TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

LLRI: sveikatos apsaugos sistemoje gali veikti ir valstybės, ir privačios įstaigos

2013 05 21 9:22
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuvos sveikatos apsaugos sektoriuje gali veikti ir valstybės, ir privačios įstaigos, teigiama Konstitucinio Teismo (KT) nutarime.

Taip pat KT nutarime teigiama, kad sveikatos sektorius turi būti reguliuojamas pagal aiškias, nediskriminacines, ir, svarbiausia, privačios nuosavybės, kaip šalies ūkio pagrindo, nepaneigiančias taisykles. Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) ragina įsiklausyti į Konstitucinio Teismo sprendimą, kuris aiškiai nubrėžia sveikatos apsaugos sektoriaus gaires.

"KT patvirtino tai, kas iki dabartinio sveikatos ministro visiems buvo žinoma jau seniai – sveikatos apsaugos sektoriuje gali veikti privatūs paslaugų teikėjai, o gyventojų patirtos išlaidos privačiose sveikatos apsaugos įstaigose gali būti apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto. KT nutarimas turėtų padėti tašką spekuliacijoms, neva Lietuvoje privačių sveikatos priežiūros įstaigų neturėtų būti, ar jos neturėtų galėti gauti apmokėjimo už gyventojams suteiktas paslaugas per PSDF“, – sako LLRI prezidentas Žilvinas Šilėnas.

LLRI teigimu, KT atsakė ir į daug diskusijų kėlusį klausimą – kaip sveikatos apsaugos įstaigos turi gauti PSDF lėšas. KT aiškina, kad jei įstatymų leidėjas nustato taisykles, kaip ir kam gali būti apmokamos paslaugos iš PSDF lėšų, tuomet taisyklės privalo būti pagrįstos objektyviais, iš anksto žinomais nediskriminaciniais kriterijais, kuriais nebūtų paneigta sąžiningos konkurencijos laisvė, kiti Konstitucijoje įtvirtinti Lietuvos ūkio principai.

„Paprastai tariant, taisyklės turi būti objektyvios, nediskriminuoti privačių paslaugų tiekėjų. Jos neturi ir negali būti įrankiu proteguoti valstybines įstaigas privačių įstaigų atžvilgiu“, – sako Ž. Šilėnas.

Pasak Ž. Šilėno, KT dar kartą primena, kad Konstitucija valdžios atstovams niekada nesuteikė teisės ūkinę veiklą reguliuoti kaip panorėjus. „Valdžios atstovai jų savivalę varžančius saugiklius dažnai ignoruoja. Tai yra priminimas, kad Konstitucija gina privačią nuosavybę ir privačią iniciatyvą visur, net ir sveikatos apsaugos sektoriuje. Konstitucinis Teismas labai tiksliai pasakė, kad „valstybės priedermė remti privačia nuosavybės teise pagrįstas visuomenei naudingas ūkines pastangas ir iniciatyvą yra viena pagrindinių šalies ūkio reguliavimo taisyklių“, – teigia Ž. Šilėnas.

LLRI ragina Seimą nedelsiant imtis veiksmų, kad pagaliau būtų sukurtos aiškios, objektyvios ir nediskriminacinės taisyklės, kuriomis remiantis būtų sudaromos sutartys su įstaigomis, teikiančiomis gyventojų sveikatos priežiūros paslaugas, ir už suteiktas paslaugas būtų apmokama iš PSDF.

lrinka.lt informacija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"