TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Meditacijos nauda sveikatai

2015 11 14 6:00
Meditacijos poveikis kiekvienam žmogui gali labai skirtis. insanity-mind.com nuotrauka

Meditacija jau seniai taikoma dvasinei ramybei atgauti ir fiziškai atsipalaiduoti. Tačiau tyrimai, kaip jos poveikis gali būti naudingas sprendžiant sveikatos problemas, dar tik ankstyvos stadijos.

„The New York Times“ rašo, kad gali būti sudėtinga tokius tyrimus ir parengti. Todėl nenuostabu, kaip sakė neurologas Richardas J. Davidsonas iš Viskonsino-Madisono universiteto Waismano centro, kad mokslinėje literatūroje šiuo metu gausu mišrių išvadų.

Kai kurie tyrimai rodo, kad meditacija gali padėti sumažinti kraujospūdį jauniems suaugusiesiems, turintiems hipertenzijos riziką, apmalšinti nerimą, pagerinti gyvenimo kokybę vėžiu sergantiems pacientams, palengvinti būklę asmenims, sergantiems ūmiomis kvėpavimo takų ligomis, pavyzdžiui, gripu, ir sumažinti tokių ligų trukmę. 2010 metų tyrimų apžvalgoje rašoma, kad meditacija, kaip ir kita proto bei kūno terapija, gali padėti sumažinti kai kuriuos bendrus menopauzės simptomus, pavyzdžiui, karščio bangos.

Meditacija buvo tiriama įvairiais tikslais, tačiau tyrimai neišvengė gausybės neatitikimų, o rasta nauda dažnai kukli. Pavyzdžiui, atsitiktinės imties būdu kontroliuojamų 75 moterų, sergančių dirgliosios žarnos sindromu, tyrimas parodė, kad meditacija palengvino ligos sunkumus. Tačiau 2013 metų literatūros apžvalgoje daroma išvada, kad meditacinė praktika nesumažino ligonių nerimo ar depresijos, menkai pagerėjo gyvenimo kokybė ir sumažėjo skausmas.

Nacionalinis sveikatos centras interneto svetainėje įspėjo, kad nepakanka įrodymų daryti išvadas apie meditacijos naudą malšinant skausmą, metant rūkyti ar valdant dėmesio sutrikimus. Būta tik „vidutinių įrodymų“, jog meditacija sušvelnina nerimą ir depresiją.

Dr. R. J. Davidsono teigimu, laboratoriniai tyrimai atskleidė, kad meditacija veikia smegenų grandines, susijusias su emocijų valdymu, ir gali sumažinti tokius uždegimo ir streso žymeklius kaip hormonas kortizolis.

Neurologas pabrėžė, jog meditacija yra įvairių rūšių, ir tyrimai parodė, kad jos poveikis kiekvienam žmogui taip pat labai skiriasi. Kaip sakoma, vienas dydis netinka visiems.

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"