TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Jodas ir skydliaukė

2014 06 07 6:00
Daugiausia jod - jūros kopūstuose. bestvegetables.net nuotrauka

Jodo trūkumas - plačiausiai paplitusi ir lengviausiai pašalinama priežastis, dėl kurios gali kilti įvairių sveikatos sutrikimų.

Organizme jodas kaupiasi skydliaukėje. Normali žmogaus skydliaukė, sverianti 15-20 g, kaupia iki 20-30 mikrogramų jodo. Jodas dalyvauja skydliaukės hormonų, veikiančių medžiagų apykaitą, sintezėje, todėl šios medžiagos trūkumas yra dažniausia skydliaukės struktūrinių pakitimų priežastis.

Skydliaukę neigiamai veikia tiek jodo stoka, tiek jo perteklius. Jodo trūkumas ypač kenkia naujagimių smegenims. Tai net gali sukelti fizinę ar protinę negalią.

Jodas yra vienas iš 15 žmogui būtinų mikroelementų. 11-12 mėnesių kūdikiams per parą reikia gauti 50 mikrogramų jodo, 1-6 metų vaikams - 90 mikrogramų. Vaikams nuo 7 iki 10 metų per parą reikia gauti 100-120 mikrogramų jodo, o paaugliams ir suaugusiesiems šio svarbaus mikroelemento reikia 150-200 mikrogramų.

Jodas į organizmą patenka su maisto produktais (iki 94 proc.), geriamuoju vandeniu (iki 4 proc.), įkvepiamu oru (iki 2 proc.). Taigi svarbiausia jodo trūkumo priežastis – jo stoka maisto produktuose.

Jodo kiekį augalinės bei gyvulinės kilmės maiste lemia geologiniai veiksniai, tokie kaip jodo atsargų sankaupos dirvožemyje, požeminiuose vandenyse. Daugiausia mikroelementų turi juodžemis. Mikroelementų labiausiai trūksta iš smėlio susiformavusiuose jaurinių dirvožemių landšaftuose (Valkininkų, Varėnos, Druskininkų masyvai). Gėlame Lietuvos požeminiame vandenyje jodo beveik nėra.

Kad gautume daugiau natūralaus jodo, reikėtų vartoti jūrų produktų: žuvų, moliuskų, vėžiagyvių, žuvų taukų, taip pat daržovių (česnakai, svogūnai, prieskoninės lapinės daržovės) bei kiaušinių, mėsos, pieno produktų.

Daugiausia jodo yra jūros kopūstuose (50-70 tūkst. mikrogramų 100 g produktų).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"