TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Ligoninėje priėmimo laikas - pagal spalvas

2012 12 04 6:45
RVUL direktoriaus pavaduotojas medicinai T.Saladis pagal ataskaitas, pateikiamas jo kompiuteryje, gali vertinti darbuotojų krūvį ir užimtumą. /Romo Jurgaičio nuotraukos

Eilių reguliavimo sistemos jau veikia ne vienoje planinę pagalbą teikiančioje sveikatos priežiūros įstaigoje - ligoninėse ar poliklinikose. Tačiau Respublikinėje Vilniaus universitetinėje ligoninėje neseniai įdiegta visą parą veikianti eilių reguliavimo sistema yra pirmoji, pritaikyta skubiai pagalbai.        

Naujasis Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) skubios pagalbos skyrius atvėrė duris spalį. Senosiose patalpose jis užėmė 1,1 tūkst. kv. m, dabar išsiplėtė iki 2,5 tūkst. kv. metrų. Šiltomis spalvomis išdažytame skyriuje yra laukiamasis, dvi registratūros, 11 lovų stebėjimo palata, kurioje pacientai prižiūrimi visą parą, moderni reanimacinė palata, apžiūrų kabinetai, personalo poilsio kambariai. Kartu pradėjo veikti ir naujoji pacientų srautų paskirstymo sistema. Ligoninės atstovų teigimu, jos įdiegimas pasitvirtino.

Greta registratorės - ekranas, kuriame matyti specialistų nuorodos. 

Išskirsto pacientus

RVUL skubios pagalbos skyriaus vyriausioji slaugytoja Marina Buivid pasakojo, kad registratūroje dirbanti slaugytoja pirmiausia surenka informaciją apie žmogų, kuris kreipiasi, ir tada sprendžia, kokiam specialistui jis turi būti nukreiptas. Paskui pagal paciento sveikatos būklę parenka spalvą, kaip skubiai turi būti suteikta pagalba.

"Raudona - tai neatidėliotina pagalba. Toks ligonis iš karto vežamas į reanimaciją. Oranžinė - taip pat labai skubi pagalba, šiuo atveju žmogus pas specialistą turi patekti per 10 minučių. Geltona - skubi pagalba. Jos gali tekti laukti iki valandos. Žalia - standartinė pagalba, laukimo laikas - iki 2 valandų. Mėlyna - neskubi pagalba. Jos gali tekti laukti ir iki 3 valandų. Tokiu atveju žmogų perspėjame, paaiškiname, kad teks palūkėti, kol gydytojai apžiūrės "ekstrinius" pacientus, arba siūlome kreiptis į savo polikliniką", - vardijo M.Buivid.

Žinoma, gali būti, kad, tarkime, atvežus sunkesnį ligonį ir suteikus jam geltoną spalvą, specialistas tokį pacientą apžiūrės anksčiau negu laukiantįjį žalioje eilėje. "Kai žmogus klausia, kodėl pagal eilę turėjo eiti jis, bet pas gydytoją pirmiau pateko tas, kuris atėjo vėliau, paaiškiname, jog to asmens būklė sunkesnė", - teigė M.Buivid. Vis dėlto, jos nuomone, visiškai išvengti konfliktinių situacijų priėmimo skyriuje neįmanoma. Pavyzdžiui, gali pasitaikyti, kad budintis gydytojas yra iškviečiamas į operacinę ar kur kitur. Tada pacientui išdėstoma nesklandumo priežastis ir toliau sprendžiama atsižvelgiant į jo sveikatos būklę.

Pasak M.Buivid, iš pradžių reikėjo priprasti prie naujovės, bet dabar jau įsitikinta, kad naudotis spalvų sistema labai patogu. "Kalbant apie pacientus, kurie negali laukti, mums labai palengvėjo. Sistema reguliuoja ligonių srautus, - dėstė pašnekovė. - Be to, elektroninėse švieslentėse matomos nuorodos padeda orientuotis nemažose skyriaus erdvėse. Dabar pacientas, kuris į ligoninę patenka sąmoningas, nesiblaško kaip anksčiau ieškodamas reikalingo kabineto."

Eiliškumas matyti ir gydytojo kabinete esančiame kompiuteryje. 

Padeda planuoti

Pagal spalvas suskirstytas eiliškumas matyti ir gydytojo kabinete esančiame kompiuteryje. Medikui nereikia spręsti, kurį pacientą priimti pirmiau, už jį tai padaro pati sistema.

Beje, duomenys apie laukiančius pacientus, susidariusias eiles pasiekia ir RVUL direktoriaus pavaduotojo medicinai Tomo Saladžio kompiuterį. "Naujoji sistema tolygiai išskirsto žmones į laukimo zonas, tad nebūna grūsčių. Dabar orientuotis skyriuje daug paprasčiau, paciento nereikia vedžioti už rankos. Šitaip sutaupomas slaugytojos padėjėjos darbas", - pabrėžė pranašumus T.Saladis.

Jis atskleidė ir dar vieną sistemos ypatybę: jei kuris nors pacientas laukia per ilgai, apie tai pranešama garsiniu signalu ir raudonu žymekliu. Tuomet reikia spręsti problemą. "Bet kurią minutę galiu matyti specialistų užimtumą, ar jie yra darbo vietoje, ar ne. Sistema bet kada sugeneruos ataskaitą, kokiu metu, kiek ir kur pacientų lankėsi, nurodys vidutinį jų laukimo laiką, išskirs, kur laukta ilgiausiai. Turint šiuos duomenis galima stebėti darbuotojų užimtumą, planuoti jų krūvį", - tikino T.Saladis.

Ligoninės direktoriaus pavaduotojo teigimu, pacientų skundų dėl laukimo dabar pasitaiko kur kas mažiau negu anksčiau. "Kita vertus, sunku suprasti perdėtą žmonių nekantrumą. Juk ligoninė - ne greitojo maisto restoranas. Aišku, kad insulto ištiktas pacientas bus priimtas skubiau nei peršalęs. Visur pasaulyje taip yra", - vertino T.Saladis.

Paprastai į RVUL skubios pagalbos skyrių per parą kreipiasi apie 200-300 žmonių. Prasidėjus šalčiams vien pas traumatologus apsilanko pora šimtų nukentėjusiųjų, o bendras pacientų skaičius padidėja iki 400-500 per parą. Tikimasi, kad naujoji sistema padės suvaldyti besikreipiančiųjų antplūdį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"