TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Du žingsniai, kaip pradėti ir nenustoti sportuoti

2016 02 23 10:00
pixabay.com nuotrauka

Vasario mėnesio antroje pusėje sportuoti nustoja 80 % asmenų, kurie sausio mėnesį įsigijo sporto klubo abonementą, rodo amerikiečių tyrimai.

Motyvacija sportuoti yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl ir Lietuvoje daugiau nei pusė šalies gyventojų nesportuoja ar nesimankština reguliariai. Didžiąją gyvenimo dalį nesportavusi, o per paskutinius 5 metus savo gyvenimo be sporto neįsivaizduojanti Aistė Šeibokaitė pasakoja, kad pakanka dviejų paprastų žingsnių, kurie padės pradėti sportuoti ir „užsikrėsti sporto virusu“ ilgam.

Mažais žingsneliais

Į laipiojimo uolomis treniruotes prieš 5 metus atėjusi Aistė, knygos „Balansas: Skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“ idėjos autorė, niekada iki tol nesportavo, bet netrukus nebegalėjo įsivaizduoti savo gyvenimo be treniruočių. „Pradžia buvo be galo sunki. Ėjau tuomet, kai buvo liūdna, nelabai įsivaizdavau, kuo užsiimti laisvalaikiu. Man labai pasisekė, kad pataikiau į sporto šaką, kuri sužavėjo nuo pirmos minutės. Nors tuo metu pirštai nelaikė ant dirbtinių kybių, o kojos pynėsi, savyje atradau iššūkį, kurį būtinai reikėjo įveikti – norėjau tapti stipria laipiotoja uolomis“, – savo įspūdžius pasakoja Aistė.

Netrukus po laipiojimo uolomis atradimo Aistė treniruočių salėje praleisdavo bent po 8 valandas per savaitę: „Pradėjusi jausti progresą, ėmiau daryti dvigubas treniruotes. Bet gana greitai ėmė „pulti“ traumos, skausmai ir nepasitenkinimo jausmas. Pristabdžiau arklius ir tuomet supratau, kad jei niekada anksčiau nesportavau, dabar turiu į tai pažvelgti lyg į visai naują įgūdį – lyg vaikščioti mokytis. To neišmokstame greitai net tuomet, kai esame imliausiame savo amžiuje, o būdami suaugę dar labiau turime mažinti žingsnelius, kad judėdami jau nuo pradžių jaustume malonumą, o ne traumas ir nenorą grįžti į sporto salę.“

Nesitikėti iš savęs tobulų judesių, leisti klysti, judėti labai lėtai progreso link ir negalėti padaryti vieno ar kito pratimo, kurį demonstruoja metų metus besitreniruojantys – tokios taisyklės padėjo Aistei išlaikyti motyvaciją kiekvieną savaitę treniruotėse apsilankyti bent du tris kartus.

Sportą rinktis reikia pagal charakterį

Jauna mergina teigia, kad pasiryžus sportuoti pirmiausia reikėtų pagalvoti apie tai, koks judėjimo tipas yra priimtiniausias pagal žmogaus charakterį: gal patinka darbuotis uždaroje patalpoje, o galbūt norisi būti daugiau gamtoje, ar norisi sportuoti vienam, ar su komanda, sporto metu kuo mažiau galvoti ir leisti kūnui judėti natūraliai, ar spręsti problemas ir kurti strategijas. „Gyvenime mane labiausiai motyvuoja problemos – aš būtinai turiu jas visas išspręsti, kartais net tuomet, kai problemos ne mano. Todėl man labai tiko laipiojimas uolomis, o kiek vėliau ir „pilates“ mankšta, mat šie sportai reikalauja susikaupimo, įsiklausimo į savo kūną ir „problemų“ sprendimo“, – aiškino knygos „Balansas“ autorė.

Kad neatsibostų treniruotės, Aistė taip pat maišo sporto šakas – laipiojimą uolomis jai puikiai pakeičia panašios filosofijos „pilates“ mankštos, o norėdama „prasipūsti“ galvą mergina sėda ant dviračio, eina į žygius pėsčiomis ar užsiima bėgimu. „Labai gera atrasti bent kelias sporto šakas, kurias gali keisti, kai viena iš jų atsibosta ar tiesiog nėra galimybės ja užsiimti. Ne kartą keliaudama iki uolų ilgesnį atstumą supratau, kad dievinu ėjimą – kadangi Lietuvoje kalnų nėra, laipiojimą gamtoje pakeičiau ilgais žygiais. Tiesiog svarbu save išbandyti įvairiuose sportuose ir atidžiai stebėti, kokia veikla labiausiai džiugina – minties apie vieną ar kitą sporto rūšį nereikėtų atmesti dar nepabandžius to sporto. Mane pačią gąsdina svorių kilnojimas, tačiau jam nesakau ne – galbūt tai mano būsima sporto aistra?“ – drąsiai išbandyti save rekomenduoja uolomis laipiojanti Aistė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"