TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Keletas gudrybių, kaip stiprinti vaiko kraują

2016 10 01 6:00
Kaskart reikia paįvairinti vaiko valgiaraštį.  "Studijos G" nuotrauka

Jei vaiko hemoglobino kiekis mažas, tėvai gali nertis iš kailio grūdindami, tačiau ligos vis tiek kibs. Kaip sustiprinti kraują prasidėjus ligų sezonui?

Mėsa vietoj žuvų. Geriausia, jei vaikas mėsos ar paukštienos gauna kartą per dieną. Žuvų produktuose yra mažiau geležies, todėl jie mėsos nepakeičia. Žuvų šaltuoju sezonu pakanka duoti kartą per savaitę vietoj paukštienos.

Šlaunelė vietoj krūtinėlės. Viščiukų šlaunelių mėsa mažiesiems tinka labiau negu krūtinėlės, nes turi daugiau geležies. Mes, suaugusieji, krūtinėlę laikome geresne mėsa, bet vaikams ši taisyklė negalioja.

Mažiau dešrelių. Augalinės kilmės produktuose esančios geležies pasisavinimą slopina oksalatai (jų turi rabarbarai, špinatai), fitatai (yra grūduose, graikiškuose riešutuose, sėlenose), taninai (randami kavoje ir arbatoje), tačiau vaikai šių produktų šiaip ar taip nevalgo arba vartoja labai mažai. Užtat fosfatų, kurie irgi blogina geležies pasisavinimą, jie gauna su kaupu. Fosfatų yra gaminiuose su maisto priedais E339, E340, E341, E450, E451 ir E45, o geriausiai žinomi produktai su šiais E – įvairios pramoniniu būdu pagamintos dešrelės.

Kitoks jogurtas. Jeigu atžala valgo jogurtą, virusų puolimo laikotarpiu pagudraukite – pirkite natūralų, o skaninkite jį namie šaldytomis uogomis. Skonio skirtumo vaikas nepajus (geriausia, jei nematys, kaip gaminate jogurtą), o vitamino C, kuris gerina geležies pasisavinimą, gaus gerokai daugiau.

Sultys po pietų. Paprastai sultis siūloma gerti tarp valgymų, bet jei norite pagerinti geležies pasisavinimą iš maisto, išspauskite vaikui 30–40 ml šviežių sulčių po valgio, ypač jei patiekalas buvo iš mėsos.

Košė be pieno. Košių, juolab mėsiškų, negardinkite pienu, nes jis trukdo absorbuoti tiek hemo-, tiek ne hemo– geležį. Mechanizmas, dėl kurio pienas ir geležis „nedraugauja“, gana sudėtingas. Lengviausia tai paaiškinti taip: pienas mažina skrandžio sulčių rūgštingumą, o kai šis yra sumažėjęs, geležis pasisavinama blogiau.

Mažiau kiaušinių. Turbūt mažai kas girdėjo, kad geležį trukdo pasisavinti ir kiaušiniai, tiksliau – juose esantis baltymas, surišantis geležies molekules. Manoma, jog vienas virtas kiaušinis gali sumažinti geležies absorbciją 28 procentais.

Keiskite saldumynus. Gana daug geležies yra chalvoje, džiovintuose vaisiuose, bet retas vaikas juos mėgsta. Idealu, jei saldumynų poreikį vaikas patenkina valgydamas džiovintus vaisius, uogas.

Parengta bendradarbiaujant su „Mamos žurnalu“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"