad gydytojas nebegali aprėpti tokios gausos informacijos apie įvairių ligų gydymo modulius, metodiką bei vaistus, kurių atsiranda vis daugiau. Tačiau tą informaciją geba sudėti ir apdoroti kompiuterinė sistema. "Mūsų poliklinikoje, kaip reikalaujama Europos Sąjungos šalyse, planuojama įdiegti vaistų suderinamumo programą. Elektroninėje paciento kortelėje bus informacija apie skiriamus vaistus ir jų suderinamumą. Tai ypač svarbu gydant pacientus, sergančius keletu lėtinių ligų", - sako gydytoja, savo žiniomis ir praktiniais įgūdžiais noriai besidalijanti su jaunaisiais gydytojais rezidentais ir kolegijų studentais, atliekančiais poliklinikoje praktiką. Pasak D.Pentiokinienės, visuomenėje vyksta spartūs pokyčiai, gydytojai privalo juos stebėti ir spėti prie jų taikytis. "Rinkdamiesi mediciną, rinkomės nuolatinio mokymosi ir tobulėjimo kelią. Kitaip negalėtume padėti savo pacientams, kurie kreipiasi ištikti ligos ir skausmo", - sako gydytoja ir palankiai atsiliepia apie jaunus, smalsius ir darbščius žmones. Gydytoja džiaugiasi, kad dirbdama su jais atnaujina ir savo teorines žinias, nes reikia ne tik išsamiai paaiškinti kiekvieną veiksmą pacientą apžiūrint, bet ir atsakyti į daugelį klausimų. "Gaila tik, kad kai kurie Lietuvoje parengti ir išmokyti gydytojai apsisprendžia išvykti. Tai dideli nuostoliai mums visiems", - apgailestauja pašnekovė.

Išsaugoti sveikatą ir... paslaptį

Yra dalykų, apie kuriuos nesinori kalbėti net su namiškiais. Marija A. sakosi jau ilgą laiką turėjusi ginekologinių problemų, bet per įtemptus darbus nebuvo laiko pasirūpinti sveikata. "Reikėjo nesudėtingos operacijos, tačiau patekti į ligoninę sunku dėl eilių ir didelio mano pačios užimtumo. Centro poliklinikos Dienos terapijos ir chirurgijos skyriuje malonių medikų prižiūrima savo problemą susitvarkiau per pusdienį. Esu labai dėkinga ir manau, kad šiuo metu, kai vis daugiau skubančių ir lekiančių žmonių, tokios medikų paslaugos labai perspektyvios", - pasakoja moteris.

Centro poliklinikos vadovas dr. Kęstutis Štaras.

Pacientai negaili gerų žodžių jau ketvirtus metus veikiančiam Dienos terapijos ir chirurgijos skyriui, kurio pagrindinės iniciatorės - skyriaus vedėja, vidaus ligų gydytoja Ramunė Jonynienė ir skyriaus vyresnioji slaugytoja Irena Čeponienė. Diagnostikos centro Dienos epizodo skyriuje - moderni operacinė, tvarstomasis, procedūrų kabinetas, gydytojų konsultacijų kabinetas, palatos. Įranga atitinka aukščiausius Europos reikalavimus. Iki šiol kildavo nemenkų problemų dėl nesudėtingų chirurginių operacijų, atliekamų taikant vietinę nejautrą, tarkime, įaugusio nago rezekcijos, odos ir poodinių folikulinių cistų šalinimo bei kt. Nors nesudėtingos, šios operacijos turi būti atliekamos profesionalių chirurgų sterilioje operacinėje. Ne tik minėtas, bet ir kitas nedideles oftalmologines, ausų, nosies, gerklės, ginekologines operacijas Centro poliklinikoje atlieka prityrę tretinio lygio ligoninėse dirbantys chirurgai, o slaugytojos net ir po operacijos pasirūpina paciento komfortu.

