TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Gerti daugiau vandens naudinga

2016 03 19 6:00
Paprastas vanduo iš čiaupo gali padėti sumažinti ir suvartojamų kalorijų, ir sočiųjų riebalų, cukraus, druskos bei cholesterolio kiekį. healthytricksnews.com nuotrauka

Tiems, kurie nori kontroliuoti savo kūno svorį ar mažiau vartoti cukraus, druskos ir sočiųjų riebalų, vanduo iš čiaupo galėtų būti būtent tai, ką paskirtų gydytojas.

Kaip rašo „Science Daily“, per naujausią tyrimą JAV buvo išnagrinėti daugiau kaip 18 300 suaugusių gyventojų mitybos įpročiai ir nustatyta, kad tie, kurie išgerdavo daugiau paprasto vandens iš čiaupo, geriamojo fontano ar butelio, 1 proc. sumažino paros kalorijų, taip pat sočiųjų riebalų, cukraus, druskos ir cholesterolio kiekį.

Ilinojaus universiteto kineziologijos ir visuomenės sveikatos profesorius Ruopengas Anas straipsnyje, paskelbtame leidinyje „Journal of Human Nutrition and Dietetics“, teigia, jog žmonės, išgerdavę per dieną vienu, dviem ar trimis puodeliais daugiau vandens, kasdien sumažindavo nuo 68 iki 205 kalorijų, taip pat 78–235 miligramais mažiau suvartodavo druskos, 5–18 gramų mažiau – cukraus ir 7–21 miligramu – į organizmą patenkančio cholesterolio.

„Išgeriamo paprasto vandens poveikis mitybai buvo panašus, nepriklausomai nuo tiriamojo etninės kilmės, išsilavinimo ir pajamų lygio ar kūno svorio, – sako prof. R. Anas. – Kaip rodo gauti duomenys, to gali pakakti, kad būtų sukurtos ir įgyvendintos universalios mitybos įpročių keitimo bei švietimo kampanijos, skatinančios gerti paprastą vandenį, keisti juo gėrimus, turinčius kalorijų, per daug negalvojant apie strategijos pritaikymą įvairių grupių gyventojams.“

Mokslininkai išnagrinėjo Nacionalinio sveikatos statistikos centro 2005–2012 metais atlikto keturių bangų nacionalinio sveikatos ir mitybos tyrimo duomenis. Tiriamųjų paprašyta prisiminti viską, ką jie valgė ar gėrė per dvi dienas, tarp kurių buvo praėję nuo trijų iki 10 dienų.

Apskaičiuotas kiekvieno asmens per dieną išgerto paprasto vandens kiekis ir kiek procentų jis sudarė kartu su maistu bei kitais gėrimais suvartoto vandens. Pavyzdžiui, nesaldinta juodoji, žolelių arbata ir kava nebuvo skaičiuojami kaip paprasto vandens šaltiniai, bet vandens kiekis juose įtrauktas į žmonių su maistu suvartoto vandens skaičiavimus.

Tyrimo dalyviai kasdien išgerdavo apie 4,2 puodelio paprasto vandens – tai sudarė šiek tiek daugiau kaip 30 proc. viso su maistu ir kitais skysčiais išgerto vandens. Per dieną buvo suvartojama vidutiniškai 2157 kalorijos, tarp jų 125 – iš saldintų gėrimų, 432 – iš savo nuožiūra pasirinktų maisto produktų, pavyzdžiui, desertų, pyragaičių ir užkandžių, kurie suteikia įvairovės, bet nėra būtini sveikai mitybai.

Nedidelis, tačiau statistiškai reikšmingas 1 proc. daugiau kasdien išgerto paprasto vandens kiekis susijęs ir su kalorijų mažėjimu, ir su šiek tiek mažesniu saldintų gėrimų bei savo nuožiūra pasirenkamų maisto produktų vartojimu. Dėl to organizmas gauna mažiau riebalų, cukraus, druskos ir cholesterolio.

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"