TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Geriausi pratimai kraujospūdžiui mažinti

2015 09 26 6:00
Dažniau atsistodami taip pat galime sumažinti aukštą kraujospūdį. medicalnewstoday.com nuotrauka

Ėjimas pėsčiomis, važiavimas dviračiu ar kitokia fizinė veikla, ypač paskirstyta per visą dieną, gali padėti, kaip rašo "The New York Times", kontroliuoti aukštą kraujo spaudimą.

„Net stovėjimas gali padėti“, - sakė Glenas Gaesseris, Arizonos valstijos universiteto Sveikos gyvensenos tyrimų centro direktorius, fizinio aktyvumo ir hipertenzijos ekspertas.

Fizinė veikla mažina kraujo spaudimą, nes sumažina kraujagyslių standumą, todėl kraujas teka laisviau. Šis poveikis pasireiškia mankštinantis ir tuoj po fizinės veiklos, todėl ir nauda kraujospūdžiui tada ryškiausia.

Taigi geriausias būdas kovoti su hipertenzija - paskirstyti trumpesnes treniruotes per visą dieną. Kaip parodė dr. G. Gaesserio 2012 metais atliktas tyrimas, žingsniuojant pėsčiomis tris kartus po 10 minučių per dieną kur kas veiksmingiau užkertamas kelias staigiam kraujospūdžio padidėjimui nei vienu 30 minučių pasivaikščiojimu.

Jei net 10 minučių ėjimas pėsčiomis baugina, pabandykite dažniau atsistoti. Šiemet rugpjūtį paskelbtas kitas tyrimas, vadovaujamas dr. G. Gaesserio. Savanorių, turinčių antsvorio ir kraujospūdžio problemų, buvo paprašyta sėdėti visą aštuonių valandų darbo dieną, o jų kraujo spaudimas buvo stebimas. Kaip ir tikėtasi, duomenys nedžiugino. Tačiau kai kitą darbo dieną savanoriai bent 10 minučių kas valandą pastovėdavo, jų kraujospūdis pagerėjo. Duomenys buvo net geresni nei tomis darbo dienomis, kai savanoriai mažiausiai 10 minučių per valandą žingsniuodavo bėgimo takeliu ar mindavo dviratį treniruoklį.

„Pratimų intensyvumas neatrodo reikšmingas kontroliuojant kraujospūdį, - sakė dr. G. Gaesseris. - Svarbu - judėti. Eikite pasivaikščioti keletą kartų per dieną arba tiesiog dažniau atsistokite.“

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"