Pastaraisiais metais įdiegta naujovė - momentinio skausmo malšinimas, kurį atlieka gydytoja anesteziologė-reanimatologė D.Radavičienė. Tai didelė pagalba žmonėms, ilgą laiką kenčiantiems nuo stuburo nervų šaknelių uždegimo (vadinamojo radikulito). Kai nebepadeda jokie vaistai, tepalai, gali pagelbėti vaistai nuo uždegimo arba nuo skausmo, gydytojo anesteziologo leidžiami į stuburo kanalą. Panašios injekcijos taikomos ir nuo peties rezginio skausmų. Kita naujovė - taikant nejautrą atliekamos kolonoskopijos ir endoskopijos procedūros. Ypač plečiama pagalba moterims. Gydytoja akušerė ginekologė Daiva Bartkevičienė atlieka ne tik genetinius tyrimus, bet ir rentgenologinius kiaušidžių praeinamumo funkcijos tyrimus, kartu su gydytoja Raimonda Venskutoniene konsultuoja šeimas, negalinčias susilaukti vaikų, jas tiria, gydo, atlieka inseminacijas. Tai - aukščiausio profesionalumo lygio reikalaujančios procedūros, kurios teikia ypatingo džiaugsmo ir pasididžiavimo. Net keista, kad tiek daug girdime kalbant apie vaisingumo klinikas, o tiek nedaug - apie tokią svarbią pagalbą šeimoms, teikiamą šiame skyriuje. "Poliklinikos dešimtmečio proga turime jau dešimt kūdikių, kurie gimė čia gydytoms šeimoms. Dar keturios moterys laukiasi, - džiaugiasi gyd. R.Venskutonienė. - Malonu, kad ir tos šeimos, kurias nusiuntėme į vaisingumo klinikas, grįžta pas mus laukdamos vaikelio ar jam gimus."

I.Čeponienė sako, kad jau metas skyriui plėstis: "Esame numatę, kad skirtingų profilių operacijoms reikėtų atskirų zonų, - teigia ji. Tai - netolimos perspektyvos rūpesčiai, kurie reikalauja iš mūsų visų nemažų pastangų. Reikia išmanyti naujausias technologijas, aparatūrą, kurią norėsime įsigyti. Tai - geriausias kelias mokytis ir tobulėti. Džiaugiamės, kad randasi idėjų ir jomis galime drąsiai dalytis su vadovais. O galimybių joms įgyvendinti mūsų poliklinikoje visuomet atsiranda."

Šeimos gydytojas: daugiau dėmesio pacientui

Prieš kurį laiką į Centro polikliniką pas gydytoją Gražiną Katilienę atvyko Baltijos televizijos "Sveikatos kodo” filmavimo grupė. Ilgametė poliklinikos pacientė Danguolė Zimdliauskienė norėjo padėkoti ilgametei gydytojai G.Katilienei, slaugytojai Raimondai Motiejūnaitei ir kitiems specialistams už kompetenciją, o svarbiausia - nuoširdumą rūpinantis jos pačios ir šeimos narių sveikata. "Ne kartą iš gydytojos sulaukiau patarimų ir pagalbos, kurie man atstodavo mamos patarimus", - sakė pacientė Danguolė.

Endokrinologė, vidaus ligų gydytoja G.Katilienė šioje poliklinikoje dirba nuo 1968-ųjų. Tada čia buvo Vilniaus studentų poliklinika, kurios medikų priežiūron patekdavo į sostinę iš visos Lietuvos studijuoti atvykęs jaunimas. Gydytoja G.Katilienė ilgus metus negailėjo dėmesio ir gerumo daugeliui iš mamos globos ištrūkusių, dar nespėjusių apsiplunksnuoti jaunų žmonių, dideliame mieste pradėjusių savarankiškumo paieškas. Ne vieną teko ne tik guosti, bet ir elementarios higienos pamokyti.

Kaip pasikeitė poliklinika per tuos dešimtmečius? "Kaip ir visas mūsų gyvenimas, - neslepia gydytoja R.Katilienė. - Anksčiau galėdavome atlikti vos keletą tyrimų, beveik visas ligas tekdavo gydyti "iš akies", iš patirties ir nuojautos. Kai prieš 20 metų pirmąkart nuvykau į JAV, pamačiau, kokie dideli skirtumai tarp jų ir mūsų medicinos, kaip viskas kompiuterizuota, ir kiek daug tai prisideda prie gydymo kokybės. Dabar ir mes galime naudotis modernia diagnostikos aparatūra, laboratoriniais tyrimais, galimybėmis tobulintis. Reikia tik pačiam neprarasti noro mokytis ir keistis." Gydytoja pasigenda aktyvesnio pačių pacientų noro naudotis profilaktinių tyrimų galimybėmis, domėtis savo sveikata, ją saugoti. Pasak jos, nereikia manyti, kad organizmo rezervai yra beribiai, o visas problemas gali išspręsti vaistai. "Sveikatą reikia saugoti, nepamiršti, kad net 80 proc. ji priklauso nuo paties žmogaus, nuo to, kaip sugebama analizuoti savo pojūčius ir elgesį, priimti tinkamus sprendimus. Kai matau, kad žmogus, sergantis II tipo diabetu, visai nesirūpina jo kontrole, o sulaukęs sunkių komplikacijų kaltina gydytojus, darosi liūdna ir skaudu", - atvirauja gydytoja. Ji linki savo pacientams bei kolegoms sveikatos ir dvasios stiprybės.

