TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kaip neprarasti sveikatos per karščius

2013 07 18 14:54
boston.com nuotrauka

Nušvitus saulei, atšilus ne tik orams, bet ir vandeniui tiek jūroje, tiek ežeruose daugelis keliauja į paplūdimį, daug laiko praleidžia gamtoje.

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai primena, kaip elgtis karštą dieną bei saugiai poilsiauti prie jūros.

Apranga:

- Dėvėkite natūralaus pluošto, laisvus, lengvai ir gerai praleidžiančius prakaitą drabužius;

- Venkite drabužių iš sintetinių audinių;

- Patartina rengtis šviesiais drabužiais, kad jie atspindėtų saulės spindulius;

- Avėkite patogią odinę avalynę;

- Pridenkite galvą apdangalu ar dėvėkite kepurę.

Vanduo:

- Jei dar nepapildėte savo rankinės vandens buteliuku, pats laikas tai padaryti. Nuolat su savimi turėkite geriamojo vandens;

- Venkite gėrimų su kofeinu, cukrumi ar saldikliais, nevartokite alkoholio, nes šie gėrimai skatina vandens pašalinimą iš organizmo;

- Negerkite iš karto daug, geriau gerkite nuolat ar reguliariai, po truputį, nelaukiant kol ims kankinti troškulys (pajutus troškulį, organizmas jau būna šiek tiek netekęs vandens);

- Gėrimai su ledu karštyje taip pat nemalšina troškulio, o gerdami ledinį skystį galite peršalti, nes toks gėrimas atšaldo gerklę ir skrandį, o troškulio pojūtis sugrįžta greitai ir karštį iškęsti (pakelti) tampa dar sunkiau.

Maistas:

- Karštomis dienomis valgykite lengvai virškinamą maistą: vaisius, daržoves, žuvį, o vengti reikėtų riebaus maisto;

- Į gamtą nesivežkite greitai gendančių produktų. Į gamtą neškitės tik tokį maistą, kuris ilgai išsilaiko aukštoje temperatūroje, pavyzdžiui, sausainiai, džiuvesėliai, vaisiai, daržovės, venkite neštis konditerijos gaminių, pieno produktų, žuvies, mėsos gaminių.

Higiena:

- Prieš važiuodami į gamtą būtinai įsigykite dezinfekcinio skysčio rankoms arba drėgnų servetėlių tam atvejui, jei nebūtų kur nusiplauti rankų;

- Būnant gamtoje vaisius ir daržoves vartokite tik gerai nuplautus;

- Indams ar maistui plauti nenaudokite jūros, upių ar ežerų vandens.

Saulė:

- Karštą bei saulėtą dieną venkite būti saulėje nuo 11 iki 15 val. kuomet ji yra pati pavojingiausia;

- Tepkite odą apsauginiu kremu ar losjonu likus mažiausiai pusei valandos iki einant į saulę ir reguliariai būnant joje;

- Intensyvus saulės spindulių poveikis vaikams – svarbus odos vėžio rizikos veiksnys, galintis turėti įtakos ir ilgalaikiams odos pažeidimams, saulės alergijos rizikai. Vaikams iki 3 metų apskritai patartina vengti tiesioginių saulės spindulių;

- Rinkdamiesi apsauginius kremus atkreipkite dėmesį į saulės faktorių (SPF), kuris nurodytas ant pakuočių. Kuo SPF skaičius didesnis, tuo ilgiau galima būti saulėje.

Traumos:

- Labai svarbu laikytis gelbėtojų nurodymų, stebėti draudžiamuosius ženklus.

- Tėvai jokiu būtu negali palikti vaikų be priežiūros;

- Neikite maudytis ką tik pavalgę;

- Neplaukite toliau ženklų, žyminčių maudymosi vietą, arti plaukančių laivų, motorinių valčių.

- Nesimaudykite audros metu;

- Prieš maudydamiesi privalote pagalvoti, jog plaukiojant bet kuriuo metu gali ištikti raumenų mėšlungis ar kita nelaimė, todėl neplaukite toli nuo kranto;

- Jeigu besimaudydami jūroje patekote į duobę, pavargote, sutraukė mėšlungis, nepanikuokite ir neeikvokite jėgų – reikia iškelti kairę ranką ir šauktis pagalbos. Neplaukite į krantą, nes tik išseksite - įprastai srovės tempia atgal. Reikėtų stengtis plaukti į šoną apie 20 – 30 metrų, tada bangos pačios jus grąžins į krantą.

- Jei pastebėjote skęstantįjį, nedelsdami kvieskite gelbėtojus (skambinkite į Bendrąjį pagalbos centrą, telefonu 112. Iš centro informacija operatyviai pasiekia gelbėtojus) ir atkreipkite kitų besimaudančiųjų dėmesį. Neplaukite prie skęstančiojo, jei nesate įsitikinę, kad galėsite padėti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"