TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Ką reikia žinoti apie organizmo valymą?

2013 05 22 10:54
Reuters/Scanpix nuotrauka

Turėti gražius ir sveikus kūnus norime visi. Dauguma esame girdėję, kad organizmo išsivalymas, kuomet jį palieka žalingos cheminės medžiagos – būtinas žingsnis to siekiant.

„Lietuviai dažnai tiki, kad galima atrasti stebuklingą dietą ar tiesiog pabadauti keletą dienų, ir tuomet organizmas išsivalys savaime ir bus galima grįžti prie įprasto gyvenimo režimo. Taip nėra. Trumpalaikio efekto taip pasiekti galima, bet visaverčiui organizmo išsivalymui reikalinga subalansuota mityba, sveikas gyvenimas, fizinis aktyvumas, pastovaus režimo laikymasis. Laikantis šių taisyklių, organizmas ne tik išsivalys ir žmogus pasijus geriau, bet jo dėl organizme susikaupusių kenksmingų medžiagų kylančios problemos nebekamuos ir ateityje“ , - sako dietologė Aušra Jauniškytė.

Nors badavimas dar neseniai buvo pateikiamas kaip geriausias organizmo valymo būdas, dabar mokslininkai į badavimą jau pataria žiūrėti atsargiai: pasak jų, maisto atsisakymas kaip tik skatina kai kurių žalingų medžiagų susidarymą organizme. Be to, nors badaujant dalis kenksmingų medžiagų išsivalo, badavimo metu kepenys ir inkstai apkraunami jiems per dideliais krūviais ir tai šiems organams gali pakenkti.

Vietoje badavimo norint valyti organizmą dabar siūloma laikantis specialios tam skirtos dietos: valgyti kuo daugiau daržovių ir vaisių, taip pat grūdų produktų, gerti tik natūralų arba mineralinį vandenį, atsisakyti mėsos ir pieno produktų. Savaitę ar dvi pasilaikius tokios dietos, greitai pajusite, kad organizmas išsivalys, imsite jaustis geriau. Tačiau ir baigus laikytis dietos svarbu toliau nepamiršti apie subalansuotą mitybą – stengtis valgyti kuo daugiau vaisių ir daržovių, taip pat kasdien stengtis valgyti pusryčius, pietus ir vakarienę maždaug tuo pačiu metu. Mėsos arba pieno produktų atsisakyti nereikia, tačiau svarbu, kad jie netaptų pagrindine raciono dalimi.

„Yra ir dar viena svarbi taisyklė: galvokite, kokį maistą pasirenkate užkandžiams. Net jei per pusryčius, pietus ir vakarienę maitinatės tinkamai ir kasdien valgote tuo pačiu metu, nesveiki užkandžiai, tokie kaip traškučiai ar žemės riešutai, jei jų valgysite daug, sugriaus visus jūsų pasiekimus. Jei, tarkime, namie sėdėdami prie kompiuterio negalite neužkandžiauti, siūlau visada šalia turėti pintinę obuolių ir kaskart, kai norėsite užkąsti, suvalgyti obuolį. Laikykitės principo: nori užkąsti? Suvalgyk obuolį. Nenori obuolio? Reiškia, nenori užkąsti“, - pataria A. Jauniškytė.

Greta tinkamo maitinimosi dietologė siūlo nepamiršti ir apie natūralaus bikarbonatinio mineralinio vandens svarbą organizmui. Pasak jos, specialistai sutaria, kad bikarbonatinis mineralinis vanduo yra būtina subalansuotos mitybos dalis.

„Daugelis organizme kas akimirką vykstančių cheminių reakcijų vyksta vandenyje, todėl itin svarbu gerti pakankamai skysčių. Būtent bikarbonačiame mineralinyje vandenyje esantys jonai taiso organizmo rūgščių-šarmų pusiausvyrą ir taip padeda apsisaugoti nuo lėtinių ligų. Be to, bikarbonatinis mineralinis vanduo padeda inkstams ir kepenims pašalinti kenksmingas medžiagas“ , - pažymi A. Jauniškytė.

Vieni iš geriausiai žinomų bikarbonatinių vandenų pasaulyje yra šie: „Borjomi“ (Gruzija, 3880 mg bikarbonatų litre), „Appolinaris“ (Vokietija, 1800 mg bikarbonatų litre), „Campilho“ (Portugalija, 1479 mg bikarbonatų litre). Baltijos šalyse plačiausiai yra paplitęs gruzinų natūralus mineralinis vanduo „Borjomi“.

Subalansuotam gyvenimo būdui svarbu ne tik maistas ir vanduo, bet ir fizinis aktyvumas. Nesportuojant kepenimis sunkiau pašalinti nereikalingas medžiagas iš organizmo.. Specialistai pažymi, kad sportuoti svarbu nuolat ir po truputį – geriau ne kartą per savaitę prisiversti nubėgti keletą kilometrų ir po to kelias dienas skųstis skaudančiomis kojomis, bet kasdien bent penkias ar dešimt minučių skirti pratimams ir mankštai. Joga, tempimo pratimai, atsilenkimai – tinka viskas, tik svarbu nepervargti. Taip pat reikia vengti streso. Jei jaučiate, kad nespėjate atlikti visų savo darbų ir išsimiegoti, geriau atsisakykite alaus bokalo ar vyno taurės su draugais ar draugėm. Verčiau pasirinkite ramų, neįtemptą poilsį namie arba gamtoje.

Specialistai taip pat pabrėžia miego režimo svarbą - kada Jūs einate miegoti ir kiek miegate. Svarbu, kiek įmanoma, kiekvieną vakarą stengtis eiti miegoti tuo pačiu metu. Be to, svarbu kasnakt miegoti bent po 7-8 valandas. Pervargęs organizmas sunkiau šalina chemines medžiagas, ir jos palengva kaupiasi, o pakankamas miegas skatina natūralų valymąsi. Nedarykite dažnos klaidos manydami, kad jei savaitgalį miegosite po 10-12 valandų, tai atpirks trūkstamą darbo savaitės metu miegą: organizmas neturi valandų limito, kurį turi išmiegoti per savaitę. Jam svarbu būti išsimiegojusiam kasdien.

Kalbant apie alkoholio vartojimą, kaip ir kitais atvejais, svarbu laikytis balanso. Siekiant sėkmingai išvalyti organizmą, nebūtina tapti visišku abstinentu. Žinoma, tai nepakenks, tačiau jei jūs mesite vartoti alkoholį tik su mintimi, kad kai organizmas išsivalys, vėl grįšite prie savo režimo, tai ilgalaikėje perspektyvoje nepadės. Verčiau stenkitės vartoti alkoholį saikingai, ir kuo rečiau vartokite jį dideliais kiekiais. Susimąstykite ir apie tai, kad alkoholis, net jei vartojamas saikingai ir netrukdo organizmo valymui, neretai skatina jau aukščiau išvardintus organizmo valymosi priešus: nesveikų užkandžių valgymą, nenorą sportuoti, nepakankamą išsimiegojimą.

A. Jauniškytė pažymi, kad žmonės, kurie laikosi aukščiau išvardintų taisyklių, neilgai trukus ima jaustis geriau ir susitvarko organizmą be jokių ypatingų pastangų. Dietologė rekomenduoja vengti „stebuklingų“ preparatų, kurie neva patys vieni gali sugrąžinti Jums puikią savijautą ar medicininio organizmo valymo, po kurio gali kilti komplikacijos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"