TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Kodėl geriau keturi obuoliai

2016 03 12 6:00
Jei nenorime, kad insulino lygis pakiltų staiga, geriausia valgyti sveikus vaisius. prettywallpapershd.online nuotrauka

Ar dėl vaisiuose esančio cukraus taip pat pakyla insulino lygis organizme, kaip ir dėl paprasto cukraus, domėjosi „The New York Times“ leidinys.

Skirtingai nei medus, cukranendrių cukrus, kukurūzų sirupas ir kitų formų cukrus, dedamas į daugelį perdirbtų maisto produktų, natūraliai vaisiuose esantis cukrus patenka į organizmą kartu su skaidulinėmis medžiagomis, padedančiomis jį lėčiau pasisavinti.

Kai vartojame maisto produktus ar gėrimus, kuriuose yra angliavandenių, virškinimo sistema perdirba juos į tam tikros rūšies cukrų, vadinamą gliukoze, ir ši patenka į kraują. Kai cukraus kiekis kraujyje padidėja, kasa gamina hormoną insuliną, signalizuojantį mūsų ląstelėms, kad reikia absorbuoti gliukozę. Ji gali būti pasisavinama iš karto, kad suteiktų energijos, arba jos atsargos saugomos kepenyse ir raumenyse. Pakartotinai suvalgius maisto produktų, padidinančių cukraus kiekį kraujyje, kasai dirbti sunkiau. Laikui bėgant tai gali trikdyti insulino gamybą ir padidinti riziką susirgti II tipo diabetu.

Tokie perdirbtų grūdų produktai kaip balta duona, krekeriai ir sausainiai, paprastai turi labai mažai skaidulinių medžiagų ir daug angliavandenių, todėl labai greitai virškinami, padidindami cukraus kiekį kraujyje ir insulino lygį. Cukrus ypač sparčiai patenka į kraujotaką, kai vartojami angliavandenių turintys skysčiai, pavyzdžiui, saldūs gaivieji gėrimai.

Bet tai nėra taip paprasta kaip pridėti skaidulinių medžiagų į krakmolingus maisto produktus ar saldžius gaiviuosius gėrimus – labai svarbi pačių angliavandenių kokybė ir fizinė forma. O tai reiškia natūralių produktų pirmenybę prieš perdirbtus maisto produktus, paskanintus cukrumi. Vaisių pirmenybę prieš vaisių sultis. Vaisių sultyse gali būti skaidulinių medžiagų, tačiau kai kurias sultis spaudžiant jos suardomos, todėl metabolinė nauda mažesnė, palyginti su sveikais vaisiais.

„Jei nenorime, kad insulino lygis pakiltų staiga, geriausia valgyti sveikus vaisius, nes tada vaisių ląstelių sienelės nėra pažeistos. Taip skaidulinės medžiagos gali duoti didžiausios naudos, nes cukrus efektyviai absorbuojamas skaidulinių medžiagų ląstelių, ir užtrunka šiek tiek laiko, kol virškinamasis traktas suardo tas ląsteles“, – sakė Bostono vaikų ligoninės Nutukimo prevencijos centro direktorius dr. Davidas Ludwigas.

Keturiuose obuoliuose gali būti tiek pat cukraus kaip 24 uncijose (maždaug 680 g) gaiviųjų gėrimų, bet lėtas pasisavinimas sumažina cukraus kiekio kraujyje padidėjimą.

„Jei orientuosimės tik į maistines medžiagas, skaičiuosime tik cukraus gramus etiketėse, nieko nebus, – pabrėžė dr. D. Ludwigas. – Reikia visaverčio požiūrio į maistą.“

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"