TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kaip iš maisto gauti kuo daugiau naudos

2015 10 17 6:00
Česnakai sustiprina pomidorų teikiamą naudą  organizmui. pixelatedcrumb.com nuotrauka

Daugelis po pietų desertui renkasi vaisių ir uogų, tačiau gydytojai pataria mėgautis jais tik praėjus dviem trims valandoms po valgio. Antraip šios gamtos gėrybės gali būti nevirškinimo priežastis.

Dietologai rekomenduoja, kokių maisto produktų kartu nevalgyti, nes kai kurie deriniai organizmui menkaverčiai ir gali net pakenkti.

Mėsa ir bulvės

Mėsoje daug baltymų, o bulvėse – angliavandenių. Tokiam maistui virškinti reikia skirtingų fermentų, kartu „nesutariančių“, todėl mėsą valgant su bulvėmis sutrinka virškinimas. Valgis skrandyje užsilaiko kelias valandas. Prasideda puvimo procesas. Jaučiamas sunkumas skrandyje, kankina nemalonus raugulys. Patariama valgyti mėsą su žalumynais ir daržovėmis – šviežiomis ar apkeptomis. Marinuotas ar sūdytas daržoves geriau valgyti atskirai.

Kopūstai ir joduota druska

Kai organizme užtektinai jodo, gerai veikia skydliaukė, ji gamina reikalingų hormonų. Jei jodo trūksta, sutrinka ir skydliaukės, ir viso organizmo veikla. Kad taip neatsitiktų, gydytojai pataria vartoti joduotos druskos. Tačiau jos reikia dėti jau į gatavą maistą, nes gaminant jodas išgaruoja. Organizmas geriausiai jodą pasisavina kartu su žuvimis ir kiaušiniais. Tačiau kopūstų joduota druska verčiau nesūdykite. Šios daržovės apsunkina jodo pasisavinimą.

Pomidorai ir agurkai

Toks derinys niekais paverčia visą salotų naudą. Pomidorai turi daug vitamino C, padedančio kraujagyslėms išlikti sveikoms. Agurkuose esanti askorbinazė, katalizuojanti askorbino rūgšties oksidaciją, žudo vitaminą C. Be to, dažnai valgant pomidorus ir agurkus kartu organizme gali susidaryti druskų ir galiausiai – akmenų. Verčiau valgykite pomidorus, pagardinę česnakais. Jie sustiprina pomidorų teikiamą naudą. Pomidorų ir česnakų derinys bus dvigubai naudingesnis kraujagyslėms.

Silkės ir saulėgrąžų aliejus

Silkėse yra riebalų rūgščių omega-3, o saulėgrąžų aliejuje – omega-6. Abiejų rūšių riebalų rūgštys stiprina imunitetą ir gerina kraujo sudėtį. Tačiau tik tuo atveju, jei patenka į organizmą atskirai. Jei kartu – omega-6 niekais paverčia omega-3 naudą. Jei norite gauti kuo daugiau naudingųjų medžiagų, pašlakstykite silkes alyvuogių aliejumi. Jame mažiau „agresyviųjų“ rūgščių. Patariama rinktis pirmojo šalto spaudimo (Ekstra Virgin) aliejų – toks naudingesnis organizmui.

Sūris ir arbata

Nevalgykite sumuštinių su sūriu užsigerdami arbata. Sūryje yra kalcio, naudingo kraujagyslėms ir kaulams. O arbata, tiek juodoji, tiek žalioji, turi taninų, „surišančių“ kalcį, todėl jis nepasiskirsto organizme. Be to, ilgainiui susidaro netirpių liekanų. Galiausiai tulžės pūslėje gali susiformuoti akmenų. To nenutiks, jei sumuštinius su sūriu valgysite užsigerdami kava.

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"