TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Konsultuoja Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba: gyventojų teisės vaistinėje

2014 12 13 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Ar pastebėjote, kad kiekvienoje vaistinėje yra pateikta informacija apie gyventojų teises vaistinėje. Ne? Tuomet prisiminkime, kokias teises turite atėję pirkti vaistų.

Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (VVKT) Inspektavimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Diana Leleckaitė: „Jau kurį laiką, kai gydytojai recepte nurodo tik vaisto veikliosios medžiagos pavadinimą, išsamią informaciją apie konkretų vaistą privalo suteikti vaistininkas. Įsigyjant receptinį nekompensuojamąjį arba kompensuojamąjį vaistą bei medicinos pagalbos priemonę, monitoriaus ekrane turi būti pateikta informacija apie jų kainas ir priemokos dydžius, pradedant nuo mažiausios.

Jei konkrečioje vaistinėje pageidaujamo vaisto arba kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės nėra, tačiau ją turi bent viena didmeninio platinimo įmonė, gyventojui pageidaujant, jam reikalingi vaistai arba kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės turi būti užsakomos.

Vaistas turi būti parduodamas tik kartu su pakuotės lapeliu lietuvių kalba, išskyrus vardinius, mūsų šalyje neregistruotus vaistus. Kiekvienu atveju ant vaisto pakuotės farmacininkas privalo užrašyti, kaip vaistą vartoti, ir informuoti pacientą apie jo galiojimo laiką. Jis negali būti trumpesnis nei gydytojo paskirtas vaisto vartojimo laikas.

Vaistinėje gyventojas turi gauti prašomą informaciją apie Lietuvoje registruotus vaistinius preparatus. Farmacijos specialistas negali atsisakyti pateikti prašomos informacijos, motyvuodamas laiko trūkumu arba nežinojimu. Jeigu pacientas pateikia neteisingai išrašytą receptą, farmacijos specialistas turi teisę atsisakyti parduoti vaistus.

Jei pacientas turi nusiskundimų arba siūlymų dėl geresnio aptarnavimo, abejoja dėl vaisto kokybės arba kainos, jis gali kreiptis į vaistinės farmacinės veiklos vadovą arba jo įgaliotą farmacijos specialistą bei išdėstyti savo nuomonę raštu. Jei vaistinės siūlomi sprendimai paciento netenkina, jis turi teisę skųstis VVKT.

DĖMESIO! Norime priminti, kad vaistai, išskyrus naikintinus, atgal į vaistinę iš gyventojų nepriimami ir kitais vaistais nekeičiami. Naikintinus, tai yra pasibaigusio galiojimo, nesuvartotus, nebereikalingus vaistus, visos vaistinės privalo neatlygintinai priimti iš gyventojų ir perduoti juos farmacinių atliekų tvarkymo įmonei.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"