Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kada ir kokį sportą parinkti atžalai

 
2016 10 15 6:00
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Kiemuose, žaidimų aikštelėse sutinkame vis mažiau vaikų, todėl tėvai stengiasi užrašyti juos į sporto būrelius, kad nors kiek fiziškai sustiprėtų. Lieka tik nuspręsti, kokia sporto šaka jūsų atžalai tinka labiausiai.

Vaikų treneris Tomas Vitonis sako, kad svarbiausia renkant sūnui ar dukrai sportą yra vaiko charakteris (vienam tiks komandiniai, kitam – individualūs užsiėmimai), fiziniai gebėjimai, nes kiekvieno raida skirtinga, ir, žinoma, amžius.

Priklauso nuo amžiaus

Dažniausiai sporto šaką savo atžaloms išrenka tėvai, tačiau jie turėtų žinoti, koks sportas rekomenduojamas tam tikro amžiaus vaikams.

Patiems mažiausiesiems, kurie jau pradeda valdyti judesius ir gali sportuoti be tėvų pagalbos, patartina lavinti pagrindinius judamuosius gebėjimus: ropojimą, šliaužimą, bėgimą, šokinėjimą, gaudymą. Tai galima daryti nebūtinai sporto mokykloje ar salėje, tam puikiai tinka ir kiemas ar žaidimų aikštelė.

5–9 metų vaikai galėtų išbandyti save žaisdami komandinius žaidimus (futbolą, krepšinį ir t. t.), plaukdami, lankydami gimnastikos užsiėmimus, šokius, dailųjį čiuožimą. Kiek vyresni, 10–12 metų, gali rinktis komandinius žaidimus, ištvermės sporto šakas (važiavimą dviračiu, irklavimą, slidinėjimą ir t. t.), lengvąją atletiką, Rytų dvikovas.

Nereikėtų skubėti

„Viena dažniausių klaidų, kurias daro tėvai, yra ankstyva sportinė specializacija. Užsiėmimas viena sporto šaka išryškina ir tobulina tik mažą dalį fizinių gebėjimų, užgoždamas ir neugdydamas kitų. Tai gali pakenkti tolesniam vaiko vystymuisi“, – įspėja treneris T. Vitonis.

Todėl svarbu žinoti, kad:

* iki 12 metų vaiko 80 proc. fizinės veiklos turi sudaryti bendras fizinis aktyvumas ir tik 20 proc. – profesionalusis sportas;

* 13–15 metų paaugliams rekomenduojamas 50 proc. bendras fizinis aktyvumas ir 50 proc. profesionalusis sportas;

* 16 metų ir vyresniems jaunuoliams fizinį krūvį jau galima skirstyti taip: 20 proc. bendras fizinis aktyvumas, 80 proc. profesionalusis sportas.

Vis dėlto, jei tėveliai nori, kad vaikas imtųsi kokio nors sporto, kad jo įgūdžiai vystytųsi proporcingai, patartina iki 11–12 metų išbandyti bent keletą šakų, nesirinkti vienos, nes skirtingi užsiėmimai lavina skirtingus gebėjimus. Tik paskui rekomenduojama apsistoti ties viena sporto šaka. Ją renkantis dar labai svarbu atsižvelgti į tai, kokių norima pasiekti tikslų. Ar tai bus tik užsiėmimas laisvalaikiui praleisti, pramoga, ar bus tikslingai sportuojama dėl aukštų rezultatų.

Rizika ir treneris

Renkantis sporto šaką svarbu atsižvelgti ir į traumų riziką. Vienur ji mažesnė, kitur – didesnė. Todėl tėvai turi gerai apsvarstyti, ar yra pasiryžę rizikuoti vaiko sveikata.

Pasirinkus konkrečią sporto šaką reikėtų paisyti labai svarbaus veiksnio – kas bus treneris. Būtent šis žmogus mokys jūsų vaiką tinkamai atlikti pratimus, padės išvengti traumų ir užtikrins, kad treniruočių procesas būtų tikslingas. Rekomenduojama tėvams dalyvauti pirmosiose sūnaus ar dukters treniruotėse, iš šalies vertinti trenerio elgesį ir jo bendravimą su vaikais, stebėti, ar vienodai skirstomas dėmesys. Būtina atsižvelgti ir į treniruotės krūvį vaikams – ar ne per daug iš jų reikalaujama.

Tėvelių vaidmuo čia irgi labai svarbus. Reikia padrąsinti, pagirti vaiką, kad jis norėtų sportuoti ir būti sveikas.

Puslapis parengtas bendradarbiaujant su „Mamos žurnalu“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"