TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Ištieskime nugaras

2009 03 10 0:00
Taisyklingai sėdint pėdos turi liesti grindis, tiesi nugara - tinkamo dizaino kėdės atkaltę.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Daugelis sėdimą darbą dirbančių žmonių vargsta dėl nugaros skausmų, kuriuos sukelia netaisyklinga sėdėsena. Tačiau padėti sau tikrai įmanoma.

Skausmai dažniausiai atsiranda juosmens srityje, nes "apvalia" nugara žmonės praleidžia daug valandų per dieną. Darbe, namuose, automobilyje esančios kėdės dažnai netinkamos taisyklingai sėdėsenai, nes retai turi nugarai pritaikytą atramą. Kėdė turėtų būti tokia, kad natūralūs stuburo linkiai išliktų ir atsirėmus. Kėdės sėdynė - tokio aukščio, kad pėdos liestų grindis, o šlaunys būtų horizontalioje padėtyje. Bet jei nesilaikysime taisyklingos sėdėsenos, net ir geriausios kėdės nepadės išvengti nugaros skausmų.

Sėdėti rekomenduojama taip, kad pilvas lengvai liestų stalą - tai padės išlaikyti natūralią nugaros padėtį dirbant. Ant stalo padėtos rankos per pečių sąnarius neturi būti pakeltos ar per daug nuleistos. Norint išmokti taisyklingai sėdėti, pirmiausia reikia atsisėsti maksimaliai ištempta nugara, o tada šiek tiek atsipalaiduoti. Tokią padėtį reikia išlaikyti ir atsirėmus. Jei kėdė neturi tinkamo atlošo, galima naudoti specialų ritinėlį, kuris pritvirtinamas prie atkaltės liemens aukštyje. Šis ritinėlis turi būti ne didesnio kaip 10-13 centimetrų skersmens ir tokio tvirtumo, kad suspaudus jį skersmuo sumažėtų ne daugiau kaip iki 4 centimetrų. Jei neturite ar negalite gauti tokio ritinėlio, pabandykite pasidaryti jį patys. Tam reikia paimti paprastą diržą, apvynioti jį nedideliu rankšluosčiu, kraštus susegti sagutėmis ar sutvirtinti siūlais, kad neišsivyniotų. Ritinėlis uždedamas ant liemens nugaros pusėje. Laikysenai taisyti pagalvė netinka, nes ji nespaudžia reikiamos vietos, nors kai kada ir ši išeitis gali padėti. Ortopedijos prekių parduotuvėse yra specialių laikysenai koreguoti skirtų atlošų, pritaisomų ant kėdės, ir po užpakaliu dedamų nuožulnių sėdynių.

Svarbu žinoti, kad pradėję keisti laikyseną, galite pajusti naujų nugaros skausmų. Tačiau tai natūralu, nes mechaniškai tempiami kiti raiščiai, spaudžiama kita tarpslankstelinio disko pusė, nei buvo įprasta anksčiau. Be to, šie nemalonūs pojūčiai liaujasi per keletą dienų.

Norint išvengti nugaros skausmų, dirbantiems sėdimą darbą žmonėms taip pat svarbu nuolat daryti judėjimo pertraukėles. Per jas patariama atsistoti, 4-5 kartus atsilenkti atgal, keletą minučių pavaikščioti.

Parengė Rūta RUDAKYTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"