TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kai per žemas kraujo spaudimas

2013 07 12 6:00
Turintieji žemą kraujospūdį turėtų nevengti plaukioti.  LŽ archyvo nuotrauka

LŽ skaitytoja pastebėjo, kad dažnai dalijame patarimų, kai kamuoja aukštas kraujo spaudimas. O kaip elgtis, kai jis per žemas? Kai svaigsta galva, silpna, apima nuovargis ir mieguistumas. Ši būsena ypač dažnai užklumpa moteris. Keletas patarimų, kaip susigrąžinti žvalumą ir gerą savijautą.

Įgimta arba išprovokuota

Per mažas kraujagyslių tonusas ir hipotonija gali būti įgimti arba nulemti kitų priežasčių, tarkim, didelio nuovargio ir streso. Pernelyg dideli darbo krūviai darbe, per mažai miego sukelia kraujagyslių tonuso sumažėjimą. Žemą kraujospūdį taip pat lemia karštis bei tvankuma. Prakaituojant prarandama daug skysčių. Siekdamas palaikyti jų pusiausvyrą, organizmas pasisavina vandenį iš kraujo, tekančio venomis ir arterijomis. Kraujo kiekis sumažėja, kartu prastėja kraujagyslių tonusas, krinta spaudimas. Numušti jį gali ir vaistai, pavyzdžiui, širdies ligoms gydyti skirti preparatai, antibiotikai, vaistai nuo spazmų ir skausmo malšinamieji.

Ypač derėtų susirūpinti, jei hipotonijos anksčiau nejautėte. Tai gali būti ženklas, įspėjantis apie tuberkuliozę, skrandžio opą, komplikacijas po galvos smegenų sutrenkimo ir kitas ligas. Nedelsdami kreipkitės į šeimos gydytoją.

Gerina savijautą

Štai keletas patarimų, padėsiančių jaustis žvaliai visą dieną, netgi jei jūs – hipotonikas.

* Neskubėkite pakilti iš lovos, atsibudę padarykite nedidelę mankštelę, pajudinkite rankas ir kojas. Tuomet atsisėskite ir lėtai atsistokite.

* Rytais 5 minutes prauskitės po kontrastiniu dušu: minutę - šiltu, minutę – vėsiu vandeniu.

* Pravers puodelis kavos, tačiau tik natūralios. Per dieną išgerkite ne daugiau kaip 1-2 puodelius. Tačiau jei kamuoja širdies negalavimai, vietoj kavos vartokite žaliąją arbatą.

* Susiruoškite į baseiną. Lankykite jį nors kartą per savaitę, plaukiojimas gerina kraujagyslių būklę.

* Ragaukite saldumynų. Kai tik pajusite silpnumą, suvalgykite 1/2 arbatinio šaukštelio medaus arba 1-2 gabalėlius juodojo šokolado. Saldumynai malšina nuovargį ir mieguistumą.

* Gerkite negazuotą mineralinį vandenį, kasdien – po 2 litrus. Tai padės palaikyti normalų kraujospūdį. Jeigu jūsų širdis ir kepenys nesveikos, gėrimo režimą turi numatyti šeimos gydytojas.

* Gerai išsimiegokite. Ilsėkitės ne mažiau kaip 7-8 valandas per parą.

* Lankykitės pas masažuotoją. Rytų medicinos specialistų teigimu, veikiant tam tikrus kūno taškus galima pagerinti savijautą. Už kraujospūdį atsakingas taškas, esantis tarp nosies ir viršutinės lūpos. Lengvai masažuokite šį tašką sukdamos pirštą pagal laikrodžio rodyklę 2 minutes. Darykite tai ir tuomet, kai jaučiate silpnumą.

Ką valgyti

* Pusryčiams tiks sumuštinis su sūriu. Jame yra riebalų, šiek tiek druskos ir kalcio, o visa tai tonizuoja kraujagysles. Naudingi prieskoniai, jie stimuliuoja organizmą ir šiek tiek didina kraujospūdį. Įdėkite, pavyzdžiui, žiupsnelį cinamono į arbatą. Taip pat pravers ir džiovinti abrikosai, nes juose gausu magnio, padedančio organizmui įveikti stresą ir įsikrauti energijos. Kasdien suvalgykite po 2-3 džiovintus abrikosus.

* Nerekomenduojama valgyti marinuotų daržovių. Jose gausu druskos, o jos perteklius skatina tinimą ir kenkia kraujagyslėms. Negalite atsispirti? Suvalgykite vieną agurkėlį per dieną, bet ne daugiau. Taip pat nereikėtų gerti daug kakavos, mat joje daug flavonoidų. Šios medžiagos dar labiau mažina spaudimą. Pasilepinkite šiuo gėrimu ne dažniau kaip kartą per mėnesį. Nerekomenduotina ir dešra, kurioje gana daug druskos ir cholesterolio. Tai, galima sakyti, dvigubas smūgis kraujagyslėms. Negalite atsisakyti? Suvalgykite nedidelį griežinėlį per dieną.

Parengė AISTĖ MASIONYTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"