TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Imuniteto ląstelių fabrikėlis

2011 02 01 0:00
Per daug kavos silpnina imunitetą, o arbata su medum - jį stiprina.
Alinos Ožič nuotrauka

Jei norime, kad iš kojų neišverstų siaučiantis gripas ar kitos ligos, privalome rūpintis imunitetu. Būdų tai padaryti yra kuo įvairiausių.

Imunitetu vadinamas žmogaus organizmo gebėjimas apsisaugoti nuo visko, kas jam nepriimtina. Vienos imuninės ląstelės pačios praryja mikrobus, kitos gamina antikūnus, naikinančius priešiškas ląsteles. "Nors mus sauganti kariuomenė nuolat atsinaujina, turime ir patys jai padėti", - įsitikinusi Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistė Rūta Babravičienė.

Stiprinantis meniu

Pirmiausia ji pataria susirūpinti mityba ir valgiaraščiu. Organizmas turi gauti visų reikalingų medžiagų. Reikia vengti beverčio, greito maisto. Mitybos pagrindą turėtų sudaryti natūralūs produktai, didinantys organizmo atsparumą. Todėl patariama rinktis maisto produktus, kuriuose gausu A, C, E, D ir B grupės vitaminų, mineralinių medžiagų, mikroelementų, cinko, seleno, geležies.

Vitamino C - pagrindinio imuninės sistemos stiprintojo yra citrinose, erškėtuogėse, juoduosiuose serbentuose, šaltalankio uogose, svarainiuose, spanguolėse, kiviuose, paprikose.

Vitamino E gausu migdoluose, saulėgrąžų sėklose ir aliejuje, grūduose, kiaušinio trynyje, grikių kruopose, kviečių gemaluose, avokadose.

Vitamino A - morkose, brokoliuose, svieste, kepenyse, žuvų taukuose.

B grupės vitaminų - rupių miltų produktuose, mielėse, kopūstuose.

Cinko - mėsoje, sūryje, kruopose, riešutuose, grūdiniuose produktuose, mėsoje, kiaušiniuose.

Seleno - jūros gėrybėse, saulėgrąžų ir moliūgų sėklose, žuvyje.

Geležies - mėsoje, kepenyse, petražolėse.

R.Babravičienė rekomenduoja kasdien suvalgyti 1-2 šaukštelius medaus. Jame yra įvairių mikroelementų, šis produktas turi ir antibiotikams būdingų savybių. Siūloma nepamiršti svogūnų bei česnakų (po 1-2 skilteles kasdien), nes jie stiprina organizmo apsaugą, naikina bakterijas. Taip pat valgyti riebiųjų žuvų, turinčių nesočiųjų riebalų rūgščių. Pravers rauginto pieno produktai, kuriuose yra gerųjų bakterijų, palaikančių sveiką žarnyno mikroflorą bei gerųjų ir blogųjų bakterijų balansą, skatinančių vitaminų pasisavinimą. Reikėtų gerti pakankamai skysčių. Šaltuoju metu geriausiai tinka šilta arbata.

Džiaugsmo paieškos

Svarbu rasti laiko poilsiui, - stresai, ilgalaikė psichinė įtampa silpnina imunitetą. Verta nusiteikti pozityviai, sutelkti dėmesį į sėkmes, o ne pralaimėjimus.

"Bendraukite su žmonėmis, trykštančiais energija, turinčiais humoro jausmą. Pasižiūrėkite kino komediją, pasiklausykite energingos, linksmos muzikos ar kuo kitu pamaloninkite save. Rinkitės linksmas spalvas: spalvoti drabužiai ar aksesuarai suteiks daugiau džiaugsmo. Visa tai kartu skatins imuninių ląstelių susidarymą", - pataria R.Babravičienė.

Taip pat svarbu daugiau judėti, vaikščioti pėstute, aktyviai leisti laisvalaikį. Mokslo įrodyta, kad sportuojantys žmonės yra atsparesni ligoms, rečiau peršąla. Gryname ore praleistas laikas ar fiziniai pratimai grūdina organizmą, teigiamai veikia kaulų, raumenų ir nervų sistemas. Sportas yra geras būdas atsikratyti streso.

"Pasiryžkite ir pradėkite reguliariai sportuoti bent 3 kartus per savaitę: plaukiokite, treniruokitės sporto salėje ar darykite mankštą prie atviro lango. Nepamirškite, kad net kasdienis energingas ėjimas, pavyzdžiui, į darbą, turės teigiamos įtakos organizmui ir sustiprins imunines organizmo funkcijas", - primena Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistė.

Šalin žalingus įpročius

Ne mažiau svarbus ir reguliarus miegas, kuris padeda atgauti jėgas, skatina nervų ir imuninės sistemos veiklą. Kad pailsėtumėte, būtina miegoti apie 8 valandas. Nežiūrėkite televizoriaus iki išnaktų, nedirbkite, jei sunku užmigti, prieš miegą negerkite gėrimų su kofeinu, nepersivalgykite. Geriau išeikite pasivaikščioti, kambarį tuo metu palikite vėdintis.

Cigaretės, alkoholis, didelis kiekis kavos naikina vitaminus ir mikroelementus, stiprūs alkoholiniai gėrimai žudo imunines ląsteles. Tabako dūmai kvėpavimo takuose trukdo epiteliui atlikti natūralią gynybinę funkciją. Visa tai silpnina imunitetą, tad reikia stengtis atsisakyti šių žalingų įpročių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"