TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Menas nepaslysti

2010 01 05 0:00
Žingsniuojant slidžiais paviršiais reikia remtis visa padų plokštuma.
LŽ archyvo nuotrauka

Vėl užklupus šalčiui dėl slidžių dangų padaugėjo patiriamų traumų. Statistika rodo, kad dažniausiai susižeidžia pagyvenę ar išgėrę asmenys.

Vilniečiai traumų patiria gerokai dažniau nei kitų didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai. Vilniaus visuomenės sveikatos biuro specialistas Šarūnas Alasauskas siūlo keletą būdų, kaip išvengti sužeidimų:

Pereinant iš vienos vietos į kitą

Judėdami iš vienos vietos į kitą, įeidami į pastatą ar išeidami, įlipdami į transporto priemonę ar išlipdami iš jos būkite ypač dėmesingi: naudokitės turėklais ar transporto priemone kaip ramsčiu.

Automobilių stovėjimo aikštelėse

Ypač atsargiai vaikščiokite automobilių stovėjimo aikštelėse ir šaligatviais. Statistika rodo, kad susidarius sniegui ar ledui 80 proc. paslydimų bei griuvimų įvyksta būtent šiose vietose. Dažniausiai - ryte ir vakare, einant į darbą ar grįžtant iš jo.

Šiauriniai įėjimai

Kai įmanoma, venkite šiaurinių įėjimų į pastatus. Net jei danga nuvalyta, ji greitai vėl gali tapti slidi.

Rizika patalpose

Drėgni paviršiai kelia didelę traumų riziką. Įeidami į pastatus pašalinkite sniegą ir vandenį nuo padų, kad eiti grindimis nebūtų slidu. Prekybos centruose ar kitose dažnai lankomose patalpose šlapios vietos turi būti nuolat valomos, sausinamos, pastatyti įspėjamieji ženklai "Eikite atsargiai - slidu".

Tinkama avalynė

Atšiauriu oru privalu dėvėti tinkamą avalynę. Guminiai ar neopreniniai (į gumą labai panaši medžiaga) batų padai stipriau sukimba su slidžiu paviršiumi nei odiniai ar plastikiniai. Neavėkite aukštakulnių - žiemą tinkamesni batai žema pakulne ir storesniu rantuotu guminiu padu.

Kai eiti slidžiu paviršiumi neišvengiama

Jei tenka eiti slidžiu paviršiumi, vieną ranką palikite laisvą, kad išlaikytumėte pusiausvyrą. Sulėtinkite ir sumažinkite žingsnius, atsargiai lipkite laiptais, lėtai leiskitės į nuokalnę. Žingsniuodami remkitės visa padų plokštuma, kad kūno pusiausvyros centras būtų tiesiai virš pėdų. Lengvas palinkimas einant pirmyn paslydimo atveju gali apsaugoti galvą.

Elkitės apdairiai

Neneškite daugiau nei pajėgiate, nes nešuliai gali trukdyti išlaikyti pusiausvyrą. Eikite lėčiau ir stebėkite kliūtis. Jei griūvate, nebandykite išsaugoti daiktų, nes gresia galūnių sužalojimas. Jei įmanoma, eidami slidžiu keliu neneškite vaiko, nes rizikuojate jo sveikata. Taip pat patartina vilkėti judesių nevaržančius drabužius. Į darbą verta išeiti 15 minučių anksčiau, kad nereikėtų skubėti ir turėtumėte pakankamai laiko apeiti slidžias vietas. Pagyvenusiems žmonėms pasivaikščiojimus slidžiuoju metu patartina atidėti.

Kaip elgtis įvykus traumai?

Sužeistą sritį reikia imobilizuoti, šaldyti ledu ar sniegu, tačiau stengtis neužkrėsti. Svarbiausia nebandyti padėti neišmanant, bet kreiptis profesionalios pagalbos į specialistus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"