TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kasdien kilnoti sunkumus rizikinga

2016 03 12 6:00
Raumenims ir sąnariams reikia pailsėti, kad galėtų atsikurti ir sustiprėti. racetri.com nuotrauka

Ar reikia bent dieną pailsėti tarp treniruočių su svarmenimis, skirtų toms pačioms raumenų grupėms? Ar yra įrodymų, kad tokios kasdienės treniruotės gali pakenkti? O jei žmonės kasdieniame darbe turi nuolat kilnoti ką nors sunkaus?

Kaip rašo „The New York Times“, treniruotės su svarmenimis, ypač jei kūnas nėra įpratęs kilnoti sunkumų, pakenkia raumenų audiniams per trumpą laiką, tačiau kartu paskatina juos atsikurti ir tapti stipresniems. Makmasterio universiteto Kanadoje mokslininkas prof. Stuartas Phillipsas jau seniai tyrinėja treniruotes su svarmenimis. 1997 metais jis su kolegomis paskelbė duomenis, rodančius, kad per tris valandas įtemptų treniruočių su svarmenimis, padidėjo tiek vyrų, tiek moterų raumenų audinių išsekimo rodikliai ir tokie išsilaikė dar 24 valandas. Tuo pat metu buvo matyti, kad kyla rodikliai, susiję su audinių atsikūrimu ir augimu. Tai truko 48 valandas po treniruotės.

Šie duomenys, patvirtinti daug kartų nuo to laiko, akivaizdžiai rodo, kad raumenims tik į naudą pailsėti vieną ar dvi dienas, nes gali pabaigti audinių atsikūrimo ciklą.

„Be to, ne tik raumenis paveikia treniruotės su svarmenimis, – sakė prof. S. Phillipsas. – Jungiamiesiems sąnarių audiniams taip pat reikia atkuriamojo laikotarpio. Tiesą sakant, per kasdienes treniruotes su svarmenimis sąnariai gali būti net labiau linkę į traumas nei raumenys.“

O dėl žmonių, kurie dažnai kasdieniame darbe turi kelti sunkius daiktus, – jų kūnas įgyja atsparumo. Tačiau net ir pripratę kilnoti sunkius krovinius žmonės dažnai patiria nugaros, riešų ir kitų sąnarių traumų.

Prof. S. Phillipsas patarė verčiau palaukti 48 valandas tarp intensyvių treniruočių su svarmenimis, skirtų tam tikrai raumenų grupei. Jei mėgstate kasdien lankytis sporto salėje, galite vieną dieną sutelkti dėmesį į viršutinius kūno raumenis, o kitą – į kojų ir apatinius nugaros raumenis. Tačiau nereikėtų mankštinti visų raumenų kasdien. Raumenys ir sąnariai turi pailsėti, kad galėtų atsikurti ir sustiprėti.

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"