TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Grūdinimosi malonumų pradžia - pavasarį

2013 04 06 6:04
LŽ archyvo nuotrauka/Atšilus orams basomis galima pasivaikščioti ir po žolę, ir po balas.

Nors orai prasti, pavasaris - puikus metas pradėti grūdintis, stiprinti imuninę sistemą, didinti atsparumą užkrečiamosioms ligoms, ruošti organizmą temperatūros pokyčiams.

Mokslininkų teigimu, užkrečiamosiomis ligomis dažniau serga išlepę, retai lauke būnantys asmenys. Vilniaus visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vyriausiasis specialistas Tomas Žygelis primena, kad grūdinimasis padeda organizmui prisitaikyti prie išorinių sąlygų, didina atsparumą nepalankiems aplinkos veiksniams. Užsigrūdinusio žmogaus medžiagų ir energijos apykaita yra aktyvesnė, odos temperatūra kiek aukštesnė, todėl ir stipriai šąlant tokio asmens šilumos pusiausvyra nesutrinka, kūno temperatūra nekrinta ir jis neperšąla.

Tačiau grūdinimas bus sėkmingas tik tada, kai bus paisoma tam tikrų principų. Norint pradėti grūdintis, reikia psichologiškai nusiteikti, pasitikėti savimi. Be to, būtina laikytis laipsniškumo principo, t. y. ilginti poveikio trukmę ir sieti ją su malonumu.

Grūdinimasis vandeniu

Yra išties nemažai grūdinimosi vandeniu būdų: tai apsitrynimai drėgnu rankšluosčiu, apsipylimai vėsiu vandeniu, dušas, maudymasis, vaikščiojimas basomis per balas, rasą, sniegą, vonios (pasineriant, gulint, sėdint). Vanduo gali būti įvairiausios temperatūros arba kaskart šaltas keičiamas karštu.

Grūdinamasi laipsniškai. Patartina pradėti nuo kūnui malonios vandens temperatūros (25-30 laipsnių C) ir pratintis prie šalto vandens (10-15 laipsnių C). Iš pradžių dera grūdintis trumpesnį laiką, vėliau - nuosekliai jį ilginti. Upėje, ežere ar jūroje užsigrūdinę asmenys gali maudytis, kai vandens temperatūra siekia iki 10-12 laipsnių C. Žiemą ar ankstyvą pavasarį maudytis atviruose vandens baseinuose nepatartina ir leidžiama tik ypatingais atvejais, pasitarus su gydytoju.

Grūdinimasis oru

Kasdieniniai pasivaikščiojimai, žaidimai gryname ore, išvykos į gamtą, turistiniai žygiai stiprina ir grūdina organizmą. Miegant prie atviros orlaidės, mankštinantis gerai išvėdintoje patalpoje, vilkint lengvą sportinę aprangą, žmogaus audiniai ir organai geriau aprūpinami deguonimi. Oro vonias rekomenduojama pradėti kas dieną po keletą minučių būnant nusirengus. Vėliau procedūros laikas ilginamas, o aplinkos temperatūra mažinama.

Grūdinimasis saule

Vasarą galima grūdintis saulės voniomis. Prieš procedūrą reikėtų pabūti pavėsyje, o per ją galvą pridengti šviesia kepuraite ar skarele. Iš pradžių patariama pasikaitinti 10 minučių. Vėliau šį laiką kasdien ilginti, tačiau daugiau kaip valandą būti saulėkaitoje nerekomenduojama. Be to, kai kuriems žmonėms saulės spindulių poveikis sukelia stiprią odos reakciją: paraudimą, niežėjimą, net skausmą.

Svarbu nepersistengti

"Procedūras reikia rinkitės atsargiai. Ypač to neturėtų pamiršti vyresnio amžiaus žmonės. Bėgant metams, organizmui sunkiau adaptuotis po šalčio procedūrų, reikia daugiau laiko grįžti į įprastą ritmą. Vyresnio amžiaus žmonėms rekomenduojamos oro vonios, mankšta lauke ir kūno trynimas drėgnu rankšluosčiu, kojų ar rankų apsipylimas vėsiu, bet ne lediniu vandeniu", - pataria T.Žygelis.

Anot specialisto, susirgus grūdinimąsi reikia atidėti. Grūdintis negalima, jei perši gerklę, užgulusi nosis, kamuoja sloga ar skauda galvą. Dažnai sergantiems, fiziškai silpniems žmonėms grūdintis reikia labai atsargiai ir tik pasikonsultavus su gydytoju. Dar vienas patarimas - nepersistengti. Kuo šaltesnis oras ir vanduo, tuo trumpesnė turi būti procedūra.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"