TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Košę valgyti sveika

2011 01 11 0:00

Košes valgyti verta, ypač dabar, šaltuoju sezonu, kai organizmui reikia ne tik sveiko, bet ir sotaus, šilto maisto.

Dietologė Eglė Kliukaitė primena, kad košės turi daug sudėtinių angliavandenių. Be to, kartu gauname vitaminų, mineralų, augalinių baltymų, riebalų, skaidulinių medžiagų. Dėl šių naudingųjų košių savybių mažėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika, cholesterolio kiekis kraujyje, išvengiama vidurių užkietėjimo ir pan.

Anot E.Kliukaitės, pusryčiams suvalgytas patiekalas taptų puikiu energijos šaltiniu, gerinančiu fizinę ir protinę būseną. Kol kas mūsų žmonės per daug vartoja baltymų, riebalų, cukraus turinčio maisto, bet per mažai sudėtinių angliavandenių turinčių grūdų ir jų produktų: duonos, košių, makaronų.

Daugelio pamėgta avižinių dribsnių košė turi daug augalinių baltymų ir riebalų, skaidulinių medžiagų, taip pat kalcio, magnio, fosforo, kalio, geležies, vitaminų B ir E.

Ji labai tinka esant virškinamojo trakto negalavimams.

Itin vertingos grikių kruopos. Mineralinių medžiagų, ypač geležies, kiekis, palyginti su kitomis kruopomis, grikiuose yra vienas didžiausių. Be to, mūsų organizmas šias kruopas lengvai virškina.

Ko gero, populiariausi yra ryžiai. Šių kruopų būna įvairių: tai ir laukiniai, ilgagrūdžiai, natūralūs, trumpagrūdžiai, apvalieji bei kitų rūšių ryžiai. Visi jie turtingi angliavandenių, baltymų, ląstelienos, vitaminų (ypač B grupės), mineralinių medžiagų. Labiausiai vertinami natūralūs, nepoliruoti ryžiai - vertingųjų medžiagų juose dar daugiau.

Pasak E.Kliukaitės, skaniausia valgyti virtas su pienu, pagardintas šviežiomis ar šaldytomis uogomis košes. Verta paragauti ir košių su džiovintais vaisiais ar medumi.

Geriausia, jei skanautume kuo įvairesnių košių. Vaikams itin rekomenduojamos avižinių dribsnių, grikių, natūraliųjų ryžių, sorų košės, mažiau vartotinos manų ir kukurūzų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"