"Pas mus įprasta, kad verslo įmonės labai rūpinasi savo klientais, nes nuo jų priklauso įmonės sėkmė ir pelnas, - sako Naujamiesčio pirminio asmens sveikatos priežiūros centro vedėja, šeimos gydytoja Daiva Berškienė. - Tačiau vis daugiau ir valstybinių arba viešųjų įmonių gerina savo paslaugų kokybę. Man nuoširdžiai patiko, kai per kvalifikacijos tobulinimo kursus vienas pranešėjas Centro polikliniką pateikė kaip teigiamą pavyzdį. Jis tapo mūsų poliklinikos pacientu ir sakosi buvęs labai nustebintas, kai po šeimos gydytojo konsultacijos pasikvietusi slaugytoja pasiūlė užregistruoti pasikonsultuoti su visais reikalingais specialistais jam patogiu laiku. Verslininkas buvo sužavėtas: kaip taupomas paciento laikas ir kokia puiki aptarnavimo kokybė! Mūsų poliklinikos pacientams tai - jokia naujiena, tai įprastinė darbo tvarka, įgyvendinta dėl informacinės sistemos. Gydytojas gali daugiau dėmesio skirti pacientui, taupomas laikas, gerėja santykių kokybė. Centro poliklinikoje po vienu stogu yra puikios diagnostikos galimybės moderniausiomis priemonėmis, antrinio lygio specialistai, todėl šeimos gydytojas turi galimybę nusiųsti pas tokį specialistą, kuris geriausiai gali įsigilinti į konkretaus paciento sveikatos problemas."

Patiems silpniausiems

Visuomenė sensta. Ne vien pas mus. Taip yra visoje Europoje. Senas, sergantis ir nebeišeinantis iš namų žmogus kai kada gali būti toks vienišas, kad tiesiogine prasme nėra kam vandens ar šaukšto sriubos paduoti, žodžio ištarti. Centro poliklinikos medikai tokių pacientų nepalieka be dėmesio. Jiems prižiūrėti namuose įkurtas atskiras poliklinikos padalinys - Slaugos, paliatyviosios medicinos ir socialinių paslaugų klinika. Joje dirba paliatyviosios pagalbos gydytojas, kvalifikuotos slaugytojos, socialinis darbuotojas ir slaugytojų padėjėjai. Šios klinikos vedėja Renata Kudukytė - Gasperė pasakoja, kad šiuo metu slaugytojos namuose prižiūri apie 500 vilniečių, kuriems nustatytas specialusis slaugos poreikis, ir daugiau nei 1000 pacientų, kurie dėl sveikatos būklės negali savarankiškai atvykti į gydymo įstaigą. Paliatyviosios pagalbos komanda (gydytojas, slaugytoja ir socialinis darbuotojas) namuose paslaugas teikia daugiau kaip 100 paliatyvių, nepagydomomis, progresuojančiomis ligomis sergančių pacientų. "Mes stengiamės teikti pagalbą visiems poliklinikos pacientams, kuriems ji reikalinga, ir planuojame tokias paslaugas plėsti, - pasakoja ji. - Slaugos namai skirti nepagydomomis ligomis sergantiems ligoniams, kuriems jokie gydymo metodai nebegali padėti, ir reikia tik išmanančių, nuoširdžių slaugytojų, socialinių darbuotojų pagalbos paskutinėmis jų gyvenimo dienomis." Direktorius dr. K.Štaras džiaugiasi, kad tai vienas veiklos prioritetų. "Visame pasaulyje tokie slaugos namai egzistuoja, artimiausiais metais bus ir mūsų poliklinikoje. Nors ir šį kartą tenka "laužti ledus", pradedant teisinės bazės korekcijomis, negalime pamiršti pačių silpniausiųjų. Juk visuomenės ir kiekvieno iš mūsų žmogiškumas matuojamas pagal tai, kaip rūpinamės nebegalinčiais savimi pasirūpinti žmonėmis, - sako direktorius. - Ypač norėtųsi geresnio slaugos ir socialinės pagalbos teisinio reglamentavimo. Sunkiai sergančių pacientų medicininei priežiūrai naudojame iš kitų paslaugų gautas lėšas, tačiau tai darome nuoširdžiai, iš humanistinių paskatų."

REKLAMA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"