TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Maistas skatina ir gydo depresiją

2010 09 28 0:00
Teigiama, kad saldumynai ir kava skatina depresines nuotaikas.
Corbis/Scanpix nuotrauka

Nors ir kaip būtų keista, depresijos priežastimi gali tapti ir mūsų valgomi produktai, teigiama interneto svetainėje www.bienhealth.com.

Pasirodo, kai kurie produktai provokuoja depresiją. Tiesa, jų nėra labai daug. Tai cukrus, jo pakaitalai, kava ir dideliais kiekiais vartojama mėsa. Jei geriate daug kavos, po 3-4 puodelius per dieną ir daugiau, gali atsirasti priklausomybė nuo kofeino - juk tai savotiškas dopingas. Kai jo netenkama, žmogus dažnai pasijunta tarsi sulaužytas, jaučiasi nelaimingas ir bevalis. Išvada viena - negerkite daugiau kaip 2 puodelių kavos per dieną, o vartodami šį gėrimą darykite pertraukas.

Reikalauja saldaus

Apie saldumynus sklando legendos: esą jie išsklaido blogą nuotaika, nuramina. Tačiau iš tiesų cukraus perteklius tik didina nuovargį ir stiprina depresiją. Smaguriavimas saldumynais gali pakenkti todėl, kad organizmas įpranta gaminti daug insulino cukrui perdirbti ir pradeda reikalauti savo porcijos "saldaus". Nedavus eilinės dozės, staigiai pablogėja nuotaika. Tačiau nepatariama cukrų keisti į maistinius saldiklius. Jie taip pat provokuoja depresiją.

Jei vadinamąją raudonąją mėsą - avieną, jautieną, kiaulieną - valgome dažnai ir po daug, organizmas nespėja jos suvirškinti. Žarnyne prasideda puvimo procesas, susidaro nuodų, kurie skverbiasi į kraują ir turi įtakos nervų sistemai - taigi sustiprėja nuovargis, susierzinimas, bendra depresyvi nuotaika.

Trukdo mitybos ypatumai

Pasak specialistų, depresiją dažnai sukelia net ne produktai, o mitybos ypatumai. Pavyzdžiui, laikotės dietos, maitinatės tais pačiais produktais, be to, dažnai dar ir neskaniais. Tai pablogina emocinį nusiteikimą, sukelia nuolatinį nuovargį, abejingumą. Todėl dietai pasirinkite jums patinkančius produktus. Badmiriaujant bet koks nemėgstamas produktas gali sukelti psichinę traumą. Bijantieji papilnėti atsisako daugelio produktų, o be jų polinkis susirgti depresija tik padidėja. Pavyzdžiui, tam turi įtakos augalinio aliejaus ir riebių jūros žuvų vartojimo sumažėjimas.

Organizme trūkstant magnio, folio rūgšties ir vitamino B6, kurių gausu daržovėse, vaisiuose ir žalumynuose, serotonino kiekis smegenyse sumažėja, o tai yra labai svarbi medžiaga gerai nuotaikai.

Apskritai rudens mėnesiais nederėtų pradėti laikytis griežtos dietos. Tuo metu žmogus ir taip patiria psichiką slegiančių pokyčių: mažėja saulės šviesos, vėsta oras. Todėl dieta turi būti tausojanti, padedanti laipsniškai, po truputį mažinti svorį.

Ant stalo - daugiau spalvų

Ir priešingai, su depresija galima kovoti renkantis tam tikrus maisto produktus. Dažniau valgykite sūrio, vištienos ir kalakutienos, rupių miltų duonos, makaronų. Juose yra medžiagų, vadinamų laimės hormono pirmtakais. Raudona, oranžinė, geltona spalvos irgi gali padėti kovoti su depresija. Tad ant jūsų stalo tebūnie daugiau apelsinų, mandarinų, morkų, saldžiųjų pipirų, moliūgų, ananasų ir kukurūzų. Šie produktai mažai kaloringi, taigi nereikės jaudintis dėl figūros.

Nepamirškite produktų, kuriuose yra magnio ir vitamino B6. Jie mažina jautrumą, normalizuoja miegą. Tokiais produktais laikomi riešutai, bananai, arbūzai. Labai naudinga gerti ir mineralinį vandenį.

Parengė Rūta RUDAKYTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"