TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Dietologės patarimai prie Velykų stalo

2015 04 04 6:00
Jau paneigti mitai apie kiaušinių pavojų sveikatai. LŽ archyvo nuotrauka

Vilniaus Centro poliklinikos gydytoja dietologė Eugenija Česaitytė pasakojo, kaip reikėtų elgtis prie šventinio Velykų stalo.

Kiaušiniai – neatsiejamas šv. Velykų stalo simbolis, pagal mitybos vertę - tai puikus maisto produktas. Kiaušiniuose gausu baltymų, todėl jie suteikia ilgalaikį sotumo jausmą. Jie nekaloringi, jei valgomi virti ir be majonezo. Kiaušiniuose gausu nepakeičiamų aminorūgščių, vitaminų ir vertingų mineralinių medžiagų, kurios stiprina imunitetą, gerina smegenų ir širdies veiklą. Juose taip pat yra B grupės vitaminų (B1, B2, B6, B12), folinės rūgšties, cholino, biotino, riebaluose tirpių vitaminų – A, D, E, K, seleno, magnio, cinko, kalcio, mangano, kalio ir kitų mikroelementų. Tai mononesočiųjų ir polinesočiųjų (omega-3) riebiųjų rūgščių šaltinis.

Mitas paneigtas

Pasak gydytojos dietologės E. Česaitytės, mitas, kad kiaušiniai pavojingi sveikatai dėl juose esančio cholesterolio, yra paneigtas. Nors kiaušinyje jo yra nemažai (apie 186 mg), tačiau bendrąjį cholesterolio kiekį, randamą kraujyje, lemia ne konkretus maisto produktas, o mūsų mitybos sočiųjų riebalų perteklius. Be to, naujausi tyrimai rodo, jog cholesterolio kiekis kraujyje priklauso ir nuo genetikos, streso bei fizinio aktyvumo. Mūsų organizmui net reikalingas tam tikras cholesterolio kiekis, nes iš jo gaminasi vitaminas D, lytiniai hormonai. Jis taip pat svarbus augimui, todėl reikalingas bręstančiam organizmui.

„Asmenims, sergantiems cukriniu diabetu, turintiems labai didelį cholesterolio kiekį kraujyje, užtenka dviejų kiaušinių per savaitę. Kiti juos gali vartoti kasdien, bet ne daugiau kaip vieną per dieną. Suvalgius per daug kiaušinių, gali sutrikti virškinimas, kaip ir nuo kito maisto, kurio suvartojame per daug. Geriausiai skrandis virškina kiaušinį, kurio ir baltymas, ir trynys yra gerai išvirę“, – tvirtino gydytoja dietologė E. Česaitytė.

Kaip išvengti persivalgymo

Pagrindinė taisyklė nepersivalgyti per šventes ir jaustis gerai, yra saikas. Nors visi tai žino, tačiau ne visada lengva to paisyti. Štai keletas E. Česaitytės patarimų.

* Laikykitės valgymo režimo ir per šventes. Nesėskite prie stalo alkani. Pasistenkite, kad nevalgymo laikotarpis netruktų ilgiau kaip 5 valandas. Kai žmogus alkanas, jis dažniausiai valgo labai greitai ir suvalgo didelį kiekį maisto, o taip skatinamas persivalgymas.

* Valgykite lėtai, ilgai kramtykite maistą. Ilgiau kramtant (vieną kąsnį 20-30 kartų) maistas geriau suvirškinamas, sotumas pajuntamas po 20 minučių nuo valgymo pradžios.

* Tarp skirtingų patiekalų valgymo pabandykite padaryti 20 minučių pertrauką.

* Valgykite iš mažesnių lėkščių.

* Ruošdami maistą stenkitės naudoti kuo mažiau riebalų. Vietoj riebios raudonos mėsos rinkitės paukštieną, (pavyzdžiui, kalakutieną), žuvų patiekalus. Riebus maistas lėtina virškinimą, maistas ilgiau išbūna skrandyje.

* Daug skaidulų turintis maistas ilgiau suteikia sotumo jausmą, todėl valgykite kuo daugiau daržovių.

*Ruošdami patiekalus vietoj druskos naudokite prieskonius: kalendrą, imbierą, krapus, kmynus, cinamoną, pipirmėtę.

*Salotas, padažus pagardinkite prieskoninėmis žolelėmis, citrinos sultimis ir aliejumi, jogurtine grietine, o ne riebia grietine ar majonezu.

* Ant šventinio stalo nepamirškite padėti šviežių vaisių.

* Nepiktnaudžiaukite šokoladu, saldumynais.

* Jei maistas virškinamas sunkiai, gerkite žolelių (kmynų, pankolių, raudonėlių, ramunėlių ir kt.) arbatą, kuri gerina virškinimą.

* Gerkite vandenį arba patys pasigaminkite gėrimų iš natūralių sulčių. Kiek įmanoma mažiau vartokite alkoholio ir saldžių gazuotų gėrimų, nes jie labai kaloringi.

* Nerekomenduojama valgant žiūrėti televizorių. Nesėdėkite prie šventinio stalo pernelyg ilgai. Išeikite pasivaikščioti į lauką arba pažaisti stalo žaidimų. Bendraukite su jums artimais žmonėmis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"