TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Dieta rūpi ir vyrukams

2010 11 23 0:00
Dietinis eksperimentas vyrukams pasirodė nelabai sunkus.
Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Vis daugiau Lietuvos vyrų domisi mityba. Kai kurie dietos poveikį išbando net ir anksčiau nei merginos.

Nors mokslu besiremiantys dietologai trimituoja, esą dietos yra blogis, pastarųjų mada nemažėja. Juolab kad kaskart siūlomi nauji sveikatinantys meniu, kuriuos, kaip teigiama, irgi kuria specialistai. Bene madingiausia šiuo metu - vadinamoji japoniška dieta. Apie ją LŽ žurnalistė išgirdo iš jaunos fotografės, o šiai bei kitoms merginoms naujovę rekomendavo pirmieji ją išbandę draugai.

Be cukraus ir druskos

Skelbiama, kad minėtąją dietą sukūrė vienos japonų klinikos specialistai. Sudaryto valgiaraščio reikia laikytis 13 dienų, per šį laiką galima numesti iki 7-8 kilogramų. Teigiama, kad ši dieta pakeičia medžiagų apykaitos ritmą, ją pagreitina. Net ir nustojus jos laikytis pakitusi medžiagų apykaita esą išlieka 2-3 metus, nepriklausomai nuo to, kas valgoma. Laikantis japoniškosios dietos negalima vartoti cukraus, druskos, alkoholio, miltinių ir konditerijos gaminių, tad maisto racione nėra nei duonos, nei bulvių. Tarp valgymų galima gerti mineralinį arba virintą vandenį. Pusryčiams rekomenduojama tik juoda kava, keletą kartų per visą dviejų savaičių laikotarpį - žalioji arbata ar tarkuota morka. Pietums - kiaušiniai, žuvis, vištiena, jautiena, daržovės, jų salotos, sultys. Vakarienės meniu panašus. Rekomenduojama valgyti lazdelėmis, nes tai pailgina valgymo laiką, tad žmogus spėja pasijusti sotus. Be to, siūloma maitintis iš mažyčių lėkštelių ar dubenėlių.

Paskatino smalsumas

Vilniuje gyvenantis 26 metų Marius japoniškąją dietą išbandė prieš tris mėnesius. Apie ją išgirdo iš vieno draugo. Besigriebiančioms dietų moterims paprastai svarbiausia atsikratyti antsvorio. LŽ pasidomėjo, kodėl tokios priemonės prireikė vyrukui?

"Man patinka daug ką gyvenime išbandyti. Apskritai domiuosi maistu. Bet ne todėl, kad ieškau tokio, kuris būtų itin sveikas. Man svarbiausia, kad pavalgęs gerai jausčiausi. Todėl rūpi organizmo valymas, dietos ir kita. Žinoma, norėjau atsikratyti ir keleto papildomų kilogramų, tačiau tai nebuvo pagrindinis tikslas. Tiesiog panūdau įsitikinti, ar pakeitus mitybą pagerės savijauta, pasikeis gyvenimo ritmas", - pasakojo Marius.

Anot jo, minėtos dietos buvo sunku laikytis gal tik pirmosiomis dienomis, - šiek tiek stigo įprastų produktų. "Nors labiau galbūt trūko ne maisto, o jėgų. Bet vėliau - priešingai, jų padaugėjo, - tikino Marius. - Tik į pabaigą jau nusibodo valgyti be druskos, norėjosi kažkokio skonio. Tačiau ši dieta nebuvo man per sunki, nes ir lig tol nevalgiau riebių patiekalų, lašinių, didžkukulių, kepsnių ir pan. Kiek įmanoma, visada stengiausi rinktis sveiką maistą." Mariaus teigimu, savijauta pabaigus laikytis dietos akivaizdžiai pagerėjo. "Įsitikinau, kad tiek maisto, kiek paprastai suvartoja žmogus, iš tiesų jam nereikia. Be to, atsikračiau 5 kilogramų. Sugrįžus prie ankstesnės mitybos jie iš karto nepriaugo", - teigė jaunas vyras. Kadangi ir anksčiau jis stengėsi maitintis sveikai, iš japoniškosios dietos kažko ypatingo neperėmė. "Gal smegenų pusrutuliai pradėjo veikti, mąstyti truputį kitaip", - sakė pašnekovas.

