TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kaip lengviau ištverti karštį

2016 06 11 6:00
Nepamirškite gerti pakankamai skysčių. LŽ archyvo nuotrauka

Nors vasara kol kas šykšti karščio, tačiau tik trumpam, todėl patariama, kaip jam pasiruošti.

* Medikai pataria, kad per karščius geriausias gėrimas atsigaivinti yra ne vanduo, o arbata su ledu, ji padeda grąžinti gerą savijautą netgi kai labai karšta. Žolininkai siūlo įvairų rūšių žolelių arbatų ar užpilų, pavyzdžiui, sedulos lapų, jazminų ir melisų arba mėtų, citrinų ir erškėtuogių. Arbata ne tik puikiai vėsina organizmą, bet ir tonizuoja, papildo mineralais ir vitaminais.

* Jaustis vėsiau padeda ir tinkama mityba. Valgyti geriau dažniau ir mažomis porcijomis. Venkite riebaus ir sunkiai virškinamo maisto, mažinkite mėsos, druskos, kavos, cukraus, pupelių ir šokolado kiekį. Vasarą juos keiskite atvėsintais vaisiais ir uogomis, daržovėmis ir nesaldžiais gėrimais. Venkite svaigalų – alkoholis skatina organizmo dehidrataciją, pažeidžia įprastą šilumos apykaitą žmogaus organizme.

* Nepiktnaudžiaukite ledais. Nuo karščio jie gelbėja tik iš dalies. Iš tikrųjų, tai – gana riebus, kaloringas ir saldus produktas. Saldumynai per karščius – ne pats geriausias pasirinkimas, nes spartina organizmo dehidrataciją. Taigi, greičiausiai kiek atsigaivinsite, bet vėliau užsinorėsite gerti, o vandens vartojimas per karščius taip pat turi savo ribas. Geriau rinkitės atšaldytų nesaldžių jogurtų.

* Gamindami maistą, rinkitės aštresnius prieskonius. Jie greitindami kraujo apytaką stimuliuoja prakaitavimą, o tai vėsina kūną. Taigi, juodieji pipirai, aštrus karis arba aitriosios paprikos – puiki priemonė nuo karščio. Tačiau tik nedideliais kiekiais.

* Per karščius labai tinka obuolių arba vyno acto tirpalas santykiu 1:5. Supilkite tirpalą į vandens purkštuką ir kartkartėmis apsipurkškite pėdas ir čiurnas, pakaušį, delnus ir dilbius.

* Geras dalykas – vandens procedūros. Net jei šalia nėra upės ar ežero, kur galėtumėte panerti į vėsų vandenį, jums pagelbės vonia ar dušas. Maudynių neribokite – pliuškenkitės į sveikatą. Svarbiausia, kad vanduo būtų kambario temperatūros ir kaskart maudynės netruktų ilgiau nei 2–4 minutes.

Parengė GODA AMBRAZAS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"