TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kai trūksta vitaminų

2011 07 12 0:00

Vitaminas C

Kai trūksta vitamino C (askorbino rūgšties), kamuoja bendras silpnumas, mieguistumas, svaigsta galva, organizmas nepajėgia priešintis ligoms, tarsi iš vidaus spaudžia galvą, greitai atsiranda dantenų uždegimas, jos pradeda kraujuoti, ima klibėti dantys, iš burnos sklinda nemalonus kvapas.

Šaltiniai: įvairūs žalumynai, beveik visos daržovės ir vaisiai, ypač kiviai, erškėčių bei citrusiniai vaisiai, šermukšnio uogos, nesubrendę graikiniai riešutai, juodieji serbentai.

Vitaminas D

Dėl vitamino D (kalciferolo) stokos apima mieguistumas, nuovargis, sumažėja atsparumas ligoms, dantims gresia kariesas, sumažėja kaulų masė, kūdikiams atsiranda rachitas.

Šaltiniai: kepenys, sviestas, pienas, kiaušinio trynys, silkė, skumbrė, lašiša, ikrai, žuvų taukai.

Vitaminas B6

Kai organizmui trūksta šio vitamino, dar vadinamo piridoksinu, žmogus greitai pavargsta, apima depresinė būsena, slenka plaukai, tirpsta galūnės, sutrinka kraujotaka, įtikėtina susirgti artritu, nusilpsta raumenys, mažas hemoglobino kiekis.

Šaltiniai: jautiena, veršiena, kiauliena, aviena, paukštiena, jaučių kepenys, pienas, kiaušiniai, žuvys, raudonieji ikrai, sėlenos, miežiai, soros, kukurūzai, žirniai, bulvės, morkos, saldieji pipirai.

Vitaminas B2

Jei nepakanka vitamino B2 (riboflavino), silpsta regėjimas, perši arba graužia akis, sausa oda ir išdžiūvusios lūpos, įplyšimai jų kampučiuose, trūksta jėgų, apima apatija, slenka plaukai.

Šaltiniai: jaučio kepenys, kepeninė dešra, vištiena, kiaušinio trynys, sūris, kriaušės, persikai, pomidorai, morkos, burokai, skumbrė, menkė, rūgštūs pieno produktai, saulėgrąžos.

Vitaminas B5

Dėl vitamino B5 (pantoteno rūgšties) stokos padidėja nervingumas, skauda sąnarius, slenka, pernelyg anksti žyla plaukai, kamuoja užkietėję viduriai.

Šaltiniai: kepenys, upėtakis, silkė, mėsos išpjova, sūris, kiaušinio trynys, pienas, sėlenos, graikiniai riešutai, saulėgrąžos.

Vitaminas A

Stokojant vitamino A (retinolo), gali atsirasti vadinamasis vištakumas, kai blogai matoma sutemus, žmogus greitai pavargsta, sausėja oda, atsiranda pūlinukų, sutrinka augimo procesas.

Šaltiniai: moliūgas, gūžiniai kopūstai, pomidorai, šaltalankis, morkos, žirniai, raudonieji pipirai, petražolės, krapai, rūgštynės, svogūnų laiškai, špinatai, gyvulių ir žuvies kepenys, žuvų taukai, ikrai, sūris, kiaušiniai, sviestas.

Vitaminas B1

Kai trūksta vitamino B1 (tiamino), apima nuovargis, krinta darbingumas, svaigsta galva, dingsta apetitas, sutrinka virškinimas, užkietėja viduriai, sumažėja svoris, nusilpsta raumenys, dėl fizinio krūvio trinka širdies ritmas, dusina, pradeda tirpta galūnės.

Šaltiniai: neriebi kiauliena, kiaulių ir jaučių kepenys, žirneliai, avižų ir grikių kruopos, stambiai maltų javų miltų produktai, sėlenos, daiginti javai, sojų kruopos, arachisai, graikiniai riešutai, pistacijos, žirneliai, bulvės.

 

Parengė AKVILĖ ŠALNAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"