TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Geriausi būdai, kaip įveikti nemigą

2013 04 05 15:21

Šiuolaikiniame pasaulyje nemiga – įprastas reiškinys. JAV ekspertai sudarė efektyviausių būdų, kovojant su šiuo sutrikimu, rekomendacijas.

Jeigu jums sunku užmigti, netempkite ant savęs antklodės, tikėdamiesi tapti mieguistu, – sako Nitunas Verma, indų kilmės miego specialistas ir Vašingtono miego sutrikimų centro (the Washington Township Center for Sleep Disorders), įsikūrusio Fremonte, Kalifornijoje, direktorius.

„Neturėtumėte gulėti lovoje, raukyti antakius, bandydami priversti save užsnūsti. Tai gali turėti nemalonių pasekmių. Vietoj to atsikelkite ir užsiimkite dominančia, bet  gan nuobodžia veikla. Pavyzdžiui, perkaitykite keletą mėgstamos knygos skyrių. Po to sugrįžkite į lovą ir užmigsite kur kas sėkmingiau“, – aiškino N.Verma. 

Alkoholio kokteilis ar vyno taurė prieš miegą gali atrodyti idealiu būdu užsnūsti, tačiau iš tiesų tai nėra išeitis. Nors ir pasijusite mieguistas ir net sugebėsite užsnūsti, alkoholio poveikiui pasibaigus greičiausiai prabusite keletą kartų per naktį. Todėl pageidautina nevartoti alkoholio likus keletui valandų iki meto, kai eisite miegoti. 

Be to, nepiktaudžiaukite naršymu internete. Šviesa, sklindanti nuo kompiuterio, palaiko budrumo būseną, tuo metu jums reikia atsipalaiduoti prieš miegą. Kad to pasiektumėte, stenkitės išjungti šviesą namuose arba maksimaliai sumažinti jos ryškumą likus trims valandoms iki ėjimo miegoti.

Savaime aišku, reikia vengti kofeino, – juk jis veikia organizmą net keletą valandų po jo vartojimo. Faktiškai tik po 6 valandų iš organizmo pasišalina pusė kofeino, gauto išgėrus arbatos puodelį. Patariama apriboti gėrimų su kofeinu kiekį (derėtų išgerti ne daugiau kaip tris puodelius po 226 g) ir nustoti juos vartoti gėrimus likus gerokai laiko iki einant miegoti.

Ekspertai taip pat rekomenduoja vengti fizinio krūvio vėlai vakare. Fiziniai pratimai likus 2 valandoms iki miego gali pakenkti, nes kūno temperatūra pakils aukščiau normos. Užsiėmimus ant bėgimo takelio ar pratimus su svarmenimis reikėtų perkelti į ankstesnį metą.  

Ir, pagaliau, nedirbkite lovoje. Žinoma, labai patogu apmokėti sąskaitas ar atsakyti į  elektroniniu paštu gautą laišką jaukiai gulint lovoje. Tačiau dėl šio nekalto poelgio jūsų lova pavirs nedideliu biuru, o to reikėtų vengti. Atsiminkite – jūsų lova skirta išimtinai miegui.

Parengta pagal užsienio spaudą

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"