Išbandė valią

Mariaus aplinkoje - ne vienas draugas, laikęsis dietos. Tarp jų - ir 38 metų marijampolietis Rytis, dvi šios vasaros savaites maitinęsis pagal japoniškąją dietą. Kodėl jam to prireikė? "Kaip ir daugeliui - žiūriu, truputį priaugau svorio, o savaime nenukrenta. Drabužiai jau spaudė, o ir į veidrodį pažiūrėjus - ne kas, - juokėsi Rytis. - Buvo įdomu, kad čia ir alkoholio, ir cukraus negalima vartoti. Lig šiol viską sau leisdavau, nieko gyvenime neribojau. Tad pamaniau, kad reikėtų išbandyti valią, pažiūrėti, ar ištempsiu. Be to, juk dvi kitokios mitybos savaitės nėra daug. Laikytis šios dietos sekėsi puikiausiai. Gal tik pirmąsias dienas buvo šiek tiek sunkiau, - juk maisto ne per daugiausia. Paskui viskas įėjo į vėžes. Kadangi ilgai užtrukdavau valgydamas lazdelėmis, tad ir pasisotindavau. Sakyčiau, prisivalgydavau normaliai", - pasakojo Rytis.

Rezultatas - numesti 6 kilogramai, tad į drabužius vyras dabar puikiai telpa. "Gal nustojus laikytis dietos ir grįžo koks kilogramas-pusantro, bet ne daugiau. Tad nematau reikalo kokios nors dietos laikytis ir toliau", - tvirtino pašnekovas.

Ryčio teigimu, eksperimentas jam buvo naudingas. Dabar vyras jau nebevalgo naktimis, dieta lėmė ir kitus mitybos įpročių pokyčius. "Negaliu sakyti, kad dabar visada maitinuosi sveikai, bet kažką pamėgau, o kai ko atsisakiau. Jau labai retai valgau bulvių, duonos gaminių, į maistą mažiau dedu druskos. Cukraus, kurį anksčiau labai mėgau, beveik nebevartoju", - pripažino vyras.

Dietologė Daiva Pipiraitė:

"Mūsų vyrai iš tiesų vis labiau rūpinasi, ką valgo. Jei jau apsisprendžia mesti svorį, paprastai jų motyvacija būna labai stipri. Ir aš žinau pavyzdžių, kad ir vyrai kartais laikosi dietų, bet tai nėra sektinas pavyzdys. Pažangiausi pasaulio medikai jau keliolika metų aiškina, kad dietos, priešingai nei manoma, iš tiesų tik skatina svorio didėjimą, nutukimą, nes jos lėtina medžiagų apykaitą, neformuoja naujų teisingų mitybos įpročių. Ir Lietuvos gydytojai dietologai apie tai kalba labai seniai. Žmonės, kurie ateina pas mus turėdami ilgą dietų laikymosi stažą, paprastai sveria daugiau nei prieš tai, kai pradėjo tai daryti.

Noriu paklausti, ar būtina laikytis japoniškosios dietos, norint atsisakyti riebaus maisto, cukraus ir sumažinti porcijas? Juk ir be jos akivaizdu, kad reikia taip maitintis. Atsisakantieji duonos ir grūdų maisto ilgainiui pradeda vartoti daugiau mėsos, po truputį vėl atsiranda saldumynų poreikis. Bulvės irgi nėra blogas maistas, jei patiekalai iš jų gaminami be riebalų.

Baigus laikytis dietos svoris nebūtinai grįžta iš karto. Šis laikotarpis gali užtrukti iki poros metų. Kilogramai grįžta po to, kai kalorijų suvartojimas kurį laiką viršija jų išeikvojimą. Po dietos laikymosi toks metas visada ateina. Tik laiko klausimas - kada. Todėl prieš susižavint nauja dieta pirmiausia reikėtų pagalvoti, ar ji subalansuota, ar bus gaunama pakankamai visų maistinių medžiagų. Taip pat ar leidžiama valgyti maistą iš visų 5 maisto grupių. Jei ne, ar yra pakaitalas vienai ar kitai grupei. Svarbu pasidomėti, ar dieta neskatina skysčių ir raumenų netekimo, kaip, pavyzdžiui, sumažinto angliavandenių kiekio dieta. Beje, Lietuvoje dauguma savarankiškai liesėjančių laikosi būtent tokios dietos.

Džiaugiuosi, kad vyrai numetė šiek tiek svorio, tačiau cukraus buvo galima atsisakyti ir be dietos. Šis produktas ir gyvuliniai riebalai - bene vieninteliai maisto raciono komponentai, kurių vartojimą iš tiesų būtina mažinti. Visa kita reikia išmokti gaminti ir valgyti. Vyrai, atsisakantys duonos, grūdų produktų ir bulvių, suvartoja mažai energijos ir sotumą teikiančių sudėtinių angliavandenių. Taip skriaudžiamas organizmas. Nors iš pradžių atrodo, kad jaučiamasi labai gerai, vėliau tai atsiliepia darbui, nuotaikai, fiziniam pajėgumui, tad toks racionas nėra tinkamai subalansuotas. Vyrukai pasakoja, kad jų įpročiai pasikeitė. Tačiau, sakyčiau, ne visai į teisingą pusę, o daromos mitybos klaidos ilgainiui lemia svorio didėjimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"