TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Nacionaliniai mitybos ypatumai

2011 06 28 0:00
Naujoji maisto piramidė.
SAM.lt nuotrauka

Specialistai parengė naują maisto pasirinkimo piramidę, skirtą gyventojų, ypač vaikų, tinkamiems mitybos įpročiams ugdyti. Ji pakeitė senąją, nebeatitinkančią šiuolaikinės mitybos reikalavimų.

Atnaujinti šią vaizdinę priemonę nuspręsta ir todėl, kad atliktas gyventojų mitybos tyrimas atskleidė jos neatitikimą oficialioms rekomendacijoms. Keičiant maisto pasirinkimo piramidę remtasi kitų kraštų patirtimi. Tačiau kiekviena valstybė tokias schemas sudaro atsižvelgdama į nacionalinius mitybos ypatumus.

Naujosios mitybos piramidės apačioje atsirado 8 stiklinės vandens (tai vidutinis privalomas skysčių per parą suvartojimo kiekis), o aplink išdėstytos fizinio aktyvumo figūros. Mityba ir fizinis aktyvumas glaudžiai susiję. Juk mityba - tai maisto medžiagų ir energijos gavimas, o fizinis aktyvumas - eikvojimas, todėl svarbu išlaikyti jų pusiausvyrą. Kaloringai maitinantis ir mažai judant gresia antsvoris, nutukimas, širdies kraujagyslių ir kitos lėtinės ligos. Suaugusiam žmogui rekomenduojama per dieną aktyviai judėti bent pusę valandos, o vaikams - ne mažiau kaip valandą. Judėti reikia gana aktyviai, kad sušiltum, o širdis pradėtų greičiau plakti.

Ankstesnės mitybos piramidės pagrindas buvo duona, grūdai ir bulvės. Nuo šiol, atsižvelgus į tai, kad Lietuvos gyventojai mažai vartoja daržovių bei vaisių ir gauna nepakankamai biologiškai aktyvių medžiagų, kurių yra šiuose produktuose, apatinis piramidės aukštas suskaldytas į du sektorius. Viename liko grūdų produktai ir bulvės, kitame - daržovės ir vaisiai. Jų žmogus turi valgyti kiekvieną dieną. Daržovių ir vaisių dienos norma 400-500 gramų.

Antrame piramidės aukšte - mėsos ir pieno produktai. Nedidelę šio aukšto dalį užima aliejus bei riešutai. Šiame aukšte išdėstytų produktų reikia vartoti kasdien arba rečiau, bet saikingai.

Piramidės viršūnėje yra tie produktai, kuriuos rekomenduojama vartoti retai ir mažais kiekiais. Tai saldainiai, sviestas, pyragaičiai, cukrus ir druska.

Trys piramidės aukštai pažymėti skirtingomis spalvomis - apatinis žalias, vidurinis - geltonas, viršutinis - raudonas. Tai atitinka šviesoforo spalvų reikšmę. Maisto pasirinkimo piramidės plakatai platinami visose šalies mokyklose, globos ir gydymo įstaigose.

Elektroninė jos versija - Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje: http://www.sam.lt/go.php/lit/IMG/293

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"