TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Miego trūkumas – didelė problema

2013 02 20 15:00
imt.ie nuotrauka

Turbūt ne vienam yra pažįstamas jausmas, kuomet naktį gulint lovoje tenka skaičiuoti avis. Kartais avelės pavirsta valandomis ir netikėtai pradeda čirkšti žadintuvas. Miego net nebūta, o nauja diena jau prasidėjo. Tuomet naivu tikėtis produktyvumo, sėkmės ir geros nuotaikos.

Visą žmonijos istoriją buvo žinoma, kad miegas vienas svarbiausių žmogaus poreikių. Net trečdalį savo gyvenimo praleidžiame miegodami. Tai mums svarbu gyvybiškai, kaip vanduo, maistas ir oras.

Deja, šiandieniniame, moderniame pasaulyje nemiga tampa įprastu reiškiniu. Net 25 proc. žmonių kenčia nuo įvairių miego sutrikimų. Skubėjimas, darbai, nuolatinis stresas neleidžia atsipalaiduoti net naktį. Jau nieko nebestebina, kai kolega guodžiasi miegojęs vos keletą valandų, o ir jus patį naktį kamavo įkyrios mintys bei nuolatiniai nubudimai. Dabartinis gyvenimo būdas yra glaudžiai susijęs su laiko trūkumu. Nespėjame ne tik gerai išsimiegoti, bet ir sveikai maitintis, atsipalaiduoti. Viso to nuolatinis palydovas – nervingumas, išsiblaškymas, ligos.

Jau po dviejų nemigos naktų, miego trūkumas ima veikti mūsų regėjimą bei motoriką. Netrukus prasideda haliucinacijos, trumpi atminties praradimai, mikčiojimas, mintys tampa neberišlios. Ilgalaikis miego trūkumas itin silpnina imuninę bei nervų sistemas, didina depresijos tikimybę, širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

Vis dėlto, miego poreikis yra labai individualus dalykas. Rekomenduojamos aštuonios valandos nebūtinai tinka visiems. Kai kurie žmonės gali užmigti trečią valandą nakties ir ryte būti žvalūs, kai tuo tarpu, kitiems neužtenka ir dešimties valandų miego. Aišku yra tik viena – septynios valandos yra būtinas laikas organizmui pailsėti.

Tačiau ką daryti, kai užmigti, atrodo, tiesiog neįmanoma? Tuomet svarbu išsiaiškinti priežastį. Galbūt vertėtų sumažinti vartojamo kofeino bei cukraus kiekį. Kava, arbata, šokoladas itin stimuliuoja, dėl ko vėliau gali kilti miego problemų. Specialistai taip pat rekomenduoja dar prieš gulantis į lovą pasistengti atsikratyti įkyrių minčių, jei tokių turite. Pagulėkite karštoje vonioje, šildykite kojas, atsigerkite raminančios žolelių arbatos, pabendraukite su mylimais žmonėmis. Malonios emocijos visada veikia teigiamai. Gerą bei kokybišką miegą taip pat užtikrina miego higiena. Labai efektyvu laikytis grafiko – kiekvieną dieną kelkitės ir eikite miegoti tuo pačiu metu. Taip įpratinsite savo organizmą prie kasdienio poilsio.

Miegas – tai didelis malonumas, nepraleiskite jo. Dieną atiduokite laiką aplinkiniams, o naktį būtinai pasilikite sau. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"